OHC-moottorin viritys

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 24.09.2016 14:17

cyte3 kirjoitti:Meneekö 11.3 nostoinen nokka omilla kupeilla(pysyykö säätöpalat paikallaan)ja omilla jousilla?


Riippuu nokan profiilista, säätöpalojen paksuudesta, kierrosalueesta jota aiot käyttää, mutta yleisesti ottaen menee.

Samankokoisella paininkupilla pystyy käyttämään jopa yli 13mm nostoa, jos vaan nokan profiili on sopiva.
Kuva
Avatar
TfP-Motors
GFF
 
Viestit: 1447
Liittynyt: 22.02.2003 11:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja cyte3 » 24.09.2016 17:41

Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x
cyte3
 
Viestit: 115
Liittynyt: 16.02.2006 18:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja jaketech » 25.09.2016 22:33

cyte3 kirjoitti:Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x


ns talttanokka
jaketech
 
Viestit: 237
Liittynyt: 27.11.2009 03:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Wesulius » 26.09.2016 21:35

cyte3 kirjoitti:Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x

No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka :mrgreen:
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4645
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Stefa » 27.09.2016 21:16

Mikä tällainen ns. talttanokka on?

Hurjalta kyllä näyttää. Luulisi kiihtyvyyksien olevan mahdottomia :? :o
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja jaketech » 28.09.2016 00:56

Stefa kirjoitti:Mikä tällainen ns. talttanokka on?

Hurjalta kyllä näyttää. Luulisi kiihtyvyyksien olevan mahdottomia :? :o


saanut varmaan nimensä tasasesta kärjestä. saattaa venttiili aueta enemän mitä nokka nostaa :D
oon mä ralliautoissakin tommosia nokkia nähnyt mutta ei noin rajun muotosta. citroen C2 R2 on tehasvirityksenä tommonen nokka, kaverilla oli äffäryhmäläisessä starletissa myös.
jaketech
 
Viestit: 237
Liittynyt: 27.11.2009 03:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja cyte3 » 20.10.2016 10:46

Pitänee koittaa kovia kuppeja ja jäykempiä jousii..
Kukaan koittanu laittaa 79.2 kampuraa (stilo) sohon lohkoon.onko mahdoton ajatus..Sime fiatilla näkyy oleva pitkäisku sohon koneeseen,onkohan 182.b2 moottorista vai omasta hiottu?
cyte3
 
Viestit: 115
Liittynyt: 16.02.2006 18:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Stefa » 20.10.2016 11:53

Onhan noita kai maailmalla tehty, mutta mitä kotimaasta kuullut, niin ei mahtuisi ilman että menee läpi pääöljykanavaan. Tainnut muutama foorumilainenkin moista olla sovitellut ja jotain juttua täältäkin pitäisi jostain löytyä. Tiedä sitten :roll: Ilmeisesti jossain lohkoissa olisi pääöljykanava ylempänä, joskus kuullut uudempia tipolaisia mainittavan, mutten tiedä varmaksi. Vai onko kikka esim. jotkin kiertokanget joissa pultit "väärinpäin", eli yläpuolelta. Tai sitten nuo on tehty kustomikampuroilla eikä tuolla tehtaan pitkäiskulla. Jotain legendaa taisi myös olla, että jossain Brasiliassa olisi ollut tarjolla tuollainen 1,9 SOHC-pohjainen alkoholimoottori.

Ei kuitenkaan ihan mikään bolt-on ja ei tuohon ihan äkkiä mäntiäkään löydy. Kankisuhdekin alkaa mennä huonoksi jos vakioilla meinaa ja kansi pitäisi saada kyllä virtaamaan ihan hullun lailla. Sikäli moinen 16V:nä olisi se hyvä vaihtoehto. Gulli Motorin moisestahan löytyy Youtubestakin dynopätkää. Tosin tuossa ei taida olla tuota tehtaan mutkarautaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja cyte3 » 26.03.2017 12:27

Mites tuo remmin kiristin..riittääkö 1.6 kiristin 1.5 rullille?Tuli vanhan mallin säädettävä nokkapyörä ..kaikki rullat vaihtuu,mutta tuo 1.6 kiristinrulla pienempi ja 8 pultilla kiinni.1.5 isompi ja 10 pultilla kiinni.riittääkö säätövara uudella vai joutuuko tekee 10 jengat lohkoon?
cyte3
 
Viestit: 115
Liittynyt: 16.02.2006 18:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Wesulius » 26.03.2017 14:03

cyte3 kirjoitti:Mites tuo remmin kiristin..riittääkö 1.6 kiristin 1.5 rullille?Tuli vanhan mallin säädettävä nokkapyörä ..kaikki rullat vaihtuu,mutta tuo 1.6 kiristinrulla pienempi ja 8 pultilla kiinni.1.5 isompi ja 10 pultilla kiinni.riittääkö säätövara uudella vai joutuuko tekee 10 jengat lohkoon?

Riittää.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4645
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Wesulius » 26.03.2017 14:05

Stefa kirjoitti:Onhan noita kai maailmalla tehty, mutta mitä kotimaasta kuullut, niin ei mahtuisi ilman että menee läpi pääöljykanavaan. Tainnut muutama foorumilainenkin moista olla sovitellut ja jotain juttua täältäkin pitäisi jostain löytyä. Tiedä sitten :roll: Ilmeisesti jossain lohkoissa olisi pääöljykanava ylempänä, joskus kuullut uudempia tipolaisia mainittavan, mutten tiedä varmaksi. Vai onko kikka esim. jotkin kiertokanget joissa pultit "väärinpäin", eli yläpuolelta. Tai sitten nuo on tehty kustomikampuroilla eikä tuolla tehtaan pitkäiskulla. Jotain legendaa taisi myös olla, että jossain Brasiliassa olisi ollut tarjolla tuollainen 1,9 SOHC-pohjainen alkoholimoottori.

Ei kuitenkaan ihan mikään bolt-on ja ei tuohon ihan äkkiä mäntiäkään löydy. Kankisuhdekin alkaa mennä huonoksi jos vakioilla meinaa ja kansi pitäisi saada kyllä virtaamaan ihan hullun lailla. Sikäli moinen 16V:nä olisi se hyvä vaihtoehto. Gulli Motorin moisestahan löytyy Youtubestakin dynopätkää. Tosin tuossa ei taida olla tuota tehtaan mutkarautaa.


Kyllä se mahtuu , itellä on temparan mpi lohkossa, H veivit ja hiukan vinkua lohkoon ni vörks.
wosneriltä saa mäntää.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4645
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja vvieri » 27.03.2017 15:31

Samoin mahtuisi H-profiileilla 1.6 16v:n lohkoon hieman vinguttamalla muttei vakio veiveillä, niissä mutterit ottaa kiinni.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19181
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja cyte3 » 08.05.2017 19:08

Wesulius kirjoitti:
cyte3 kirjoitti:Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x

No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka :mrgreen:

Näihän siinä kävi eikä oikeen potkuakaan ollu (116hv)pyöräteho :cry:
uutta kasamaan..bravan kampura,veivit ja männät sohc lohkoon,Sattuisko kukkaan muistaa paljoko nuo tulee lohkosta yli ja paljonko on max ylitys?Kansi tehään ylityksen mukkaan..nii ja heittokello on paskana ja mauserilla ei oikein onnaa
cyte3
 
Viestit: 115
Liittynyt: 16.02.2006 18:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja Wesulius » 08.05.2017 22:09

cyte3 kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:
cyte3 kirjoitti:Nokastasta ei ole tietoa..aika hurjalta näyttää
http://aijaa.com/YVBG0x

No ei varmasti toimi vakio venttiili jousilla ja jos toimii niin ei kovi pitkään venttiili tai kuppi hajoaa.
Taitaa olla jonkun roskapöntön nokka :mrgreen:

Näihän siinä kävi eikä oikeen potkuakaan ollu (116hv)pyöräteho :cry:
uutta kasamaan..bravan kampura,veivit ja männät sohc lohkoon,Sattuisko kukkaan muistaa paljoko nuo tulee lohkosta yli ja paljonko on max ylitys?Kansi tehään ylityksen mukkaan..nii ja heittokello on paskana ja mauserilla ei oikein onnaa


Koneteho noin 125hv.
Löytyiskö täältä vastauksia
viewtopic.php?f=9&t=35372
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4645
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: OHC-moottorin viritys

ViestiKirjoittaja cyte3 » 01.01.2018 19:43

]Pähkäilly tuota tehottomuutta..voiskohan tuo tekele 45 kaasarille olla yks syy?suuttimiks joutu laittaa 270/140,että sai seokset kohdalleen.

Kuva
url]
http://aijaa.com/qCa2Me
cyte3
 
Viestit: 115
Liittynyt: 16.02.2006 18:39
Paikkakunta: Pietarsaari

EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä