Fiatforum ja FTCF forumien yhdistyminen

Kysymykset, palaute ja tiedotteita Fiat Forumia koskien. Lue täältä ylläpidon tiedotteet ennen rekisteröitymistä, esim. VIP-koodista!

Kannatatko fiatforumin ja ftcf:n forumien yhdistymistä?

Kyllä
81
74%
En
29
26%
 
Ääniä yhteensä: 110

Kaitsu
Viestit: 150
Liittynyt: 18.12.2003 21:55
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Tässä alkaa kohta kaikilla olemaan tunteet aika pinnassa, mutta koitetaan nyt keksiä joku kaikkia tyydyttävä ratkaisu. Jos päätetään lyödä hynttyyt yhteen, niin kompromisseja varmasti täytyy tehdä puolin ja toisin.

Nää on tietysti tottumiskysymyksiä ja makuasioita, mutta mä kuulun myös siihen porukkaan, joka tykkää selkeästi jaotellusta foorumista kaivaa tietoa. Kyllä sen tiedon tietty täältäkin hakee, mutta aika kaivaminen siinä on kun kaikki on "Yleinen Fiat-keskustelu" -otsikin alla yhdessä sekamelskassa. Minusta mallikohtainen jaoittelu, vaikka sitten ala-otsikoilla, selkeyttäisi huomattavasti foorumia. Minusta se on yksinkertaisempi ja helppolukuisempi kuin että kaikki keskustelut ovat yhden otsikon alla ja sivuja reilu 50kpl... Hankaluutena on tietysti mahdollisessa yhdistymistilanteessa suuri eri mallien määrä, mutta uskon että joku järkevä jaoittelu uudempien ja vanhempien mallien välillä on mahdollista tehdä ja saada homma toimimaan. Minusta tämän foorumin ja nykyisen Fiat Forumin joku välimuoto voisi olla hyvä.

Mä en osaa ottaa foorumin softapuoleen sen enempää kantaa, kun en asiasta tiedä sen tarkemmin. Mutta luulisi nyt muun remontin yhteydessä myös softapuolen päivityksen olevan aiheellinen? Ei se välttämättä tee foorumista oleellisesti hitaampaa käyttää ja kännykälle voisi uudemmassa softassa olla jopa parempi tukikin. Ja jos foorumi lataa sekunnin tai kaksi pidempään, niin so what?

Ja rlonn, olen samaa mieltä -HH-:n kanssa. Ei kannata heti polttaa päreitään, vaikka osa on eri mieltä ja varsinkaan ennen kuin mitään on edes kunnolla neuvoteltu. Kaikki ei varmasti ole asioista samaa mieltä ja kompromisseja vaaditaan. Melkoista vastakkainasettelua on ikävä kyllä jo nähtävissä ja väkisin tätä yhdistymistä ei kannata ajaa läpi. Jos yhteisiä säveliä ja ajatusmaailmoja ei kertakaikkiaan löydy, niin jätetään homma sikseen. Sitten Fiat Forum jatkaa edelliseen malliin ja FTCF kehittelee omia kuvioitaan edelleen.

Nähdään siis siellä Bellassa sitten ja koitetaan käydä rakentava keskustelu.
Grande Punto 77 Dynamic
rlonn
Viestit: 181
Liittynyt: 03.11.2003 21:14
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja rlonn »

-HH- kirjoitti:
rlonn kirjoitti:Tämähän kävikin helposti. :lol:

No munpuolestani voitte kyllä pitää pumppunne, ja sopia asioista muiden kanssa. itse en tällaiseen halua lähteä.
Niin olisi mielenkiintoista tietää edelleen miltä se hyvä foorumisofta näyttää ja miten se toimii vaikka sillä kännykällä. Edelleen tuo on sellainen asia joka pitää ottaa huomioon koska kaikilla autotallissa sitä nettipiuhaa ole, ja pikasen tarkistuksen asioihin voi tosiaan tehdä vaikka sillä kännyllä.

Tämä foorumien yhdistysyritys vaatii pikkasen pitkäjänteisyyttä ja kompromisseja joten eiköhän kannattaisi nyt hiukan edes yrittää. Ja asioita pitää pystyä myös perustelemaan että miksi mikin on toista parempi.
Tähän vanhalle pohjalle on vaikeaa saada kaikkien toiveita täytettyä.
Se, miltä se näyttää muotoutuu sen mukaan mitä halutaan.

Toimin tällähetkellä ylläpitäjänä erään seuran nettisivuilla, ja olen ollut mukana valitsemassa sivuston toimittajaa.
Yksistään toimittajan valintaan liittyi suunnaton määrä vääntämistä johtuen hirvittävästä määrästä erilaisia tarpeita.
Tämän vuoksi en halua lähteä toistamiseen lyhyen ajan sisään "vääntämään" samaa.

Se, että sivusto on visuaalisesti näyttävä, ei tarkoita sitä, että se on raskas. Suoritan itse jopa sivuston ylläpitotoimintoja kännykällä, joten mitähän tässä oikein halutaan?

Halusin sanoa, että nykyisillä softilla kaikkien tarpeiden täyttäminen vaatisi suuria muutostöitä, niin miksei samalla vaivalla tehdä kokonaan uutta.

Näiden muutamien vastausten perusteella voisi kuvitella, että haluatte pysyä tässä vanhassa.
Mahtuuko kaikki mitä FTCF haluaa (mitä se sitteen onkin) saman softan alle?
Onko fiatforum valmis muuttamaan/lisäämään topiceja?
Panda 60 -05
Fiorino Kombi -09
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Viesti Kirjoittaja tare »

Minun mielestä foorumisofta on hyvä silloin, kun pystyy lukemaan tekstiä .
Selkeä musta teksti vaalealla pohjalla.

Kuten Fiat Forum :D . Minä en kaipaa vilkkuvia mainoksia y.m.
Parempi ilman. (Äänestin kumminkin liittymisen puolesta) .
Tarvitaan tietenkin tekniikkaosiot uudemmille autoille.

Tarmo K.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

hmmm.. nykyisestä forumisoftasta:
Kannatatko fiatforumin ja ftcf:n forumien yhdistymistä?
Kyllä 89% [ 42 ]
En 10% [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 47
Mihis yksi prosentti on hävinnyt? 8)
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Meltdown kirjoitti:hmmm.. nykyisestä forumisoftasta:
Kannatatko fiatforumin ja ftcf:n forumien yhdistymistä?
Kyllä 89% [ 42 ]
En 10% [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 47
Mihis yksi prosentti on hävinnyt? 8)

Mä en ool kato viel vastannu :lol: .
Avatar
zygi
Viestit: 99
Liittynyt: 25.02.2003 17:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zygi »

Täällähän hiotaan nippeleitä jo kovalla tohinalla..

FTCF:n värimaailma on mallia "Default SMF Theme", joka muuttui korjailuyritysten jälkeen siksi ja on sitä ollut siitä lähtien ja sitä saa tunkata niin paljon kuin haluaa. Lisäksi SMF-foorumisoftassa on ollut jo YaBB:n aikana WAP-tuki, eli kännykällä onnistuu melko simppelisti lukemaan ilman että tulee seittemän mekaa tavaraa luurille.

Lisäksi on Opera mini, joka osaa supistaa sisällön kännyn ruudulle huomattavasti helpommin.

Hauskinta tietysti kuulla että FTCF:n foorumi on ollut värimaailmansa takia hankalalukuinen, kenelläkään kun ei ole ollut motivaatiota edes sitä infota.
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Kimi
Viestit: 67
Liittynyt: 30.06.2005 19:10

Viesti Kirjoittaja Kimi »

zygi kirjoitti: Hauskinta tietysti kuulla että FTCF:n foorumi on ollut värimaailmansa takia hankalalukuinen, kenelläkään kun ei ole ollut motivaatiota edes sitä infota.
Hyvähän se on ollut. Ja softa oli muutenkin hyvä, varsinkin kännykällä luettaessa, kaikki uudet viestit sai yhdellä klikkauksella näkyviin, eikä pelkästään otsikoita niin kuin vaikka täällä. Aluejaotkin olivat selkeät, ja muutenkin homma toimi niin kuin pitääkin.
Avatar
HarZa81
Viestit: 64
Liittynyt: 13.06.2006 01:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja HarZa81 »

rlonn kirjoitti:
Näiden muutamien vastausten perusteella voisi kuvitella, että haluatte pysyä tässä vanhassa.
Mahtuuko kaikki mitä FTCF haluaa (mitä se sitteen onkin) saman softan alle?
Onko fiatforum valmis muuttamaan/lisäämään topiceja?
Minun silmissä näyttää tällä hetkellä siltä, että yhdistyminen sinällään olisi toivottavaa molemmin puolin. Joskin fiat forumilaiset eivät halua mitään, tai mahdollisimman vähän muutoksia mihinkään. Toisin sanoen ftcf porukka olisi tervetullut kunhan vaan muutoksia ei tapahdu.

Ftcf porukka taas haluaisi uudistaa sekä omansa, että tämän foorumin täysin uudeksi ja aloittaa ikäänkuinpuhtaalta pöydältä.

Nyt tosiaan näyttää siltä ettei yhdistyminen olisi mahdollista. Enemmistö, tai ainakin suuriäänisimmät, Fiat forumista haluaa pitää foorumin sellaisena kuin se on. Selvä asia on, että tässä muodossa foorumi ei voi palvella molempia harrastajakuntia.

Toivottavasti naamatusten höpöttämällä saadaan parempia tuloksia kuin tässä topikissa. Kompromisseja kun joudutaan varmasti tekemään puolin ja toisin. Yhdistyminen onnistuessaan kuitenkin olisi kaikkien etu.
[url=http://www.rotvalli.org/][img]http://www.rotvalli.org/images/rotlo.jpg[/img]
[/url]
[url=http://kuvablogi.com/blog/20826/]Kuvablogi[/url]
Fiiu[FTCF]
Viestit: 31
Liittynyt: 12.06.2006 09:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiiu[FTCF] »

Asiantuntijat voisivat mielestäni katsella eri foorumisoftia ja tarjota niistä näkemyksensä. Ulkonäöllisesti tässä foorumissa ei ole mitään vikaa vaikka ehkä vähän arkinen värimalli onkin. Olen myös samaa mieltä siitä että foorumi saa olla näyttävä mutta ei se ole pakollista. Nykymaailmassa myös mobiilikäyttö on tärkeässä osassa ja kannatan myös sitä että valitaan softa joka on kevyt. Älkää nyt ihmiset polttako päreitänne kummallakaan tontilla.

Tarkoitus ei ole tehdä tästä blingbling-foorumia millään muotoa. Pidetään se ulkonäkö simppelinä ja foorumijako toimivana. Olisi varmaan hyvä idea piirrellä vähän paperille, yhden jos toisenkin ja varsinkin niiden jotka keskustelupöytään istuvat, foorumijakoa ja omaa ajatusta siitä miten homma toimisi. Olen samaa mieltä Kaitsun kanssa aluejaosta, aiemmassa ketjussahan puhuttiinkin jo jonkin sortin vuosimallijaosta karkeasti. Ei joka malli omaa osiotaan tarvitse ja vaikka niitä alussa olisikin "liikaa" eli jokaiselle omansa, käytäntö kyllä näyttäisi että mitkä alueet ovat käytössä enemmän ja mitkä voidaan yhdistää.

Miltä fiatforumisteista kuulostaisi FTCF:n jäsenille oma alue joissa sovitaan omista tapaamisistamme? Meillä se on ollut pitkään toimivana ja toivoisimme samanlaista jatkossakin. Vastaava voi olla myös Gruppolla ja Lanciamiehillä jos omaa osiotaan kaipaavat. Onhan meillä kaikilla kuitenkin myös "oman porukan" tapaamiset näiden yleisten tapaamisten lisäksi.

Tässä kirjoitellessa tuli mieleen pari foorumisoftaa mitä olen käytellyt niin koneella kuin kännykälläkin ja molemmat tuntuvat toimivan varsin ripeästi. vBulletin sekä SMF ovat nämä ko. softat. Jos rlonnin mainitsema foorumi pyörii jommallakummalla näistä tai on joku erillinen, haluaisin mielelläni sen softan myös mukaan keskusteluun. Ja värimallit sun muut ovat se pienin murhe, ne kyllä järjestyvät nopeasti kun osaavat henkilöt tämän tekevät. Suurin kysymysmerkki tässä on se, että jos yhdistyminen tapahtuu niin miten keskustelujen siirto uuteen foorumiin toimii? Oman lisänsä nippuun antaa vielä FTCF:n oma foorumi jonka pelastustoimet ovat käynnissä. Jos nämä kaikki saadaan toimimaan yhdessä niin sehän olisi jo lottovoitto.

Ei heitetä kirvestä kaivoon minkään asian suhteen vielä. Keskustelurinki paljastaa jo paljon enemmän tulevaisuudesta. Edelleen painotan että tässä kasataan vain harrastajia yhteen, ei erotella ketään millään tavalla. Kävi miten kävi, jatkan molempien foorumien käyttöä varsinkin nyt kun Fiat Forum on tullut tutummaksi laiteongelmiemme myötä.

Mainittakoon vielä että olen käyttänyt useampien tuhansien käyttäjien foorumia jossa on ollut alustana milloin mitäkin ja nykyään sielläkin on taas vBulletin käytössä. Se tuntuu toimivan mukavasti, ylläpidosta ei sitten ole sen tarkempaa tietoa. Helppo, edullinen ja mukava käyttää, se on pääasia varmasti kaikille osapuolille. :)
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

zygi kirjoitti:Lisäksi SMF-foorumisoftassa on ollut jo YaBB:n aikana WAP-tuki, eli kännykällä onnistuu melko simppelisti lukemaan ilman että tulee seittemän mekaa tavaraa luurille.

Lisäksi on Opera mini, joka osaa supistaa sisällön kännyn ruudulle huomattavasti helpommin.
WAP-tukea ei kyllä voi verrata siihen, että saa normifoorumin auki helposti ja nopeasti haluamallaan selaimella, raudalla ja yhteydellä.

Opera mini taasen on käytettävyydeltään huonompi. Esim foorumi toimii E71:n omalla selaimella sujuvasti ja riittävän ripsakasti.

En ole ehdottoman vanhassa pysymisen kannalta, mutta nykyään ei voi olla painottamatta kevyen rakenteen merkitystä. Nettisivuista kun on tullut sellaista silmäkarkkia, että vanhempiin koneisiin täytyy ensin asentaa sen seittemän lisäosaa ennenkuin toimii ja silloinkin hitaasti jos käytettävissä oleva yhteys ja rauta on vanhaa/mobiilia.

Ja tärkeimmäksi vaatimukseksi näkisin sen, että etusivu ei todellakaan ole sellainen että saa rullata 15 minuuttia ennen kuin pääsee haluamansa osion kohdalle. Mielestäni tämän ja ftcn:n välimuoto olisi ok, eli hieman enempi kuin nyt, mutta hieman vähempi kuin ftcf:llä oli.
rlonn
Viestit: 181
Liittynyt: 03.11.2003 21:14
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja rlonn »

Ainakin tätä aihetta on "valmisteltu" perusteellisesti. :D

Tarpeita kovasti näyttää olevan, kuten epäilinkin. Ongelmat ovat varmasti ratkaistavissa jotenkin.
En kyllä missään vaiheessa ole ollutkaan rakentamassa mitään bling blingiä... Ikää kun on tuotapikaa puolen vuosisataa, niin ei oikein istu enää.

Itse halusin vaan kertoa, etten halua olla jarruna foorumien yhdistymisneuvotteluissa, eli pääsette helpommalla, kun en ole siellä kinaamassa.

Omaa silmääni on jotenkin ftcf:n ulkoinen olemus miellytänyt enemmän, värimaailmoineen kaikkineen, puhumattakaan siitä versiosta, jossa oli gallerian perustamismahdollisuus omille kuville.

Softan vaihdon tai sen ulkoasun muutoksen näen tarpeellisena siinä tapauksessa, jos yhden sivuston alle mennään. Se ei tarkoita nykyisen huonontamista vaan päinvastoin.
Panda 60 -05
Fiorino Kombi -09
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Nyt oli hyvä hetki pistää vaikka linkkejä hyvistä foorumeista niin kansa pääsee niitä koittamaan joko tällaisella hitaalla raudalla, tai sillä kännykällä. Totta että esmes tuo Opera mini tuntuu avaavan hyvinkin sivut jotka mulla tällä kivikautisella tahmaa pirusti... Tuo fiatforum.com on etusivun aiheviidakoineen just sellainen mitä en ainakaan halua... :roll:

Ja mä oon sen verran jääräpäinen että mulle pitää perustella asiat - ei riitä et tuumaa että nykyinen on p*ska... :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu ja en mäkään välttämättä tämän näköistä foorumia halua.
Tärkeintä on vaan se , että toimii nopeasti hitaallakin koneella/yhteydellä ja luotettavasti.
Rüstü
Viestit: 371
Liittynyt: 29.03.2005 21:04
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Rüstü »

No, DVDPlazan foorumin käytössä on vBulletin 3.8.0. Etusivu on pitkä mutta itselle tarpeettomat aihealueet voi sulkea ja näin jäävät kokonaan näkymättömiin. Tai, jos joku on kiinnostunut pelkästään esim. Säästönurkasta niin laittaa omiin kirjanmerkkeihinsä sitten sen aihealueen linkin eli http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=99. Sama konsti toimii jo täälläkin. Sub-forums onnistuu, eri malleille vaikkapa omat ali-osiot. Väreihin en ota mitään kantaa nyt, se on sitä hienosäätöä sitten myöhemmin. En tiedä miten selaaminen onnistuu kännyllä, joku voi ehkä kokeilla :? http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php . Tässä oma ehdotukseni, teilatkaa vapaasti :D Minulle sopisi ja ottaisinkin tuollaisen systeemin hetimiten käyttöön.

Itse topicin aiheeseen olen sitä mieltä että yhden keskustelupalstan tulisi riittää vaikka kerhot erillään pidettäisiinkin. En kuulu kumpaankaan tosin itte.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Rüstü kirjoitti:En tiedä miten selaaminen onnistuu kännyllä, joku voi ehkä kokeilla :? http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php . Tässä oma ehdotukseni, teilatkaa vapaasti :D Minulle sopisi ja ottaisinkin tuollaisen systeemin hetimiten käyttöön.
Ihan ok aukeaa, ja tuota jonkun verran tullut kännylläkin selattua. Sivun lukuisat mainokset tosin hidastavat, mutta täällähän sitä ongelmaa ei ole 8)
Vastaa Viestiin