Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kytkin luistaa, glykolit vuotaa jostai letkusta ja bensaakin tartteis hakee.
ny vaa ei jaksa..
Bravo t-jet
arto 500
Viestit: 90
Liittynyt: 04.10.2006 11:09
Paikkakunta: vantaa

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja arto 500 »

koita jaksaa :P
fiat 500 simca 1200 kawa f11
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

sampsulisami kirjoitti:Kytkin luistaa, glykolit vuotaa jostai letkusta ja bensaakin tartteis hakee.
ny vaa ei jaksa..
Sama vaiva, ilman bensan tarvetta.

Kytkin tosin ei luista ihan välttämättä vanhuuttaan. Venttiilikopan tiiviste oli poikki (!) ja täten jakajan alta lohko litilätimärkä :arrow: paineasetelma öljyinen (tarkastusluukun tulppa jossain ties missä), kuten myös koko moottori, vaihteisto jne.... Vuoti aika huolella. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

äläs ny :D Sen verran tiivis kone että öljypohja on kohta ruostunut puhki :lol:
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

sampsulisami kirjoitti:äläs ny :D Sen verran tiivis kone että öljypohja on kohta ruostunut puhki :lol:
:lol:

Vaikka onkin firemoottorin "tyyppivika", niin silti. Fiatissa ruostuu se öljyinenkin pelti. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Miten on mahdollista se kun pelti alkaa ruostumaan tehtaan sinkityksen alla?
Kun kattelin tuota takapenkin alla olevaa palkkia niin näytti olevan ihan puhdas sinkki, mutta ruuvarin osuttua pintaa nii paljastu sinkin alta ruostetta....
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

sampsulisami kirjoitti:Miten on mahdollista se kun pelti alkaa ruostumaan tehtaan sinkityksen alla?
Kun kattelin tuota takapenkin alla olevaa palkkia niin näytti olevan ihan puhdas sinkki, mutta ruuvarin osuttua pintaa nii paljastu sinkin alta ruostetta....
Palkin sisältä lähtenyt ruostumaan. Varmaankin vedenpoistoreijät tulpattu jossain vaiheessa.....
Minkä huollan, sen korjaan...
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

joopa joo kommentoin aiemmin tähän koira juttuun nyt oli juttua jo hesarissakin
http://www.hs.fi/kotimaa/a1412921454929" onclick="window.open(this.href);return false;
toivottavasti linkitys onnistui
sanoisin että tää alkaa olemaan jo ongelma meilläpäin se oli minullekin uutinen että joku päästää niitä loukusta vapaaksi :shock:
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Toissayönä Y10:n kylkeen käyty vetämässä naarmut (tai näyttää kuin joku olisi puskurilla tms. työntänyt) ja potkastu kylkeen... :evil:

Kuljettajan takapöränkaaressa uusia naarmuja ja oven/renkaan välissä selvä monon kuva. Huomasin eilen kun lähdettiin päivällä liikenteeseen. Toissailtana kävin klo 21:45 kaupassa eikä silloin ollut vielä mitään.

:evil:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Työkaveri yleni esimieheksi. Aiemmin mukava ja rento kaveri on muuttunut täysin. Ollaan sellaista porukkaa joka tietää ja järjestää hommansa itsenäisesti asiakkaan kanssa.
En todellakaan halua kuulla kommentteja ainoasta konttorilla vietetystä aamusta kun (eri osastolla olevan)työkaverin kanssa kahvia juodessa kuulee: "Ei ne kiireet helpota täällä kahvitellessa". Aiemmat 3 viikon päivää ja edeltäneet 2 viikkoa ovat olleet laskutuskelpoisia 7,5h/päivä.
Kiirettä olen valitellut kun olen 2:n järjestelmän huoltovastaava päijäthämeessä. Ehkä Kouvolan apua ei olisi tarvittu jos olisi kahvit jääneet juomatta.

Luultavasti avaudun huomenna. Silloin on huollon aamukahvitilaisuus(tämä ei vaikuta kiireisiin). Aiheena työviihtyvyys. :twisted:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nipa kirjoitti:Työkaveri yleni esimieheksi. Aiemmin mukava ja rento kaveri on muuttunut täysin. Ollaan sellaista porukkaa joka tietää ja järjestää hommansa itsenäisesti asiakkaan kanssa.
En todellakaan halua kuulla kommentteja ainoasta konttorilla vietetystä aamusta kun (eri osastolla olevan)työkaverin kanssa kahvia juodessa kuulee: "Ei ne kiireet helpota täällä kahvitellessa". Aiemmat 3 viikon päivää ja edeltäneet 2 viikkoa ovat olleet laskutuskelpoisia 7,5h/päivä.
Kiirettä olen valitellut kun olen 2:n järjestelmän huoltovastaava päijäthämeessä. Ehkä Kouvolan apua ei olisi tarvittu jos olisi kahvit jääneet juomatta.

Luultavasti avaudun huomenna. Silloin on huollon aamukahvitilaisuus(tämä ei vaikuta kiireisiin). Aiheena työviihtyvyys. :twisted:
Mikä helvetti ihmisiä vaivaa, että nousee kusi hattuun kun saadaan "komennusvastuu"?

Paras kaveri/-ystävä meni inttiin ja yleni jonkin osaston johtajaksi tjsp. Tuli niin kusimulkkuna takasi, että piti pistää välit poikki. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja stella »

Nipa kirjoitti:Työkaveri yleni esimieheksi. Aiemmin mukava ja rento kaveri on muuttunut täysin. Ollaan sellaista porukkaa joka tietää ja järjestää hommansa itsenäisesti asiakkaan kanssa.
En todellakaan halua kuulla kommentteja ainoasta konttorilla vietetystä aamusta kun (eri osastolla olevan)työkaverin kanssa kahvia juodessa kuulee: "Ei ne kiireet helpota täällä kahvitellessa". Aiemmat 3 viikon päivää ja edeltäneet 2 viikkoa ovat olleet laskutuskelpoisia 7,5h/päivä.
Kiirettä olen valitellut kun olen 2:n järjestelmän huoltovastaava päijäthämeessä. Ehkä Kouvolan apua ei olisi tarvittu jos olisi kahvit jääneet juomatta.

Luultavasti avaudun huomenna. Silloin on huollon aamukahvitilaisuus(tämä ei vaikuta kiireisiin). Aiheena työviihtyvyys. :twisted:
Se vaan on valitettava tosiasia,että hyvästä työmiehestä EI TULE hyvää esimiestä....Se kusi kun nousee päähän,niin se ei sieltä enää pois lähde :evil:.....Nipan työkaveri ollut mitä ilmeisemmin se mielinkielin äijä/kova lipoja....Jos kerran on ylennetty "esimieheksi" :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Vit... Mikä meteli oli pakussa :shock: oli siinä alustasarja ja matala profiili kumit.
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Huomenna hitsaus-sulkeiset. :evil:

Pohjassa peukalon pään kokoinen reikä. Eli varmaan 30cm x 30cm reikä todellisuudessa ja oven pohja.

Aamulla startti klo. 6:30, kello on nyt 0:10.... :roll:
Minkä huollan, sen korjaan...
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja mivot »

Vammakausi menossa, niin että pelottaa koskea mihinkään renkaaseen liittyvään. Ekaks tuli rengasrauta väännellessä silmäkulmaan, veri vain roiskui. Siitä viikko, niin tutulle renkaita vaihtaissa nosturilla, otin pomppurengasta vastaan kädellä ja pikkurilli taittui yli, ilmeisesti tuli hiusmurtuma, on ollut jo pariviikkoa arka. Ja taas tuosta viikko, aloin rengaskoneesta vikaa metsästämään ja sitä aloin kallistamaan, enpä sit ajatellut ja tuli jätettyä etusormi ylätuen ja sen vastimen väliin, liha taas tummui. Nyt mennyt viikko ilman vammaa, eli kait jotain tullut opittua.
Kaverin firman -05 2,8hdi dukatoon aloin vaihtaa kantta, oli apulaitehihnan silput pyörineet kampiakselin hihnapyörän takana sulattaen kopan ja lopulta mennen jakohihnan väliin katkaisten sen, naps. Oli toinen kone kuulemma jo menossa, edellisellä oli päässeet reilu 60tkm kun hihna poikki ja nyt uudella vaihtokoneella noin 70tkm ennenkuin taas porsi eli kannattas 50tkm välein vaihdella hihnaa heidän.
124 Spider 2200 20vt -77
Vastaa Viestiin