hors-sujet
Re: hors-sujet
Kyl toi iso talli tarkoittaa kansankielessä 510 100 000 km² tallia..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: hors-sujet
Sämpy kirjoitti:Kyl toi iso talli tarkoittaa kansankielessä 510 100 000 km² tallia..
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
^^ puolisen vuotta kun töhöttelee, niin alkaa pikkuhlijaa lämmetä
Taannoin meilläkin kotopuolessa masteri lämmitteli vanhaa navettaa. Ei se juurikaan kärynnyt kun pelasi, mutta tosiaan häiriötilanteessa tuuppasi aika miehekkään savun hetkellisesti. Muutamassa sekunnissa täytti tallin kokolailla tehokkaasti. Vanhemminten kun se alkoi olla finaalissa, niin päivitettiin tuo nestekaasutöhöön. Moinen ei käryä yhtään, mutta kyllähän se tuota kosteutta tekee ja happea syö.
Taannoin meilläkin kotopuolessa masteri lämmitteli vanhaa navettaa. Ei se juurikaan kärynnyt kun pelasi, mutta tosiaan häiriötilanteessa tuuppasi aika miehekkään savun hetkellisesti. Muutamassa sekunnissa täytti tallin kokolailla tehokkaasti. Vanhemminten kun se alkoi olla finaalissa, niin päivitettiin tuo nestekaasutöhöön. Moinen ei käryä yhtään, mutta kyllähän se tuota kosteutta tekee ja happea syö.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: hors-sujet
Pitäisköhän viritellä dieselaggregaatti sisätilaan, siihen iso sähkölämpöpuhallin. Imuilma putkella suoraan ulkoa ja poisto piiiitkällä putkella niin siitäkin tulee lämpö talteen.
Hiukan toki enempi meteliä, mutta eipä kärytä sisälle ja vaikka hyötysuhde sähköksi olisi 30% niin tuosta 70%:sta about puolet tulee moottorilämpönä suoraan sisätilaan ja pakolämmöistäkin iso osa.
Pistää vielä vaimenninkoppiin ja sieltä puhaltimella lämmöt talliin.
Hiukan toki enempi meteliä, mutta eipä kärytä sisälle ja vaikka hyötysuhde sähköksi olisi 30% niin tuosta 70%:sta about puolet tulee moottorilämpönä suoraan sisätilaan ja pakolämmöistäkin iso osa.
Pistää vielä vaimenninkoppiin ja sieltä puhaltimella lämmöt talliin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: hors-sujet
Tuo kuulostaa ihan hyvältä idealta - pakopuoli varmaan kantsii tehdä haponkestävästä. Pitääkin ruveta katselemaan käytettyjä agregaattejaSämpy kirjoitti:Pitäisköhän viritellä dieselaggregaatti sisätilaan, siihen iso sähkölämpöpuhallin. Imuilma putkella suoraan ulkoa ja poisto piiiitkällä putkella niin siitäkin tulee lämpö talteen.
Hiukan toki enempi meteliä, mutta eipä kärytä sisälle ja vaikka hyötysuhde sähköksi olisi 30% niin tuosta 70%:sta about puolet tulee moottorilämpönä suoraan sisätilaan ja pakolämmöistäkin iso osa.
Pistää vielä vaimenninkoppiin ja sieltä puhaltimella lämmöt talliin.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: hors-sujet
Tällä hetkellä aggregaattisähkö taitaa olla n. 30-50% kalliimpaa kuin sähkölaitokselta, mutta tuossa laskelmassa ei ole perusmaksua. Kun vielä sotkee kuvioon arkikäytön hoitavat aurinkopanelit, ollaan kohta jo pisteessä jossa saa vilkuttaa hyvästit Carunalle tai Elenialle, sekä hoituu se hallin lämmitys samalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: hors-sujet
Eilen just maksoin sähkölaskun - 3x35A nallit - marraskuun lukemat 254 kWh - loppusumma 60,04 eur - sähköenergia 14,85 ja sähkönsiirto 45,19 (perusmaksu 27,95, siirto 10,15 ja vero 7,09)... Sähkönkulutus varmaan hyppää joka toinen viikko kun pojat ovat mulla ja pelikoneet pyörii... Melkein puolet siis perusmaksua...
Viimeksi muokannut arpati, 11.12.2018 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: hors-sujet
Toisaalta joku ihan perus puukattila talliin olisi kova sana jos itsellä on vähän lääniä. Pelaisi vallan hyvin ihan vapaakierrolla ja jollain isohkolla syylärillä. Jotain tuollaista olen itse fundeeraillut jossain vaiheessa lämmönnostoon. Ilpin meinasin peruslämmöksi että pysyy aina plussalla.
Näillä about 0-keleillä torppa haukkaa vilpin perässä jotain vajaat 1000 kWh. Pienellä kyllä menee jos ~250 kWh riittää edes käyttösähköksi. Meillä menee noin 400 kWh ilman lämmitystäkin..
Näillä about 0-keleillä torppa haukkaa vilpin perässä jotain vajaat 1000 kWh. Pienellä kyllä menee jos ~250 kWh riittää edes käyttösähköksi. Meillä menee noin 400 kWh ilman lämmitystäkin..
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: hors-sujet
Kesällä pääsee n. 50 euron laskuun mutta sen pienempään en ole päässyt. Kulutus on pelkästään kiertovesipumppu (talvella aina päällä), valaistus ja viihde elektroniikka (silloin kun porukkaa kotona). No eipä tässä juuri mitään ruuanlaittoa ja pyykinpesua ihmeellisempää ole tullut tehtyäkään viimeaikoina...
Vedet ja pirtti lämpiää puilla - nykyisin ei edes juuri lämpiä kun ei ole emäntää samassa osoitteessa...
Vedet ja pirtti lämpiää puilla - nykyisin ei edes juuri lämpiä kun ei ole emäntää samassa osoitteessa...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: hors-sujet
Aurinkosähkö, heh, helsingin korkeuksilla laskennallinen maksimitehon käyttöaika ~800h/vuosi...
Kaverin autotallia lämmitettiin joskus niin, että auto oli käynnissä ja putken päästä meni hormi pihalle tiiviin reijän kautta.
Toihan on muuten toimiva, mutta kone vetää ilmaa pihalta vähän sieltätäältä. Eli tuli sinne kolea, moottorin lähellä oli lämmin.
Tommonen puukattila-syyläri ei olisi huono. Tosin, mikä on säästl vrt. sähkö.
Kaverin autotallia lämmitettiin joskus niin, että auto oli käynnissä ja putken päästä meni hormi pihalle tiiviin reijän kautta.
Toihan on muuten toimiva, mutta kone vetää ilmaa pihalta vähän sieltätäältä. Eli tuli sinne kolea, moottorin lähellä oli lämmin.
Tommonen puukattila-syyläri ei olisi huono. Tosin, mikä on säästl vrt. sähkö.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Alkuinvestoinnithan noissa närästää.. olisi meilläkin reilusti vesakkoa, kun olisi laitteet hakettaa se ja mahdollisesti kuivata ja tietty kattila ja syöttö.. sen jälkeen olisi edullista lämpöä mutta sitä ennen vie 20 vuoden sähkölaskut. Kun meillä riittää 10000 kWh vuodessa koko kämppä, navetta, sauna ja pihamökki. ja 25A päänallit.
No halliin olisi tarkoitus laittaa putket lattiaan, niin on sitten edes vähän vaihtoehtoja miten tuota lämmittää. Erilaiset puhaltimet on aina vähän huonoja tuollaisessa pölisevässä tilassa.
No halliin olisi tarkoitus laittaa putket lattiaan, niin on sitten edes vähän vaihtoehtoja miten tuota lämmittää. Erilaiset puhaltimet on aina vähän huonoja tuollaisessa pölisevässä tilassa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: hors-sujet
Siihen tupsahti A7 audi kökkäle pihalle (näitä on tässä huollettu jo muutamia).
Jotain vikaa ilmeisesti jossain vissiin abseissa. Sanoin että näissä halvemmalla tehdyissä saksalaisissa on joo vikaa ollut abseissakin.
Onko näissä sitten muuallakin vikaa?
Joo no moottoreita on pyydetty vaihtamaan ja laatikkoremppaa kans mutta en ole halunnut tehdä. Ottavat aikaa aikalailla kaikkine lisukevarusteineen ja korjauksien hinnat alkaa pörrätä jossain 5 tonnin hujakoilla.
Aijaa.
Joo kysyt vaikka älämässästä et mitä voisi olla vikana. Tulee kaikille halvemmaksi jos löytyy paja jossa samaan vikaan törmätty. Merkkiliikekin ihan ok vaihtoehto.
Niin ei tässä rahasta ole kiinni mutta tuo on kyllä totta mutta merkkiliike niin kallis...
Tutkin 70 euroa tunti mutta jokainen hetki maksaa. Työlistassa kerrotaan sitten tarkkaan että mitä on tutkittu ja mittailtu.
Kuulostaa hyvältä.
Kyllä. Odottakaa tässä pihalla niin annan sen älämässän puhelinnumeron ja osoitetidot niin soitatte sinne.
Nyt illalla kooklasin A7. Sehän on saatanan kallis auto...
Jotain vikaa ilmeisesti jossain vissiin abseissa. Sanoin että näissä halvemmalla tehdyissä saksalaisissa on joo vikaa ollut abseissakin.
Onko näissä sitten muuallakin vikaa?
Joo no moottoreita on pyydetty vaihtamaan ja laatikkoremppaa kans mutta en ole halunnut tehdä. Ottavat aikaa aikalailla kaikkine lisukevarusteineen ja korjauksien hinnat alkaa pörrätä jossain 5 tonnin hujakoilla.
Aijaa.
Joo kysyt vaikka älämässästä et mitä voisi olla vikana. Tulee kaikille halvemmaksi jos löytyy paja jossa samaan vikaan törmätty. Merkkiliikekin ihan ok vaihtoehto.
Niin ei tässä rahasta ole kiinni mutta tuo on kyllä totta mutta merkkiliike niin kallis...
Tutkin 70 euroa tunti mutta jokainen hetki maksaa. Työlistassa kerrotaan sitten tarkkaan että mitä on tutkittu ja mittailtu.
Kuulostaa hyvältä.
Kyllä. Odottakaa tässä pihalla niin annan sen älämässän puhelinnumeron ja osoitetidot niin soitatte sinne.
Nyt illalla kooklasin A7. Sehän on saatanan kallis auto...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Jontikan gatori ilmestyi nosturille.
Noh. Uusi pallonivel epäsopiva ja vanhat tärvelty. Siinä se ny kököttää nosturilla kö purkka tukassa.
Öö ota siinä sit muutakun viinaa ja odota osia.
Noh. Uusi pallonivel epäsopiva ja vanhat tärvelty. Siinä se ny kököttää nosturilla kö purkka tukassa.
Öö ota siinä sit muutakun viinaa ja odota osia.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Audi....väisänen kirjoitti:Siihen tupsahti A7 audi kökkäle pihalle (näitä on tässä huollettu jo muutamia).
Jotain vikaa ilmeisesti jossain vissiin abseissa. Sanoin että näissä halvemmalla tehdyissä saksalaisissa on joo vikaa ollut abseissakin.
Onko näissä sitten muuallakin vikaa?
Joo no moottoreita on pyydetty vaihtamaan ja laatikkoremppaa kans mutta en ole halunnut tehdä. Ottavat aikaa aikalailla kaikkine lisukevarusteineen ja korjauksien hinnat alkaa pörrätä jossain 5 tonnin hujakoilla.
Aijaa.
Joo kysyt vaikka älämässästä et mitä voisi olla vikana. Tulee kaikille halvemmaksi jos löytyy paja jossa samaan vikaan törmätty. Merkkiliikekin ihan ok vaihtoehto.
Niin ei tässä rahasta ole kiinni mutta tuo on kyllä totta mutta merkkiliike niin kallis...
Tutkin 70 euroa tunti mutta jokainen hetki maksaa. Työlistassa kerrotaan sitten tarkkaan että mitä on tutkittu ja mittailtu.
Kuulostaa hyvältä.
Kyllä. Odottakaa tässä pihalla niin annan sen älämässän puhelinnumeron ja osoitetidot niin soitatte sinne.
Nyt illalla kooklasin A7. Sehän on saatanan kallis auto...
...teknistä vilunkia. Vai mitensemeni.
Varmaan hyvä auto jos vain ei tarvi itte huoltaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Audin rämähän se.
Ilmajousta, nelivetoa, nelipyöräohjausta, aktiivi sitäsuntätä.
Sähköpuolen vispeleistä ei mulla mitään tiatoa. Kai siellä kaistavahdin ym ajohaittain tinkentankelit löytyy ja audiopuolen aistinhäivyttäjille omat blluetööt tööt tööt yhteys pätkii navi nami ketään kiinnostat on.
Hinaluokka 20-100 tonnia.
Moottori vaihtoehdot oli kivoja.
V6 3.0 tiisseli 320 hp.
V8 4.0 bensa tuplaturbo 420 hp.
Oikein kivoja juu oikein kivojah yök.
Ilmajousta, nelivetoa, nelipyöräohjausta, aktiivi sitäsuntätä.
Sähköpuolen vispeleistä ei mulla mitään tiatoa. Kai siellä kaistavahdin ym ajohaittain tinkentankelit löytyy ja audiopuolen aistinhäivyttäjille omat blluetööt tööt tööt yhteys pätkii navi nami ketään kiinnostat on.
Hinaluokka 20-100 tonnia.
Moottori vaihtoehdot oli kivoja.
V6 3.0 tiisseli 320 hp.
V8 4.0 bensa tuplaturbo 420 hp.
Oikein kivoja juu oikein kivojah yök.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.