Jos vaan itse harrastajat haluaa esiintyä julkisesti, niin mikäettei...fiatman2 kirjoitti:kannattaiskos ilmiantaa toimitukseen fiat harrastajia,tuskin tykkäisivät pahaa,saisivathan lehteeen täytettä-Timppa- kirjoitti:ei riittävästi!bambino kirjoitti:mielestäni Fiat ollut hyvin esillä.
KLASSIKOT autolehti
Muuten ei jostain syystä sytyttänyt lehti tällä kertaa. Ehkä vähän liikaa hehkutusta tyyliin:
"alkuperäinen siistinä säilynyt maalipinta ylimaalattiin, kaikki konehuoneen siistit alkuperäispinnat uusittiin, hiukan halkeillut verhoilu laitettiin uusiksi, jokainen osa jonka tilalle löytyi maailmalta korvaava vaihdettiin ja niin saatiin helposti museoleimalle tämä nyt hieno alkuperäiskuntoinen ilmestys"
asiaan viitaten, moblan viimeisin pussihoususarjis osui kyllä asian ytimeen!
Niin ja "talotohtorin" loistava lausahdus tulee myös mieleen. "satavuotiaalla on sadan vuoden toimitusaika"
"alkuperäinen siistinä säilynyt maalipinta ylimaalattiin, kaikki konehuoneen siistit alkuperäispinnat uusittiin, hiukan halkeillut verhoilu laitettiin uusiksi, jokainen osa jonka tilalle löytyi maailmalta korvaava vaihdettiin ja niin saatiin helposti museoleimalle tämä nyt hieno alkuperäiskuntoinen ilmestys"
asiaan viitaten, moblan viimeisin pussihoususarjis osui kyllä asian ytimeen!
Niin ja "talotohtorin" loistava lausahdus tulee myös mieleen. "satavuotiaalla on sadan vuoden toimitusaika"
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Ei tuossakaan näyttänyt ihan kaikki orkkikseltafiatman2 kirjoitti:murtoluku fiatista ja harrastajasta juttua uusimmassa lehdessä.
Ainakin musta muovinen haitariputki puhaltimelta kaasarille oli korvattu alumiinisella haitariputkella ja vanteita maalatessa oli maalaria laiskottanut, myöskin ratti ja vaihdekepinnuppi oli vaihtunut matkan varrella, toisaalta ei sitä orkkisnuppia jaksa kukaan katsella ja sellaisia pieniä asioita nuo ovat, lähinnä se alumiiniputki pisti silmään...
Ei ollut muutenkaan jutun kirjoittajalla ihan kaikki hallussa, pienet asiat kun pistävät silmään...
Kaikissa tuon ikäisissä Ruotsiin tuoduissa taitaa olla lämmitettävä takalasi.
Tehot ja paino oli jonkin verran outoja lukuja, tehoista noissa on paha sanoa muuta kuin 1.3 65-75 hevosvoimaa ja 1.5 75-85 hevosvoimaa, kun noissa voi tulla jenkkimarkkinoiden yksilöitä vastaan, jotenkin tuntuu että etenkin Ruotsista noita jenkkimalleja löytyy, siihen taisi olla jokin syykin sikäläisten päästövatimuksissa aikanaan...
Painoksi tuossa jutussa ilmoitettiin muistaakseni 1010kg, mikä ei täsmää 1.5sen painoksi tyhjänä eikä kokonaismassaksi.
Nätti yksilö tuo näytti olevan, eikä sitä jutun mukaan muuten ollut entisöity, vaan hyvin säilynyt yksilö, vuosimallia tosin ei mainittu, mutta kuvista olettaisin sen oelvan 79-82 väliltä, muistaakseni 1978 tehdyissä 1.5sissa oli oikeakätinen kierroslukumittari
Kunhan nillitän tässä, kun odotin vähän kattavampaa juttua autosta...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Yllättävää kumartelua tällä kertaa "konservoinnin" suuntaan, pääkirouksessa toivotaan vanhojen rakenneltujen autojen säilymistä sellaisenaan ja esim. Wagoneer artikkelissa kehutaan, kuinka mittavasta kunnostuksesta huolimatta "hyvin säilyneen" -oloinen ilme on onnistuttu säilyttämään uudeksi laittamisen sijaan. Penkkien keskiosat ja oviverhoilut kunnostettiin alkuperäisistä ym.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
nelkkujutussa oli hevosen perseestäkin isompi kuva kuin mielenkiintoisesta konehuoneesta. Sama juttu belletin kanssa, jostain halvatun kakarasta isompi kuva kuin konehuoneesta, ja muutenkin postimerkki(vanne?)kuvia. tassuni ja jatke oli taitettu paremmin. Tais alfan takaluukun merkistä olla 2x isompi kuva kuin moottorista.. Mittaristokuvakin vaatisi tällä iällä jo suurennuslasin. tätähän se suuri kansa tietenkin haluaa, eihän niitä itse auto kiinnosta vaan 5 sekunnin fiilis.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Noniin,sain minäkin viimein kyseisen lehden käsiini. Delta Integralesta todetaan seuraavaa; " Lancia Delta Integrale on noussut jo kulttimaineeseen upean kilpahistoriansa siivillä,eikä varmaan koskaan enää putoa nykyhinnoista alaspäin."
..Erittäin hyvin sanottu 8)
..Erittäin hyvin sanottu 8)
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/