Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Mitä vittua,häviää VM motorista henki vasemman jalan jarrurrutuksella tyystin :oops:
Just kun menee hienosti niin sitten loppuu...
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

stella kirjoitti:Tuo Kaunonenhan on täällä Kouvolassa toimiva tarkastajapelle....Kuvitelee,että museotarkastukseen tuleva auto on täsmälleen yhtä ehjä/kulumaton/käytönjälkiä vailla oleva yksilö,kuin uusi kaupasta haettu auto :roll: :lol: ....Kaunosen kannattais nyt samantien tehdä peliliike,ja erota siitä tarkastajan hommasta,kun ei näköjään ole homma hallussa :| ....Ja hän ei itsekkään ole enää mikään nuori poika,joten ehtiikö edes tulevaisuudessa tarkistamaan niitä 80-luvun autoja joiden museoautoikä nyt pitäis nostaa :lol: .....Noo tietysti,jos pilvenreunalta huutelee,että "ei kelpaa" :mrgreen: ....Vittu mikä pelle loppujenlopuksi :evil:
Ko. sankaria en sen kummemmin tunne. Mutta oliskohan täs nyt tilanne se että nuo papparaiset ei halua myöntää että nekin on jo pirun vanhoja ja ajattelee ettei se -80 luvun etuvetocorolla voi olla missään tapauksessa mikään museoajoneuvo kun se on niin uus... :idea:

Viimekeväänä oli yhden tarkastajan kans puhetta ja kyllä sekin sanoi että ihan -80 luvun alun käyttöautojakin tuodaan tarkastettavaksi, mutta eihän ne tietenkään läpi mee jos ei ne täytä museoajoneuvon kiriteerejä... Epäilisin kyllä vahvasti ettei tuo mikään ongelma tuu olemaan niin kauan kun tarkastajilla on oma ylpeytensä ja halu tehdä työnsä kunnolla... Mun Ladalla on tällähetkellä vielä 5v aikaa museotarkastukseen, tuon uudistuksen jälkeen 10 tai 15v... :evil:
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

JEE, kuulostaa taas hienolta kädenojennukselta harrastajia kohtaan ja vieläpä harrastajien "etujärjestön" suunnalta :evil: Tuolla tietysti saadaan museoautoharrastus pysymään omassa kaveripiirissä, kun hilataan sopivien aihioiden ikärajaa vaan ylöspäin...

Itse olen ajatellut museorekisteröidä tuon 164 Turbon ja sitä silmällä pitäen olen haalinut melkoisesti uusia / parempi kuntoisia osia siihen. Tällä hetkellä MR-tarkastus olisi ajankohtaista "jo" 2021, mutta tuohon mennessä ikäraja on varmasti hilattu jonnekin +40v paikkeille joten taitaa olla turhaa hommaa... Kyseessä on kuitenkin melko harvinainen malli ja hyvässä kunnossa oleva yksilö. Eipä sillä tullut tänä kesänäkään ajettua kuin lähinnä kuivalla kelillä, olisiko tullut mittariin edes paria tonnia...

Taidankin vastalauseena asentaa remmiahtimen mun vm.-70 Commodoreen ja pelastaa sen museoinnilta... Pitäkää tunkkinne :!:
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Mielenkiintoista tuossa on se, että ko. henkilö itse harrastaa 70-luvun alun Peugeotteja. Oikea pussihousujen Päivi Räsänen.

Kuva

Pitää tässä miettiä tarviiko enää ens vuonna maksaa veteraanimoottoripyöräyhdistyksen jäsenmaksua, jos kattojärjesto ajaa tuollasta asiaa.

Ainakin Yugo tulee museokilpiin vuonna 2021, mutta EI TODELLAKAAN 2026 tai 2031.

P.S. Nythän mulla on jo ostettuna Tempran 1.6 SOHC, joka on suurin/tehokkain moottori, jonka saa Yugoon asentaa ilman poikkeuslupaa, ja sittenhän sitä saa perinteisin keinon virittää vielä siihen 7Kg/kW saakka, sellainen reilut 130 kaakkia veis varmaan tuollaista 700 kiloista kippoa ihan kivasti
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Lassin
Viestit: 91
Liittynyt: 23.02.2004 16:44
Paikkakunta: Kotka

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Lassin »

kappa12 kirjoitti:
stella kirjoitti:Tuo Kaunonenhan on täällä Kouvolassa toimiva tarkastajapelle....Kuvitelee,että museotarkastukseen tuleva auto on täsmälleen yhtä ehjä/kulumaton/käytönjälkiä vailla oleva yksilö,kuin uusi kaupasta haettu auto :roll: :lol: ....Kaunosen kannattais nyt samantien tehdä peliliike,ja erota siitä tarkastajan hommasta,kun ei näköjään ole homma hallussa :| ....Ja hän ei itsekkään ole enää mikään nuori poika,joten ehtiikö edes tulevaisuudessa tarkistamaan niitä 80-luvun autoja joiden museoautoikä nyt pitäis nostaa :lol: .....Noo tietysti,jos pilvenreunalta huutelee,että "ei kelpaa" :mrgreen: ....Vittu mikä pelle loppujenlopuksi :evil:
Ko. sankaria en sen kummemmin tunne. Mutta oliskohan täs nyt tilanne se että nuo papparaiset ei halua myöntää että nekin on jo pirun vanhoja ja ajattelee ettei se -80 luvun etuvetocorolla voi olla missään tapauksessa mikään museoajoneuvo kun se on niin uus... :idea:

Viimekeväänä oli yhden tarkastajan kans puhetta ja kyllä sekin sanoi että ihan -80 luvun alun käyttöautojakin tuodaan tarkastettavaksi, mutta eihän ne tietenkään läpi mee jos ei ne täytä museoajoneuvon kiriteerejä... Epäilisin kyllä vahvasti ettei tuo mikään ongelma tuu olemaan niin kauan kun tarkastajilla on oma ylpeytensä ja halu tehdä työnsä kunnolla... Mun Ladalla on tällähetkellä vielä 5v aikaa museotarkastukseen, tuon uudistuksen jälkeen 10 tai 15v... :evil:
Mobilistien palstallakin on aloitettu kommentointi, kävin varovasti kommentoimassa aihetta.
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Lassin kirjoitti:
kappa12 kirjoitti:
stella kirjoitti:Tuo Kaunonenhan on täällä Kouvolassa toimiva tarkastajapelle....Kuvitelee,että museotarkastukseen tuleva auto on täsmälleen yhtä ehjä/kulumaton/käytönjälkiä vailla oleva yksilö,kuin uusi kaupasta haettu auto :roll: :lol: ....Kaunosen kannattais nyt samantien tehdä peliliike,ja erota siitä tarkastajan hommasta,kun ei näköjään ole homma hallussa :| ....Ja hän ei itsekkään ole enää mikään nuori poika,joten ehtiikö edes tulevaisuudessa tarkistamaan niitä 80-luvun autoja joiden museoautoikä nyt pitäis nostaa :lol: .....Noo tietysti,jos pilvenreunalta huutelee,että "ei kelpaa" :mrgreen: ....Vittu mikä pelle loppujenlopuksi :evil:
Ko. sankaria en sen kummemmin tunne. Mutta oliskohan täs nyt tilanne se että nuo papparaiset ei halua myöntää että nekin on jo pirun vanhoja ja ajattelee ettei se -80 luvun etuvetocorolla voi olla missään tapauksessa mikään museoajoneuvo kun se on niin uus... :idea:

Viimekeväänä oli yhden tarkastajan kans puhetta ja kyllä sekin sanoi että ihan -80 luvun alun käyttöautojakin tuodaan tarkastettavaksi, mutta eihän ne tietenkään läpi mee jos ei ne täytä museoajoneuvon kiriteerejä... Epäilisin kyllä vahvasti ettei tuo mikään ongelma tuu olemaan niin kauan kun tarkastajilla on oma ylpeytensä ja halu tehdä työnsä kunnolla... Mun Ladalla on tällähetkellä vielä 5v aikaa museotarkastukseen, tuon uudistuksen jälkeen 10 tai 15v... :evil:
Mobilistien palstallakin on aloitettu kommentointi, kävin varovasti kommentoimassa aihetta.
Ainakin Mobilisti -lehti vanhojen ajoneuvojen harrastajille FaceBook ryhmässä on melko tulinen keskustelu menossa.


Oma kanta on, että yksi museoauto/automalli/varustemalli on tarpeeksi. Lopuilla voi tehdä jotain järkevää, ajaa vaikka katurallia tai jokkista. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
3P
GFF
Viestit: 354
Liittynyt: 24.05.2004 13:38
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja 3P »

Kertokaas mitkä on voimasuhteet Pöpilistien Facebook-ryhmässä eli kumpi johtaa? Ei jaksa mennä katsomaan... :roll:

Onneksi tuli pelastettua 3P museoinnilta! :twisted:
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

3P kirjoitti:Kertokaas mitkä on voimasuhteet Pöpilistien Facebook-ryhmässä eli kumpi johtaa? Ei jaksa mennä katsomaan... :roll:
Mitä tarkoitat? Pöpilistien (lehti vanhojen ajoneuvojen harrastajille) fb-ryhmässä kaikki vastustaa tuon rajan nostoa. Kuten myös "mobilisti-ryhmä":ssä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
3P
GFF
Viestit: 354
Liittynyt: 24.05.2004 13:38
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja 3P »

Juurikin tuota eli kumpi mielipide on vallalla - rajan nosto vai nykyisen säilyttäminen. HYVÄ NIIN!!! :D
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Tänään piti olla reilun kuukauden odottelun jälkeen kontrolli-aika sairaalassa tuosta selästä, aamulla soittivat, että lääkäri on saikulla :( ja uusi aika on 8.1.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ostettiin syksyllä uusi liesi&uuni. Nyt laitettiin kinkku paistumaan, on paistoanturit ja ajastimet. Taisi jäädä liesivalmistajan paistokoulu käymättä ja kun ei ole perheessä kenelläkään IT insinöörin koulutusta, kello soi klo 06 aamulla. Silloin tarkastetaan perinteisen analogimittarin lämpötila. :cry:
Kuka näitä "hienouksia" kehittelee kun tavallinen käyttäjä ei osaa käyttää. Paina nappulaa A, sen jälkee B kunnes 10 sek voit asetella lämpötila C 5 sek ajan.
Lähtee palaute AEG:lle heti huomenna :x :x
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

löytyi vastuksella ohitettu apparin airbäggi :evil:
Bravo t-jet
se pyörii sittenkin
Viestit: 117
Liittynyt: 09.04.2012 19:01
Paikkakunta: Tuusula

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja se pyörii sittenkin »

Juuri paketista otetussa hitsauslangassa oli jotain töhnää, joka jumitti koko koneen. :x
Sain koneen puhdistettua, mutta lanka taitaa olla käyttökelvotonta...
Lankaakin oli melkein koko rulla vielä jäljellä. :(
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Takaisin myyjälle. Ja kysy puhdistuskustannusten maksaja.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Fosforihappo kuorii nahan ja kirvelee silmässä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin