Fiatforum ja FTCF forumien yhdistyminen

Kysymykset, palaute ja tiedotteita Fiat Forumia koskien. Lue täältä ylläpidon tiedotteet ennen rekisteröitymistä, esim. VIP-koodista!

Kannatatko fiatforumin ja ftcf:n forumien yhdistymistä?

Kyllä
81
74%
En
29
26%
 
Ääniä yhteensä: 110

Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Fiatforum ja FTCF forumien yhdistyminen

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Katso keskustelu aiheesta: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=23500

Minun mielestäni Forumien yhdistymisellä olisi ainakin seuraavat edut:
- lisää vastuullisia ylläpitäjiä ja moderaattoreita
- Forum-softan päivitykset ja varmuuskopiointi
- Kun forum pyörii jollain palveluntarjoajalla, voidaan ylläpidon vastuita ja oikeuksia helposti siirtää muille, jos ja kun ylläpitäjä esim. vaihtaa automerkkiä eikä forum enää kiinnosta
- rasvanäppien vs. siipiveikkojen rasismin vähentäminen Suomen aliarvostettujen Fiat-harrastajien väliltä
- tarvittavat uudet aluejaot esim. "tiettyjen mallisarjojen välillä. Vanhat eli varmaankin numerot, sitten välimallit eli uno/tipo/tempra ja uudet eli puntot, bravot, coupet jne. Ala kategoriat lisää esim. tuning, autohifi."
- selkeyttä: "ftcf.org oli kyllä niin selkeä että sieltä etsi mielellään apua ongelmiin"
- hakeminen on helpompaa
- tietotaito siirtyy puolin ja toisin
- yhteinen osto- ja myyntipalsta

Oletko valmis yhteistyöhön vai onko parempi torpata koko homma?
Fiiu[FTCF]
Viestit: 31
Liittynyt: 12.06.2006 09:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiiu[FTCF] »

Ehdoton kyllä yhteistyölle!
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Yhteistyötä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Jyrki-boy
Viestit: 186
Liittynyt: 08.02.2006 13:24
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Yhdytään vaan. Yhdynnästä tulee huomattavasti enemmin pluss merkkistä toimintaa, kun jättää yhtymättä.

Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin. Kantsii ottaa pohjaksi tuuninkipuolen sivuston jako ja tehdä uudesta samanmoinen. Alussa kannattaa tehdä "liikaa" osioita ja sitten puolenvuoden käytön jälkeen näkee, mitkä jää henkiin ja mitä uutta tarvitaan.
Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.

Hyvä juttu kokonaisuudessaan tämä yhtyminen.

Jyrki-boy
äippä ohita! sinisist vilkuist ei olla. . . .
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Jyrki-boy kirjoitti:Yhdytään vaan. Yhdynnästä tulee huomattavasti enemmin pluss merkkistä toimintaa, kun jättää yhtymättä.

Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin. Kantsii ottaa pohjaksi tuuninkipuolen sivuston jako ja tehdä uudesta samanmoinen. Alussa kannattaa tehdä "liikaa" osioita ja sitten puolenvuoden käytön jälkeen näkee, mitkä jää henkiin ja mitä uutta tarvitaan.
Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.

Hyvä juttu kokonaisuudessaan tämä yhtyminen.

Jyrki-boy

Tämä forum ei ole Gruppon.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jyrki-boy kirjoitti:Esimerkiksi driftinkisivut olisivat ihan jees. Kantsii tutustua moisen kuvioajelun sääntöihin ennenkuin menee sitä katsomaan. Niin siitä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi.
Eikös tuo sovellu hyvin tuonne motorsport-osion alle? Taitaa muutenkin olla aika hiljaista tämä Fiatilla driftaaminen joten tuskinpa tuollaiselle erilliselle osiolle aivan hirveää tarvetta on...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hmm... jos joku todella alkaa vaikka Mirkulla moista säännöllisesti tekemään niin sitten lupaan perustaa sille jo oman fooruminkin. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jyrki-boy kirjoitti: Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin.
Ongema on tuossa automallikohtaisessa jaossa se että mahtuuko "päävalikko" sitten enää edes yhdelle sivulle... :roll: Malleja kuitenkin tulee aika paljon lisää verrattuna tuohon tuningpuolen sivustoon joten selkeydestä ei voi kyllä puhua. Mutta kuten toisalla oli puhetta niin joku vuosimalleihin/"käyttötarkoitukseen" perustuva jako voisi olla ihan toimiva. Tai sitten vaikka tekniikka jaettuna moottoripuoleen, alustaan ja koriin.

Mitenkäs esmes motorsporttipuoli - voiko sen jakaa sen alla vielä eri aiheisiin tällä softalla? Sama juttu tietty muissakin osioissa eli oli vaikka "vanhantyyppiset" pääkansiot, ja sen alla sitten tarkempaa osiointia? Toimeisi hyvin vaikka myös tuolla projektitopicissa - olis aluperäiset, viripelit ja tuuninkikalusto omissa alikategorioissa.

Äänestystuloksen perusteella ainakin tällä puolen on vahva kannatus yhdistymiseen - hyvä juttu. Varmaan kandee tuon "Bellan palaverin" jälkeen tehdä äänestys siitä että millaiseen osiointiin olisi täällä halukkuutta vai mitä?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
rlonn
Viestit: 181
Liittynyt: 03.11.2003 21:14
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja rlonn »

-HH- kirjoitti:
Jyrki-boy kirjoitti: Siinä kyllä olen Gruppoa kohtaan hiukka kriittinen, koska sen foorumilla ei ollut selkeää asiajakoa. Automallittain homma pelaa paremmin.
Ongema on tuossa automallikohtaisessa jaossa se että mahtuuko "päävalikko" sitten enää edes yhdelle sivulle... :roll: Malleja kuitenkin tulee aika paljon lisää verrattuna tuohon tuningpuolen sivustoon joten selkeydestä ei voi kyllä puhua. Mutta kuten toisalla oli puhetta niin joku vuosimalleihin/"käyttötarkoitukseen" perustuva jako voisi olla ihan toimiva. Tai sitten vaikka tekniikka jaettuna moottoripuoleen, alustaan ja koriin.

Mitenkäs esmes motorsporttipuoli - voiko sen jakaa sen alla vielä eri aiheisiin tällä softalla? Sama juttu tietty muissakin osioissa eli oli vaikka "vanhantyyppiset" pääkansiot, ja sen alla sitten tarkempaa osiointia? Toimeisi hyvin vaikka myös tuolla projektitopicissa - olis aluperäiset, viripelit ja tuuninkikalusto omissa alikategorioissa.

Äänestystuloksen perusteella ainakin tällä puolen on vahva kannatus yhdistymiseen - hyvä juttu. Varmaan kandee tuon "Bellan palaverin" jälkeen tehdä äänestys siitä että millaiseen osiointiin olisi täällä halukkuutta vai mitä?
Asiaa!

Itse kaikkein mielummin näen yhdistymisen "seurauksena" koko softan vaihtamisen.
Kaikella kunnioituksella tämä nykyinen on karmea ja jostain höyryradioaikakaudelta.
FTCF:llä OLI parempi jossain vaiheessa, mutta viimeisin, puhumattakaan tilapäisestä on kyllä ihan yhtä surkea.

Jos nykyisillä mennään, niin näen jokseenkin ainoaksi ratkaisuksi pitää nämä edelleen erillään, mutta näille tulisi yhteinen "etusivu", josta voi halutessaan siirtyä sille "puolelle" minkä tuntee omakseen.
Tässä yhteydessä voidaan samalla karsia päällekkäisyyksiä topiccien suhteen.
Panda 60 -05
Fiorino Kombi -09
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

FTCF:n foorumi oli jaottelussaan aivan järjetön. Ei joka mallille tarvitse olla omaa osiota, kuten täällä on huomattu, vaikka mallikirjo on huomattavasti laajempi.

Parempi höyryradioaikakauden foorumi kuin nykyaikaisempi purkkaviritelmä. Lisäksi peräänkuulutan taas sitä helppolukuisuutta ja softan keveyttä myös mobiilia käyttöä silmälläpitäen. Monet foorumit kun alkavat mennä siihen että ensin ladataan alkuvalikkoa 1,5 megaa...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No sitten linkkiä jollekin "hyvälle" foorumille - eli sellaiselle jollainen "pitäisi" olla. Oon Noosen kanssa samoilla linjoilla eli yksinkertainen on hyvää ja hyvä toimivuus ennen kaikkea.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kannatetaan yksinkertaista ja kevytta ratkaisua. Nykyään monet nettisivut on niin raskaita että hyvä kun aukee tämmösellä puolenkymmentä vuotta vanhalla masiinalla+mopo yhteydellä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Heh!
Tää on taas tätä , tuuninki puoli haluaa foorumiinkin näyttävyyttä ja teknikka puoli toimivuutta ja suorituskykyä.


Ite olen kans iksinkertaisemman ja suorituskykyisemmän kannalla.
rlonn
Viestit: 181
Liittynyt: 03.11.2003 21:14
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja rlonn »

Tämähän kävikin helposti. :lol:

No munpuolestani voitte kyllä pitää pumppunne, ja sopia asioista muiden kanssa. itse en tällaiseen halua lähteä.
Panda 60 -05
Fiorino Kombi -09
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

rlonn kirjoitti:Tämähän kävikin helposti. :lol:

No munpuolestani voitte kyllä pitää pumppunne, ja sopia asioista muiden kanssa. itse en tällaiseen halua lähteä.
Niin olisi mielenkiintoista tietää edelleen miltä se hyvä foorumisofta näyttää ja miten se toimii vaikka sillä kännykällä. Edelleen tuo on sellainen asia joka pitää ottaa huomioon koska kaikilla autotallissa sitä nettipiuhaa ole, ja pikasen tarkistuksen asioihin voi tosiaan tehdä vaikka sillä kännyllä.

Tämä foorumien yhdistysyritys vaatii pikkasen pitkäjänteisyyttä ja kompromisseja joten eiköhän kannattaisi nyt hiukan edes yrittää. Ja asioita pitää pystyä myös perustelemaan että miksi mikin on toista parempi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin