Sivu 12/14
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 24.09.2016 14:17
Kirjoittaja TfP-Motors
cyte3 kirjoitti:Meneekö 11.3 nostoinen nokka omilla kupeilla(pysyykö säätöpalat paikallaan)ja omilla jousilla?
Riippuu nokan profiilista, säätöpalojen paksuudesta, kierrosalueesta jota aiot käyttää, mutta yleisesti ottaen menee.
Samankokoisella paininkupilla pystyy käyttämään jopa yli 13mm nostoa, jos vaan nokan profiili on sopiva.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 24.09.2016 17:41
Kirjoittaja cyte3
Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 25.09.2016 22:33
Kirjoittaja jaketech
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 26.09.2016 21:35
Kirjoittaja Wesulius
No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 27.09.2016 21:16
Kirjoittaja Stefa
Mikä tällainen ns. talttanokka on?
Hurjalta kyllä näyttää. Luulisi kiihtyvyyksien olevan mahdottomia
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 28.09.2016 00:56
Kirjoittaja jaketech
Stefa kirjoitti:Mikä tällainen ns. talttanokka on?
Hurjalta kyllä näyttää. Luulisi kiihtyvyyksien olevan mahdottomia
saanut varmaan nimensä tasasesta kärjestä. saattaa venttiili aueta enemän mitä nokka nostaa
oon mä ralliautoissakin tommosia nokkia nähnyt mutta ei noin rajun muotosta. citroen C2 R2 on tehasvirityksenä tommonen nokka, kaverilla oli äffäryhmäläisessä starletissa myös.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 20.10.2016 10:46
Kirjoittaja cyte3
Pitänee koittaa kovia kuppeja ja jäykempiä jousii..
Kukaan koittanu laittaa 79.2 kampuraa (stilo) sohon lohkoon.onko mahdoton ajatus..Sime fiatilla näkyy oleva pitkäisku sohon koneeseen,onkohan 182.b2 moottorista vai omasta hiottu?
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 20.10.2016 11:53
Kirjoittaja Stefa
Onhan noita kai maailmalla tehty, mutta mitä kotimaasta kuullut, niin ei mahtuisi ilman että menee läpi pääöljykanavaan. Tainnut muutama foorumilainenkin moista olla sovitellut ja jotain juttua täältäkin pitäisi jostain löytyä. Tiedä sitten
Ilmeisesti jossain lohkoissa olisi pääöljykanava ylempänä, joskus kuullut uudempia tipolaisia mainittavan, mutten tiedä varmaksi. Vai onko kikka esim. jotkin kiertokanget joissa pultit "väärinpäin", eli yläpuolelta. Tai sitten nuo on tehty kustomikampuroilla eikä tuolla tehtaan pitkäiskulla. Jotain legendaa taisi myös olla, että jossain Brasiliassa olisi ollut tarjolla tuollainen 1,9 SOHC-pohjainen alkoholimoottori.
Ei kuitenkaan ihan mikään bolt-on ja ei tuohon ihan äkkiä mäntiäkään löydy. Kankisuhdekin alkaa mennä huonoksi jos vakioilla meinaa ja kansi pitäisi saada kyllä virtaamaan ihan hullun lailla. Sikäli moinen 16V:nä olisi se hyvä vaihtoehto. Gulli Motorin moisestahan löytyy Youtubestakin dynopätkää. Tosin tuossa ei taida olla tuota tehtaan mutkarautaa.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 26.03.2017 12:27
Kirjoittaja cyte3
Mites tuo remmin kiristin..riittääkö 1.6 kiristin 1.5 rullille?Tuli vanhan mallin säädettävä nokkapyörä ..kaikki rullat vaihtuu,mutta tuo 1.6 kiristinrulla pienempi ja 8 pultilla kiinni.1.5 isompi ja 10 pultilla kiinni.riittääkö säätövara uudella vai joutuuko tekee 10 jengat lohkoon?
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 26.03.2017 14:03
Kirjoittaja Wesulius
cyte3 kirjoitti:Mites tuo remmin kiristin..riittääkö 1.6 kiristin 1.5 rullille?Tuli vanhan mallin säädettävä nokkapyörä ..kaikki rullat vaihtuu,mutta tuo 1.6 kiristinrulla pienempi ja 8 pultilla kiinni.1.5 isompi ja 10 pultilla kiinni.riittääkö säätövara uudella vai joutuuko tekee 10 jengat lohkoon?
Riittää.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 26.03.2017 14:05
Kirjoittaja Wesulius
Stefa kirjoitti:Onhan noita kai maailmalla tehty, mutta mitä kotimaasta kuullut, niin ei mahtuisi ilman että menee läpi pääöljykanavaan. Tainnut muutama foorumilainenkin moista olla sovitellut ja jotain juttua täältäkin pitäisi jostain löytyä. Tiedä sitten
Ilmeisesti jossain lohkoissa olisi pääöljykanava ylempänä, joskus kuullut uudempia tipolaisia mainittavan, mutten tiedä varmaksi. Vai onko kikka esim. jotkin kiertokanget joissa pultit "väärinpäin", eli yläpuolelta. Tai sitten nuo on tehty kustomikampuroilla eikä tuolla tehtaan pitkäiskulla. Jotain legendaa taisi myös olla, että jossain Brasiliassa olisi ollut tarjolla tuollainen 1,9 SOHC-pohjainen alkoholimoottori.
Ei kuitenkaan ihan mikään bolt-on ja ei tuohon ihan äkkiä mäntiäkään löydy. Kankisuhdekin alkaa mennä huonoksi jos vakioilla meinaa ja kansi pitäisi saada kyllä virtaamaan ihan hullun lailla. Sikäli moinen 16V:nä olisi se hyvä vaihtoehto. Gulli Motorin moisestahan löytyy Youtubestakin dynopätkää. Tosin tuossa ei taida olla tuota tehtaan mutkarautaa.
Kyllä se mahtuu , itellä on temparan mpi lohkossa, H veivit ja hiukan vinkua lohkoon ni vörks.
wosneriltä saa mäntää.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 27.03.2017 15:31
Kirjoittaja vvieri
Samoin mahtuisi H-profiileilla 1.6 16v:n lohkoon hieman vinguttamalla muttei vakio veiveillä, niissä mutterit ottaa kiinni.
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 08.05.2017 19:08
Kirjoittaja cyte3
Wesulius kirjoitti:
No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka
Näihän siinä kävi eikä oikeen potkuakaan ollu (116hv)pyöräteho
uutta kasamaan..bravan kampura,veivit ja männät sohc lohkoon,Sattuisko kukkaan muistaa paljoko nuo tulee lohkosta yli ja paljonko on max ylitys?Kansi tehään ylityksen mukkaan..nii ja heittokello on paskana ja mauserilla ei oikein onnaa
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 08.05.2017 22:09
Kirjoittaja Wesulius
cyte3 kirjoitti:Wesulius kirjoitti:
No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka
Näihän siinä kävi eikä oikeen potkuakaan ollu (116hv)pyöräteho
uutta kasamaan..bravan kampura,veivit ja männät sohc lohkoon,Sattuisko kukkaan muistaa paljoko nuo tulee lohkosta yli ja paljonko on max ylitys?Kansi tehään ylityksen mukkaan..nii ja heittokello on paskana ja mauserilla ei oikein onnaa
Koneteho noin 125hv.
Löytyiskö täältä vastauksia
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=35372" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OHC-moottorin viritys
Lähetetty: 01.01.2018 18:43
Kirjoittaja cyte3
]Pähkäilly tuota tehottomuutta..voiskohan tuo tekele 45 kaasarille olla yks syy?suuttimiks joutu laittaa 270/140,että sai seokset kohdalleen.
url]
http://aijaa.com/qCa2Me" onclick="window.open(this.href);return false;