Sivu 11/14

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 27.05.2015 06:59
Kirjoittaja vvieri
1.5 Ritmon kanteen sain vakio seeteillä vielä 39,5mm imuventtiilit. Tuolloin tosin oltiin ihan rajoilla eli tuo alkaa olla samaa luokkaa kuin seetin ulkohalkaisija. Kannattaa katsoa kannesta millainen seetirengas siellä on.

Pakopuolelle vaihdettiin seetitkin kun tuli 35,5-milliset venttiilit, mutta vaparikoneessa kovin äkkiä pakoventtiileitä tarvikaan suurentaa. Ahdetussa sitten toinen juttu.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 28.05.2015 10:03
Kirjoittaja -HH-
Jostain 1.6:sen kannesta taas joskus mittaskelin että seeti ei ollut paljoa isompi kuin 37,5mm vena, siihen kanteen ei ainakaan ilman seetien vaihtoa olisi kannattanut niitä 39,5mm imuvenoja laittaa.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 28.05.2015 10:06
Kirjoittaja Wesulius
Helpostihan nuo seetitkin vaihtaa, ei pitäisi olla ongelma.
Askartelin joskus 1.6 sohon 40/37 venttiileillä.
Nyt tulee 41,5/34,5 venttiileillä , jää seetien väliin alumiiniakin.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 28.05.2015 10:21
Kirjoittaja Ippe
Minkä verran seetirenkaan sisähalkaisijaa uskaltaa kasvattaa, tai siis paljonko renkaan paksuudeksi pitäisi jäädä?

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 28.05.2015 13:15
Kirjoittaja vvieri
No jos sen 0,9* säännön mukaan seetin sisähalkaisijassa mennään niin 39,5 venttiilillä ja seetin ulkohalkaisijalla mentiin 2,2 millin paksuuteen. Seetin sisähalkaisija silloin 35,5mm. Enemmänhän olis hyvä varmaan renkaan paksuutta olla mutta ei tuonkaan kanssa mitään ongelmaa ollut.

Aiheeseen liittyen - Onko Wesku mistä hankkinut seetirenkaita ja millaista irrotus/asennustapaa ja asennustiukkuutta käyttänyt?

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 29.05.2015 22:48
Kirjoittaja Wesulius
Kaverilla koneistamo ja sillä sattui olemaan seetejä , 0.10 mm krympillä nuo on laitettu, jos olisivat olleet paksummat olis 800 riittäny.
Saahan noita ebayn kauttakin tilattua.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 30.05.2015 13:59
Kirjoittaja vvieri
Juu, totta.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 14.07.2015 14:55
Kirjoittaja cyte3
Noista kannentiivisteistä.Mahtaako muun merkkisissä tiivisteissä olla tiivistys,esim öljyn paluun ympärillä esim.reinz? Ajusassa sitä ei ole.ykkös pytyn vesikanavan kohdalta vuoto,mutta kun vesi tulee aikaa hyvi öljyropusta..

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 16.07.2015 11:30
Kirjoittaja cyte3
Kuva
Onko noista kokemusta

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 16.07.2015 13:25
Kirjoittaja tapi0
Ei kyllä ole.
Mulla on Tuunoon Navalinea Sport kannentiiviste.
http://i623.photobucket.com/albums/tt32 ... 54e24d.jpg

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 16.07.2015 17:18
Kirjoittaja Wesulius
cyte3 kirjoitti:Kuva
Onko noista kokemusta
Athena peltitiiviste on hyvä toimii , mutta asentaessa kannattaa vetää tiivistelimma spray pintaan, niin pitää nesteet sisällä.
Pinta on jotain teflonia , eli tiiviste sprayn levittäminen on perseestä kun menee pisaroiksi.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 13.09.2015 11:11
Kirjoittaja cyte3
Mikähän mahtaa olla 1.3 sohc männän puristuskorkeus?isku 55 poraus 86.4 ?Aattelin vai mahtaksko olla sama kuin 1.5 konneessa?
1.6 tarvis mäntiä.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 13.09.2015 11:47
Kirjoittaja tapi0
Ei nyt ole 1.3 vaparin mäntiä irtonaisena, jotta voisi tarkistaa, mutta epäilisin 1.3:n mäntien olevan hiukan korkeammat mitä 1.5:n männät.

Edit: Googlella löysin että 1290cc motissa olis mäntien puristuskorkeus n. 34,9 mm. Luulisin sen olevan sama myös 1301cc:ssä, kun iskunpituus on kuitenkin sama.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 14.09.2015 08:13
Kirjoittaja Stefa
Noita sohc mäntiä taitaa olla aika sekalainen seurakunta niin sanotusti. Kuitenkin 34,1 ja 34,9 väliin tuo puristuskorkeus melko varmasti osuu. Taitaa myös 1,3 olla pienemillä venttiilikoloilla mitä 1,5 ja jossain 1,3:ssa voi kai olla pieni domekin (Delta?, 128 rally/coupe?, x1/9?). Jos jotain eBaytä kyttää, niin siellä taas voi olla vaikka mitä jenkkisaastemäntää valtavilla venttiililovilla/matalalla puristuskorkeudella. Vähän riippuen mitä meinaa, niin ei 1,6:een myöskään nuo 16V:n männät lie huono ajatus ole. Onhan jokajoka-koneita tehty myös normi 1,6 8V männillä ja noillakin saa kuulemma riittävästi puristusta, että sikäli lie aika sama mitä sinne laittaa. Työstämällä pelaa vähän kaikki.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 24.09.2016 09:58
Kirjoittaja cyte3
Meneekö 11.3 nostoinen nokka omilla kupeilla(pysyykö säätöpalat paikallaan)ja omilla jousilla?