Pyörijä..
Moro
Ompa kähee kulkine! Kuljettajan ilme kertoo kaiken.
Pyörijä (lähetyssaarnaaja) on saattanut osua virranjakajan kanteen (klipsi irti, jos on klipsimallinen kansi), tai sitten vaan vanhuuttaan hapertunut ja haljennut kyllästyttyään läpilyönteihin tai jotain. Kannattaa myös katsoa onko akselissa niin paljon klappia / jotain irti että olis sen takia päässyt osumaan jonnekin.
Ompa kähee kulkine! Kuljettajan ilme kertoo kaiken.
Pyörijä (lähetyssaarnaaja) on saattanut osua virranjakajan kanteen (klipsi irti, jos on klipsimallinen kansi), tai sitten vaan vanhuuttaan hapertunut ja haljennut kyllästyttyään läpilyönteihin tai jotain. Kannattaa myös katsoa onko akselissa niin paljon klappia / jotain irti että olis sen takia päässyt osumaan jonnekin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Mä en ole guru noissa vanhoissa tappikoneissa, varmaan joku joka tietää paremmin voi tähän väliin heittää jotain.
Käsittääkseni nuo nokat on aika harvinaisia mutta tottakai hiomalla sitten saa teetettyä, muutamia pajoja on mainittukin OHC ja TC koneita koskevissa threadeissa.
Käsittääkseni nuo nokat on aika harvinaisia mutta tottakai hiomalla sitten saa teetettyä, muutamia pajoja on mainittukin OHC ja TC koneita koskevissa threadeissa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sitä mää vaan ihmettelen kuinka hiomalla nokka-akselista voi tulla parempi? Me yritettiin kaverin kanssa hitsata lisää nostoa, mutta ei se pyöriny enää (nosto 14mm!!, huom eri moottori) vähä meni ohi aiheen... Mitäs jos tohon 903 laittas kaks kurkusen kaasarin ja jyrkän nokan, niin eikös se hyvin potkis? Peltisarjan mää jo teinkin...
Nytten tehopaino suhde on yksi hevosvoima liikuttaa noin 5 kiloa!
Nytten tehopaino suhde on yksi hevosvoima liikuttaa noin 5 kiloa!
Hionnassa pienennetään nokan perusympyrää (poistetaan materiaalia lähinnä siltä nokan vastakkaiselta puolelta akselia) joilloin itse nokka jää korkeammaksi, eli saadaan lisää nostoa. Samalla voidaan muotoilla nokan kylkiä jolloin nostokäyrä muuttuu.
Käytännössä näihin hommiin tarvitaan erikoiset tarkkuushiomalaitteet joten ei onnistu kotona tavallisilla tarvikkeilla.
Käytännössä näihin hommiin tarvitaan erikoiset tarkkuushiomalaitteet joten ei onnistu kotona tavallisilla tarvikkeilla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -