OHC-moottorin viritys

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, se näköjään noissa 75:ssa riippuikin sitten vuosimalleista. Mä purkasin yhden 75CL:n, mutta se oli tripoideilla, koska oli vm. 82...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Mahtaisko jollain olla kuvia tuollasesta hyvin portatusta sohc:in kannesta ??
Aina oppii jotain uutta
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kappas, vanha hyvä threadi heräsi henkiin. :D

Oman kanteni kuvia on http://www.netikka.net/ville.vieri/engine.htm
Kanavat näyttävät digikuvissa muhkuraisemmilta.

Hyvyydestä sitten ei tietoa, koska tuota ei ole mittailtu missään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

voi voi
tein tollasen kannen imu 39,5mm pako 36mm venttiileillä
eikä tullut otettua kuvia
en tosin tiedä oliko/onko hyvä kun myin sen pois pari viikkoa sitten
jospa uusi omistaja ottaisi kuvia ja laittaisi jakoon kun foorussa pyörii
kannesta oli myynti ilmoitus aiemmin täällä
kansi on muistaakseni 60s uunosta eli palo tila on pieni verrattuna 85 1,5l kanteen
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuollaisilla venttiileillä kannen voi saada hengittämään yli 150 hv.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Millä noita kiertokankia yleensä kiillotetaan ?? rälläkällä ?

Toi on muuten hyvä keksintö toi FAQ sieltä mää tän jutun löysin
Aina oppii jotain uutta
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vingulla ja hiomakivellä ensin, sitten seuraavaksi virsikirjalla ja sitten käsin vesihiomapaperilla. Työlästä hommaa mutta eipä ole köyhällä varaa kisakankiin. Monet raepuhaltavat vielä kiillotuksen päätteeksi.

Taottujen kankien kiillottamisesta ei välttämättä ole niin suurta hyötyä kuin valettujen. Sohokoneista vain 55mm iskulla olevat on valetuilla kangilla, ainakin mitä itselle on tullut vastaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

hepe75 kirjoitti:..tein tollasen kannen imu 39,5mm pako 36mm venttiileillä... ...kansi on muistaakseni 60s uunosta eli palo tila on pieni verrattuna 85 1,5l kanteen
Täällä pari hätäisesti otettua kuvaa tapauksesta. Ei niistä paljon saa selvää, yllättävän haastavaa kuvailla kanavia :shock:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

laitappas venttilit niille kuuluville paikoille niin näkee niiden todellisen koon
kun seetejä ei ole koneistettu niin kuva valehtelee

ompas se pääsyt hapettumaan siellä missä sitä säilytin vai onko se pölyä :oops:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Viesti Kirjoittaja matti.v »

itelläkin jokunen kuva olisi 85:sen ritmon kannesta..mut enpä noita esille osaa laittaa.. :oops:

kiertokanget ja kampiakseli mun projektissa aivan vakio kunnossa,öljypumppu ja pohja vain muutettu paremmin tarkoitukseen sopiviksi. kestävyydestä en osaa sanoa kun ei ole vielä kilpailtu..eikä se oikein vielä toimikkaan niin kuin pitäisi.
tehot selviää viimeistään kuukauden sisällä kun käytän säädöllä..
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

lanciay10 kirjoitti:Täällä[/url] pari hätäisesti otettua kuvaa tapauksesta. Ei niistä paljon saa selvää, yllättävän haastavaa kuvailla kanavia :shock:
Toi on oikeasti erittäin hankalaa kuvata kanavia ainakin digikameralla :shock:
Hyviä kuvia ovat eiköhän noilla kuvilla tule jo ainaskin "300 hummaa virtaava kansi " :lol:
Aina oppii jotain uutta
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Täällä on nyt lisääkin kuvia, yksi venttiilit hollilla..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

juu nyt näyttää ahtaalta :lol:
ja venttiilit isolta
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Paljon on ollut juttua palotilojen koosta, mutta missä huitteilla nuo on? Pieniporauksisen (80,5) palotila vakiona ja tulpan puolen seinämää viistettynä? Entäs isompiporauksisen? Missä mallissa minkäkin kokoisia? Jossain 30-35 ml tienoilla lie ollaan?

Lähinnä kiinnostaa kuinka paljon puristuksia saa pieniporauksiseen 1,3:een lohkoa höyläämällä...

Miten kannentiivisteiden reiät? Kuinka iso mäntä menee 80,5 tiivisteellä ja meneekö 88 isompaan?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
cyte3
Viestit: 119
Liittynyt: 16.02.2006 17:39
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: OHC-moottorin viritys

Viesti Kirjoittaja cyte3 »

Noista tempran kansista...Tarkoitus oli laittaa tuosta mpi.iin kannesta,mutta olikin 31 mm.pakoventtiilillä :( Tarjolla olisi toinen temprassa?oleva kansi.mutta mistä tietää tuon pakovenan koon? Auto niin kasassa ettei mallista varmuutta.Kilvessä 159.a3 ja monojetronic..Vai olisiko järkevintä laitattaa 35.5mm.maksimitehojen kannalta?
Puristusta tarkoitus nostaa.Kestääkö mäntä 2,3mm sorvausta?Renkaan päälle jää 4,1mm tavaraa.Lohkosta 2.8mm pois jolloin mäntä 0.5 yli tason
Jos oikein laskenut niin puristukset noin 11,5-12 ?
tietysti jos jollain olisi tarjota1.5 mäntiä halvalla. valmiiks sorvatutkin käy ;)
Vastaa Viestiin