fiat 3p viritys?
fiat 3p viritys?
onko kokemuksia 3p:n virityksestä? olen ajatellut vaihtaa vakio 1,3 tilalle ritmon 1,5. siitä olisi parempi lähtökohta lähteä rutistelemaan?? Muita kokemuksia 3p:stä?
-ei me olla siit nii murheellisii-
Tosiaan moottoripuolesta on juttua tuolla toisaalla, mutta kerrottakoon vielä pari vinkkiä hommia helpottamaan.
Jos vaihdat koneen 1,5 litraiseen, saattaa tulla versiosta riippuen ongelmia korkeuden suhteen: vanhat DMTR-kaasariset pitäisi mahtua hyvin mutta uudemmat TLDE?-kaasariset (Regata vm -86=>) haluaa tulla konepellin läpi. Itse ratkaisin ongelman laittamalla vanhanmallisen lämmöneristeen kaasarin ja imusarjan väliin ja käyttämällä muokattua Datsun 100A ilmanputsarikoteloa. Mutta vanhemmalla koneella ei pitäisi tosiaan ongelmia tulla.
Alkuperäinen vaihdelaatikko sopii koneeseen kiinni mutta välitykset ovat aika tiheät kasvaneille tehoille, joten kannattaa miettiä jotain muuta laatikkoa. Esim. Ritmon laatikoissa on vaihtoehtoja jos vaan löytää ehjän. Näissä saattaa olla vetoakselin sisäpään tripodit suurempia, mutta nehän pystyy vaihtamaan.
Jousitus muistuttaa vakiona maastoautoa, liekö Golf Countryn esikuvana ollut 3P . Etupään saa laskettua käyttämällä 127 iskareita ja takapäässä asentamalla laskupalat, joista on juttua tarkemmin muualla.
Tässä näitä juttuja joihin itse olen törmännyt vuosien varrella, tiedot ovat koneitten osalta vähän epävarmoja kun asennuksista on jo aikaa.
Jos vaihdat koneen 1,5 litraiseen, saattaa tulla versiosta riippuen ongelmia korkeuden suhteen: vanhat DMTR-kaasariset pitäisi mahtua hyvin mutta uudemmat TLDE?-kaasariset (Regata vm -86=>) haluaa tulla konepellin läpi. Itse ratkaisin ongelman laittamalla vanhanmallisen lämmöneristeen kaasarin ja imusarjan väliin ja käyttämällä muokattua Datsun 100A ilmanputsarikoteloa. Mutta vanhemmalla koneella ei pitäisi tosiaan ongelmia tulla.
Alkuperäinen vaihdelaatikko sopii koneeseen kiinni mutta välitykset ovat aika tiheät kasvaneille tehoille, joten kannattaa miettiä jotain muuta laatikkoa. Esim. Ritmon laatikoissa on vaihtoehtoja jos vaan löytää ehjän. Näissä saattaa olla vetoakselin sisäpään tripodit suurempia, mutta nehän pystyy vaihtamaan.
Jousitus muistuttaa vakiona maastoautoa, liekö Golf Countryn esikuvana ollut 3P . Etupään saa laskettua käyttämällä 127 iskareita ja takapäässä asentamalla laskupalat, joista on juttua tarkemmin muualla.
Tässä näitä juttuja joihin itse olen törmännyt vuosien varrella, tiedot ovat koneitten osalta vähän epävarmoja kun asennuksista on jo aikaa.