fiat 3p viritys?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
maseikku
Viestit: 26
Liittynyt: 19.01.2003 14:34
Paikkakunta: turku

fiat 3p viritys?

Viesti Kirjoittaja maseikku »

onko kokemuksia 3p:n virityksestä? olen ajatellut vaihtaa vakio 1,3 tilalle ritmon 1,5. siitä olisi parempi lähtökohta lähteä rutistelemaan?? Muita kokemuksia 3p:stä?
-ei me olla siit nii murheellisii-
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

ks. toinen threadi SOHC:n virittelystä.. :-)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Krisu
Viestit: 161
Liittynyt: 10.01.2003 12:09
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Tosiaan moottoripuolesta on juttua tuolla toisaalla, mutta kerrottakoon vielä pari vinkkiä hommia helpottamaan.

Jos vaihdat koneen 1,5 litraiseen, saattaa tulla versiosta riippuen ongelmia korkeuden suhteen: vanhat DMTR-kaasariset pitäisi mahtua hyvin mutta uudemmat TLDE?-kaasariset (Regata vm -86=>) haluaa tulla konepellin läpi. Itse ratkaisin ongelman laittamalla vanhanmallisen lämmöneristeen kaasarin ja imusarjan väliin ja käyttämällä muokattua Datsun 100A ilmanputsarikoteloa. Mutta vanhemmalla koneella ei pitäisi tosiaan ongelmia tulla.

Alkuperäinen vaihdelaatikko sopii koneeseen kiinni mutta välitykset ovat aika tiheät kasvaneille tehoille, joten kannattaa miettiä jotain muuta laatikkoa. Esim. Ritmon laatikoissa on vaihtoehtoja jos vaan löytää ehjän. Näissä saattaa olla vetoakselin sisäpään tripodit suurempia, mutta nehän pystyy vaihtamaan.

Jousitus muistuttaa vakiona maastoautoa, liekö Golf Countryn esikuvana ollut 3P :wink: . Etupään saa laskettua käyttämällä 127 iskareita ja takapäässä asentamalla laskupalat, joista on juttua tarkemmin muualla.

Tässä näitä juttuja joihin itse olen törmännyt vuosien varrella, tiedot ovat koneitten osalta vähän epävarmoja kun asennuksista on jo aikaa.
Vastaa Viestiin