Fiat V1200 rataluokka?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Keltsi » 14.09.2018 10:45

Viime sunnuntaina Unolla jäätiin Apparalla 1.43.10 aikaan, eli n. kaksi sekuntia jäin auton parhaasta ajasta... SInänsä aika erikoinen juttu, mutta muutamia muutoksia autoon on ajan saatossa tullut niin eiköhän se selitä ainakin osittain huonontunutta aikaa. Tai sitten kuski on vaan hidastunut neljässä vuodessa :?
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Keltsi
GFF
 
Viestit: 1011
Liittynyt: 16.03.2004 10:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 14.09.2018 11:00

Stefa kirjoitti:Oliko sulla nyt jo etuvakaaja pois? Jaksaako tuo yrittää sutia hitaissa? Hyvin kyllä pyörä pitää jos sateellakin takatassua nostelee :thumb:

Näyttäähän tuo ainakin vauhdikkaalta. Keltsihän taannoin ajoi Apparan matalaan 1:41 "Sporting" Unolla, joten en millään usko, että nämä menisi lähelle 1:40 tuolla. Ehkä tuo 1:42 tai liki on mahdollinen, mutta kova kierrosaika jo tuokin eikä kovin moni paljon tehokkaampikaan auto tuohon pääse. Oliko tuo Alastarossa mikä lenkki?

Etu vakaaja on paikallaan ja ei sitä tarvitse, tai edes kannata ottaa pois, ei yritä sutia, ei edes sateella , jos kääntää enemmän niin ei edes ala puskea vaan vauhti alkaa tippua. Mielenkiintoinen ajettava , pitää koittaa ajaa mutkat mahdollisimman loivasti ja aika reippaalla vauhdillakin, kun ei vaan ole voimaa kiihdyttää autoa.
Vaihteina riittää 2 , 2 ja 3 , 2 ja 3 on vähän lyhyt ja 4 ihan liian pitkä.

Alastaron autolenkkiä ajettiin.
Ahvenistolla on varmaan mielenkiintoinen alkaa nousta mäkeä ylös suolenkiltä.

Auto pysähtyy yllättävän hyvin , vaikka ei takajarrut lämmöstäpäätellen jurikaan jarruta. Pysähtyy tietysti kun ei vauhtiakaan ole kovin paljoa.
Puntossa on paskamaisesti jarrupiirit sekaisin X mallisesti joten täytyy takapiiristä ottaa rajottimet pois ja laittaa putket uuteen järjestykseen jarrusylinteriin , ja lisätä säädin takapiiriin väliin.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Stefa » 14.09.2018 14:19

Wesulius kirjoitti:Ahvenistolla on varmaan mielenkiintoinen alkaa nousta mäkeä ylös suolenkiltä.


Kevennyksenä, niin eikös tämä ole just siitä ennen sillan alitusta :mrgreen:

Toinen jännä voi olla siinä varikon portilta ylämäkeen, nyppylän yli ja oikea. Pelimies ei nostane lainkaan ennen Tarua. Liekö tarvitsee nostaa edes siinä varikon portilla. Vaatii vaan vähän:

Kuva

Melkein kyllä hävettää kun tuli skipattua kaikki kesän ratakarkelot :(
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2477
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 19.09.2018 22:07

Onkos porukka miettiny , tätä hommaa , onko kiinostuneita :?:
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja RHR » 19.09.2018 22:21

Meikäläisen aihio oli niin mätä että siitä on turha enää lähteä mitään tekemään :cry:
Avatar
RHR
GFF
 
Viestit: 187
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 20.09.2018 20:52

Saako rakentaa 8v puntosta vaihtamalla 16v koneen? 60hp Puntoja löytyy kyllä, kuin myös 1.2 16v Bravo/a edullisesti, ja edullistahan tämän piti olla. ;)

Tämä kun varmistuu niin haetaan heti "aihiot"...
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 165
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 20.09.2018 21:42

JaLLu kirjoitti:Saako rakentaa 8v puntosta vaihtamalla 16v koneen? 60hp Puntoja löytyy kyllä, kuin myös 1.2 16v Bravo/a edullisesti, ja edullistahan tämän piti olla. ;)

Tämä kun varmistuu niin haetaan heti "aihiot"...


Eikö bravosta voi tehdä?
Bravon koneessa oli enmepi poweria ja ilman puhdistinkin härpäkkeineen on aivan erilainen.
Sitte vaan merkitys vakio katoaa.

Ja voihan se muutenki olla haastavaa kun puntossa on koneen korvatkin erilaiset.¨

Raumalla on yks 80 elx 200tkm ajettu 700 , kyllä tuon varmaan 500€ saa. onko se sitten kallis?
Toki 4 ovinen jos se ei häiritse.
https://www.nettiauto.com/fiat/punto/9846699

Ja onhan tässä aikaa kattella autoa ja rakentaa , kun ei tuollaisen tekemiseen kuitenkaan montaa ilaa mene ja jos ens keväänä ajetaisiin.

Mietin tässä kun tuohon omaan kaaria jos alan askartelemaan niin voihan sitä vääntää putket samalla useampaan puntoon.

Realistinen budjetti 0n noin 1500€-2000€ jos itse tinaa kaaret hyttiin.

Tässä noin hintoja
Auto 500€
Renkaat 350€
Penkki 150€
Vyöt 50€
Vanteet 150€
Alusta sarja 250€
Kaaret 250€



Kuva
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 21.09.2018 23:20

Tässä on ainakin edullinen 16v , vähän ilmeisesti tinaamista , no turvakaarissa on kumminkin.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Fiat_Punt ... ?ca=16&w=3


Tämän sais varmasti edullisesti.
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/F ... ?ca=16&w=3

Tässä olis loisto yksilö , kun vähän tinkaa.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Fiat_punt ... ?ca=16&w=3

myyjä ei osaa edes hinnoitella.
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Fia ... ?ca=16&w=3

Vähän kun tinkaa niin niin kiva kiertää ympyrää,
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Fia ... ?ca=16&w=3
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 22.09.2018 08:20

Wesulius kirjoitti:Toki 4 ovinen jos se ei häiritse.


Kyllä se kilpa-auto kaksiovinen tarvii olla. :D

Sallitaanko mk2 puntojen kesken moottorin vaihto? Ihan vaan sinäänsäkkin, että jos joku laho 5d, niin mukavampi se parempi kuntoiseen 3d:hen on laittaa kun alkaa mätähommia tekee.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 165
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 22.09.2018 11:19

JaLLu kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Toki 4 ovinen jos se ei häiritse.


Kyllä se kilpa-auto kaksiovinen tarvii olla. :D

Sallitaanko mk2 puntojen kesken moottorin vaihto? Ihan vaan sinäänsäkkin, että jos joku laho 5d, niin mukavampi se parempi kuntoiseen 3d:hen on laittaa kun alkaa mätähommia tekee.

Juu kunhan vastaa 80 puntoa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 16.10.2018 22:35

Aihio hommattu.

Kuva
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 165
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja Wesulius » 16.10.2018 22:39

:thumb:
Meinaatko itse tehdä kaaret?
Kyselin yhdeltä tekijältä lupasi tulla katsomaan autoa ja antaa hinnasta arviota.
Toisaalta kaverila on hyvät putkikoneet jos itse jaksaa vaivautua tekemään , niin voihan noita saman tien vääntää useammat.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4586
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Fiat V1200 rataluokka?

ViestiKirjoittaja JaLLu » 18.10.2018 11:44

Juu itse lyödään kaaret kasaan. 42,4x3,2 vesijohtoputkea on kotona, mutta pää- ja etukaaren taivuttamisen meinasin ulkoistaa.

Mistä materiaalista Wesu meinasit putket taivuttaa? Tosiaan pää- ja etukaari kiinnostaa, jos enemmän taivuttelette.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://allu.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
JaLLu
 
Viestit: 165
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Edellinen

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä