Hifisti

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Hifisti

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Onko täällä ketään musiikin kuuntelusta kiinnostunutta?
Itse melko aktiivinen musan kuuntelija. Tällä hetkellä fiiu
projektin rinnalla myös (koti)audio laiteiston päivitys/fixaus.

Eli jos jollain olis tiedossa putkivahvistinta, vanhakin vehje käypi
kun sitä kuitenki pitää rakentaa... :oops: Niin vois tarjota...
Kun noissa putkilaitteissa on sitä jotain, niin kuin vanhoissa
fiateissa :D :D
Nyt olen rassannut vanhaa Voimaradion vastavaihevahvista, hitsi
tuolle kun löytäis jostain parin....15W 2x EL84 putkilla.

Heh, ei ne tehot vaan...
Eräs päivä, sain kylläkin tuon nykyisen vahvarin "polvilleen" kun
innostuin kuuntelemaan vähän isommalla teholla...Nakamichi päätti
rajoittaa minun kuuntelua :twisted: Tuo Nakamichi rohjake painaa 15kg.
Ilmeisesti suojapiirit katkasi/rajasi kuuntelu voimakkuutta...
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Onhan toi kiva aihe.... Entisen työkaverin naapuri putsasi ullakkoa ja löysi sieltä Köykän Perspektra (tms.) surroundivahvarin.... pyysi siitä 5€, kaveri maksoi 50€... Katottiin netistä että hyväkuntoisesta pyydettiin 800€..... Onhan noissa putkivehkeissä pehmee soundi, mutta melkein vaatis jotkut sähköstaattiset kajarit... yms...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ite oon aika paljonkin tähän putkiaiheeseen perehtynyt. Olen jopa tehnyt itse yhden kitaravahvarin.
Kotona stereokaiuttimia ajaa venäläinen Priboi stereovahvistin, 2*40W A-luokassa. Olen modannut sen käyttämään EL34 putkia, koska niitä on helpommin saatavilla, kun alkuperäistä venäläistä tyyppiä, ja lisäksi pieni diskantin vaimentuma korjautuu samalla.

Olen hieman kateellinen Voimaradiosta, koska itse niitä olen yrittänyt metsästellä, mutta hintapyynnöt on järjestäin sitä luokkaa, että en ole viitsinyt sijoittaa.
Tuo venäläinen pääte on minulle riittävän hyvä. :wink:
Avatar
Fiat 127mk1
Viestit: 445
Liittynyt: 13.02.2004 14:23
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat 127mk1 »

Naapuri ilmeisesti keräilee putkiradioita ja on tehnyt itse kitaravahvistimenkin...osiosta harrastukset löytyy kuvia ja tarinaa :arrow: http://rampe.cjb.net/ :roll:
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/3/]Fiat 127mk1 -77[/url]
[url=http://kuvablogi.com/blog/535/1/]Fiat 600D -65[/url]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

N. 400kpl uusia putkia varastossa. 8) Vielä kun ehtisi enemmänkin rakennella.

Lisäksi omatekoisia transistorivahvareita, skemoja on kotisivullanikin muutamasta itse suunnitellusta.

Kajareina toimii Hifin 45/3:t.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
964
Viestit: 307
Liittynyt: 19.05.2004 19:10
Paikkakunta: Suomi Finlanders
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 964 »

Siis täh? :) Mä en sitten ihmeitä hifistelystä tiä mutta olkoot tässä listailtuna se vähä mitä olen touhunnut.

Mun hifistely on sitä että olen "aloittanut rakentamaan koko pakettia". Eli tein joskus Yamahan RX-V### sarjalaisesta ostopäätöksen ja tuossa muutama vuosi sitten ostin 430:sen (tyytyväinen, joo joo siinäkin on sitä ja tätä vikaa ja parannettavaa muttta vittu maailma ikinä valmistu). Sitä ennen ostin koti subia warten waffarin ja elementin. Tein niille kotelon ja olen tähän pakettiin melkoisen tyytyväinen. Vielä kun saisi ajettua sitä subia isommalla teholla (nyt 200 rms, ohmeja on joo)... toisaalta toikin riittää ihan hyvin perus käyttöön. Eli enää puuttuu etutolpat (ja sitten niille jälkeenpäin oma waffi), keski ja taka kaiuttimet. + Tykki ja moottoritu kangas.

Ohjaamaan Logitechin Harmony sarjan kake. JOko se perus tai sitten jos sekoan niin se kurko malli. Katsoin vain että se perus vekotekin riittäisi mulle nyt enemmän ku hyvin.

Ehkei tätä lasketa hifistelyksi, mutta ton subin teko oli melkoisen hifiä jo mulle koska A) laskin tuolle kotelolle virityksetkin (24Hz) omasta mielestä kivalle kohtaa B) vaimennukset ja kaikki on siltä osin tikissä. Sisusta on hartsilla yltympäriinsä kierretty (ei vuoda) ja C) ääntä pehmentää sopivat rieskaleet vanua (pehmoleluista saaa välillä ihan loistavaa tavaraa tähän, osta pari rekulle purtavaksi niin jo on täytettä tarjolla).

Simex BA 480 (muistaakseni) + Peerless Xls 12 (koti) elementti.

Ah joo korjasin muuten tuon vahvistimen joku aika sitten, siitä oli kondensaattorit (isoimmat) sanomassa ritsrats : pullottivat n ½mm päältänsä. Vaihto paransi soinnin ja taas mennään. Soi muuten nätisti ihan hiljaakin soitettaessa. Ja se on karkkia se.
No nyt ei ol Fiudea talossa. Tuossa kyllä olis yks kaljakorin hinnalla tarjolla mut..
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Nuo tuossa alussa oli jo vähän liian hifivehkeitä mun ymmärrykselle :lol:
Uudemmat laitteet kyllä kiinnostavat, hiljattain ostin Harman/Kardonin AVR135:n ja kyllä nyt on kiva kuunnella musiikkia 8)
Vielä kun tuolle Sonyn vahvistimelle löytäisi uuden omistajan ettei ihan pölyty hyllyssä. :D
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hifistä en tiedä, mutta kotosalla kierrätin töllön äänen technicsin vaffin kautta jbl:n johonkin 2-tie pönttöihin. Täällä kämpillä kun ei ollut mitään, niin läppäri hönkää johonkin isoon ja wanhaan kenwoodin vahvariin, ja sitä kautta koteloituihin 6x9:hin. Jos on tarvis, niin kyllä noitaa osaa laskea ja sunnitella melkoisen pitkälle, kiinnostus vain on lopahtanut.

Kuva
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Sainpas aikaiseksi, RIAA-korjain levysoitinta varten. :mrgreen:

Kuva

EDIT: Kuollut kuvalinkki korjattu.
Viimeksi muokannut vvieri, 06.02.2008 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

vvieri kirjoitti:Sainpas aikaiseksi, RIAA-korjain levysoitinta varten. :mrgreen:

Kuva
Oliskos sulla osaluetteloa ja kytkentäkaaviota? Vai onko ihan omaa designiä? :wink:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Pohjana on valmis esivahvistimen skema, mutta siihen olen tehnyt muutamia muutoksia (muunmuassa esiasteen putket on eri malliset), ja teholähde on kokonaan omaa käsialaa.

Kyllä nuo dokumentit silti liikenee, ja varmaan laitan omille weppisivuillenikin nuo pian.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

vvieri kirjoitti:Sainpas aikaiseksi, RIAA-korjain levysoitinta varten. :mrgreen:
Mutku sulla ei ole sitä levysoitinta :mrgreen: ... Mutta hienostihan tuo värkki kestotestissä toimi ja kyllä ne kaupalliset transistorip*skat sais kuopata alimpaan h*lwettiin :evil: .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Levysoitin on onneksi se osa jonka saa kaupasta. :lol: Pitäisi ensin katsella käytettyjen tarjontaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

jeps sain tuollaisen alppitorven taajuuskorjaimen itselleni tosin on sen verran vanha kapistus ettei siinä ole rca-liittimiä joten ne pitäisi itse siihen kolvailla.eli onkos joku itse kolvaillu noita naaraspuolisia rca-liittimiä onko kuin tympeitä juottaa piuhat kiinni.kolvi kyllä pysyy ihan hyvin käsissä.

sitten kun tuon saa toimintakuntoon niin pääsee leikkimään säädöillä tarkoitus ohjata etu/takapään erkkasarjoja.

http://i11.photobucket.com/albums/a151/anttik/1.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a151/anttik/2.jpg
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Vastaa Viestiin