Kunnon teho/paino suhde...
- rosso monza
- Viestit: 125
- Liittynyt: 17.01.2003 15:11
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
- rosso monza
- Viestit: 125
- Liittynyt: 17.01.2003 15:11
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Ja eikun paranee...!
http://www.meditech.ch/exoticthermoengi ... ete05.html
Taitaa kuskista tulla matkustaja täysillä tehoilla
http://www.meditech.ch/exoticthermoengi ... ete05.html
Taitaa kuskista tulla matkustaja täysillä tehoilla
No speakers, no bodykits, no bullshit
Fiat 127 1050 ´78 *Myyty*
Fiat 127 1050 ´78 *Myyty*
Kyllä! Noita sivuja tarkemmin tutkiessa löytyi muutakin hupaisaa materiaalia, kuten moottorirakettipyörä (rocket bike) ja Renault Twingo jälkipoltolla (afterburner) varustettuna!rosso monza kirjoitti:Taitaa kuskista tulla matkustaja täysillä tehoilla
Vilkaiskaa projektien etusivua.
Taas yksi laite, jonka teho-/painosuhde on enemmän kuin kohdallaan:
LOTUS 7 SUPER MEGABUSA
ENGINE: SUZUKI HAYABUSA TURBOCHARGED INTERCOOLED
WEIGHT: 850LBS
POWER: 370 HP(TURBO) "busaNOStra" get it? over 400hp
TURBO: DUAL BALLBEARING SKYLINE TURBO
REVERSE GEAR: LENKO DRAG REVERSE (same speed backward)
DRIVESHAFT : ALUMINUM 6061 AIRCRAFT COMPOSITION
SHIFT: 6 SPEED PADDLE SEQUENTIAL
CAM: BY TITAN....TITANIUM GRIND 14,000RPM (ear bleeder)
PISTON: JE FORGED/ROD
REAR : COSWORTH (QUAIFE)
Kuvia konehuoneesta:
http://www.mjmturbos.com/Megabusa2.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa3.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa4.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa5.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa6.htm
LOTUS 7 SUPER MEGABUSA
ENGINE: SUZUKI HAYABUSA TURBOCHARGED INTERCOOLED
WEIGHT: 850LBS
POWER: 370 HP(TURBO) "busaNOStra" get it? over 400hp
TURBO: DUAL BALLBEARING SKYLINE TURBO
REVERSE GEAR: LENKO DRAG REVERSE (same speed backward)
DRIVESHAFT : ALUMINUM 6061 AIRCRAFT COMPOSITION
SHIFT: 6 SPEED PADDLE SEQUENTIAL
CAM: BY TITAN....TITANIUM GRIND 14,000RPM (ear bleeder)
PISTON: JE FORGED/ROD
REAR : COSWORTH (QUAIFE)
Kuvia konehuoneesta:
http://www.mjmturbos.com/Megabusa2.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa3.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa4.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa5.htm
http://www.mjmturbos.com/Megabusa6.htm
No jooo... Kovin on mietoja poikien vehkeet. Kyllä meillä perkule aritsoonassa oli ihan eri pelit. Siis asiaan, tämmöinen threadi oli ralli.netissä:
"Kyllä on monenlaista renkaan kuluttajaa!
Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää 1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi pienkoneonnettomuutta.
Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen yllättäen 67-mallisen Impalan!
Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki kirkastui.
Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO ( Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän, tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja karauttihan se!
Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin 560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä.
Tämän jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä ja varmasti menettänyt tajunsa.
Ennen tajunnan menetystä kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on yrittänyt epätoivoisesti painaa jarrupoljinta... Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta.
Ajo-ominaisuuksiin tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi.
Impala lensi vielä parisen kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos. Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h... "
Simmottis. Enpä ihmettelisi jos olisi jotain sukua G.W. Bushille...
"Kyllä on monenlaista renkaan kuluttajaa!
Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää 1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi pienkoneonnettomuutta.
Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen yllättäen 67-mallisen Impalan!
Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki kirkastui.
Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO ( Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän, tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja karauttihan se!
Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin 560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä.
Tämän jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä ja varmasti menettänyt tajunsa.
Ennen tajunnan menetystä kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on yrittänyt epätoivoisesti painaa jarrupoljinta... Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta.
Ajo-ominaisuuksiin tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi.
Impala lensi vielä parisen kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos. Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h... "
Simmottis. Enpä ihmettelisi jos olisi jotain sukua G.W. Bushille...
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Toi juttu oli hauska minustakin, kunnes kuulin että se on urbaanilegenda. Ikävä latistaa tunnelma, mutta saisitte kuitenkin ennen pitkää sen tietää. Tuohan löytyy Darwinawardseista, ja siellä muistaakseni on nykyään jo tieto, että kyseisellä tarinalla ei valitettavasti ole mitään todellisuudenpohjaa, joskin ihan hyvin olisi voinut tapahtua.
Joutuuko tässä ihan suremaan, että ei tullutkaan kuolonuhria
Joutuuko tässä ihan suremaan, että ei tullutkaan kuolonuhria