KLASSIKOT autolehti

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
-Timppa-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.09.2007 08:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja -Timppa- »

fiatman2 kirjoitti:
-Timppa- kirjoitti:
bambino kirjoitti:mielestäni Fiat ollut hyvin esillä. :D
ei riittävästi! :?
kannattaiskos ilmiantaa toimitukseen fiat harrastajia,tuskin tykkäisivät pahaa,saisivathan lehteeen täytettä :wink:
Jos vaan itse harrastajat haluaa esiintyä julkisesti, niin mikäettei...
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

murtoluku fiatista ja harrastajasta juttua uusimmassa lehdessä.
Jari Salmensuo
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Muuten ei jostain syystä sytyttänyt lehti tällä kertaa. Ehkä vähän liikaa hehkutusta tyyliin:
"alkuperäinen siistinä säilynyt maalipinta ylimaalattiin, kaikki konehuoneen siistit alkuperäispinnat uusittiin, hiukan halkeillut verhoilu laitettiin uusiksi, jokainen osa jonka tilalle löytyi maailmalta korvaava vaihdettiin ja niin saatiin helposti museoleimalle tämä nyt hieno alkuperäiskuntoinen ilmestys"

asiaan viitaten, moblan viimeisin pussihoususarjis osui kyllä asian ytimeen!

Niin ja "talotohtorin" loistava lausahdus tulee myös mieleen. "satavuotiaalla on sadan vuoden toimitusaika"
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

fiatman2 kirjoitti:murtoluku fiatista ja harrastajasta juttua uusimmassa lehdessä.
Ei tuossakaan näyttänyt ihan kaikki orkkikselta ;-)

Ainakin musta muovinen haitariputki puhaltimelta kaasarille oli korvattu alumiinisella haitariputkella ja vanteita maalatessa oli maalaria laiskottanut, myöskin ratti ja vaihdekepinnuppi oli vaihtunut matkan varrella, toisaalta ei sitä orkkisnuppia jaksa kukaan katsella ja sellaisia pieniä asioita nuo ovat, lähinnä se alumiiniputki pisti silmään...

Ei ollut muutenkaan jutun kirjoittajalla ihan kaikki hallussa, pienet asiat kun pistävät silmään...

Kaikissa tuon ikäisissä Ruotsiin tuoduissa taitaa olla lämmitettävä takalasi.
Tehot ja paino oli jonkin verran outoja lukuja, tehoista noissa on paha sanoa muuta kuin 1.3 65-75 hevosvoimaa ja 1.5 75-85 hevosvoimaa, kun noissa voi tulla jenkkimarkkinoiden yksilöitä vastaan, jotenkin tuntuu että etenkin Ruotsista noita jenkkimalleja löytyy, siihen taisi olla jokin syykin sikäläisten päästövatimuksissa aikanaan...

Painoksi tuossa jutussa ilmoitettiin muistaakseni 1010kg, mikä ei täsmää 1.5sen painoksi tyhjänä eikä kokonaismassaksi.

Nätti yksilö tuo näytti olevan, eikä sitä jutun mukaan muuten ollut entisöity, vaan hyvin säilynyt yksilö, vuosimallia tosin ei mainittu, mutta kuvista olettaisin sen oelvan 79-82 väliltä, muistaakseni 1978 tehdyissä 1.5sissa oli oikeakätinen kierroslukumittari ;-)

Kunhan nillitän tässä, kun odotin vähän kattavampaa juttua autosta...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
-Timppa-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.09.2007 08:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja -Timppa- »

Uusimmassa Klassikossa ihan hyvä ja kattava juttu Fiat 1500 QPE. Mutta vielä odotan innolla juttua 600 ja 127 malleista. :wink:
Ja olihan siellä pikku kuva 600 abarth rivistä peräpellit raollaan.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Yllättävää kumartelua tällä kertaa "konservoinnin" suuntaan, pääkirouksessa toivotaan vanhojen rakenneltujen autojen säilymistä sellaisenaan ja esim. Wagoneer artikkelissa kehutaan, kuinka mittavasta kunnostuksesta huolimatta "hyvin säilyneen" -oloinen ilme on onnistuttu säilyttämään uudeksi laittamisen sijaan. Penkkien keskiosat ja oviverhoilut kunnostettiin alkuperäisistä ym.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9534
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Uusimmassa Klassikossa oli kuvaan päässyt muuan gralevanteinen aparaatti-rytmikin. Uusimmassa Spinnerissä taas kuvaan pääsi Neckar Jagst 999. :wink:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-Timppa-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.09.2007 08:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja -Timppa- »

Hyvä kuvateksti tuossa uusimmassa Klassikot lehdessä jutussa hautausmaan rikkoutuva rauha.

" Fiat 500 kestää vaikka mitä. Muut autot mätänevät ympäriltä, mutta visiäinen ei ole vielä edes likainen"

Ja tekstiä koristaa hieno keltainen Fiat 500 pakun katolla. :lol:
-Timppa-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.09.2007 08:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja -Timppa- »

Seuraavassa Klassikot lehdessä nro 07/2009 joka ilmestyy 12.11.09 on sitten kauan odotettu kustu jutun aiheena. :lol:
-Timppa-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.09.2007 08:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja -Timppa- »

Hemmetin hyvä ja kattava juttu 600:sta uudessa Klassikossa.

"Pompannapin Jatkoaika"

ja todella hyvin entisöity kustu!
suorastaan UPEA :!:
vihreenä kateudesta :mrgreen:
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Kake »

Uusimmassa numerossa 1/10 värikäs tarina Janne H:n 124 Special T automaatista sekä Jari T:n hienosta 164 Alfasta!
Lisäksi youngtimer jutussa esiintyy Integrale ja (HH:n?) 125 Abarth.
Monipuolinen numero muutenkin
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu tosi asiallinen ja mielenkiintoinen numero taas - ihan muutenkin kuin sen yhden kuvan takia :lol: ... Grale taitaa olla McJASin?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

nelkkujutussa oli hevosen perseestäkin isompi kuva kuin mielenkiintoisesta konehuoneesta. Sama juttu belletin kanssa, jostain halvatun kakarasta isompi kuva kuin konehuoneesta, ja muutenkin postimerkki(vanne?)kuvia. tassuni ja jatke oli taitettu paremmin. Tais alfan takaluukun merkistä olla 2x isompi kuva kuin moottorista.. Mittaristokuvakin vaatisi tällä iällä jo suurennuslasin. tätähän se suuri kansa tietenkin haluaa, eihän niitä itse auto kiinnosta vaan 5 sekunnin fiilis.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

-HH- kirjoitti:Juu tosi asiallinen ja mielenkiintoinen numero taas - ihan muutenkin kuin sen yhden kuvan takia :lol: ... Grale taitaa olla McJASin?
kyllä se on kyseisen hemmon lancia ja tarkkasilmäiset tietysti huomas siinä farmieskon takaa pilkottavan vihreän seiskan perän :lol:
Jari Salmensuo
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Noniin,sain minäkin viimein kyseisen lehden käsiini. Delta Integralesta todetaan seuraavaa; " Lancia Delta Integrale on noussut jo kulttimaineeseen upean kilpahistoriansa siivillä,eikä varmaan koskaan enää putoa nykyhinnoista alaspäin."
..Erittäin hyvin sanottu 8)
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin