OHC-moottorin viritys
Re: OHC-moottorin viritys
Kun kolopallojutuissa ollaan niin jatketaan vähän. Olisi mielenkiintoista nähdä vanhan Super-Veen kansi. Siis niitä uudempia Kolopallo-koneisia. Niistähän on revitty hurjia tehoja 1.6:ksi.
Ettei mee kokonaan OT:ksi niin olisi myös mielenkiintoista nähdä vanhojen gr.2 Ritmojen kannet. Yksvitosestahan otettiin 170hv...
Ettei mee kokonaan OT:ksi niin olisi myös mielenkiintoista nähdä vanhojen gr.2 Ritmojen kannet. Yksvitosestahan otettiin 170hv...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: OHC-moottorin viritys
pipercams ym. ilmoittaa nokan spekseissä (Lift AT TDC) imu 4.22 ja pako 4.26 Elikkä imu auki 4.22 ykk
Re: OHC-moottorin viritys
Semmoit vielä,onkohan tuota alquatin a20/3 nokkaa saatavilla Suomesta..tai jostain..,tai vaik hiottuna?Perus ympyrä pikkasen päälle 25 ja nostoon 11.7
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
https://www.youtube.com/watch?v=_JV-0GXSmO0
sohc:n viritysyritys osa 1... pakoventtiili katkesi ja otettiin hiukkasen takapakkia. Helatorstaina meinasin kuitenkin kisata, joten katsotaan miten käy.
sohc:n viritysyritys osa 1... pakoventtiili katkesi ja otettiin hiukkasen takapakkia. Helatorstaina meinasin kuitenkin kisata, joten katsotaan miten käy.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
Virittelyt osa ½ ja 2
https://youtu.be/RcIQB7gDggI
https://youtu.be/UD9uWRlaYXA
Ei haluttua lopputulosta tullut vieläkään. Oikein italian sävyisten lasien läpi voi nähdä huipputehon 132,5hp, mutta kaukana se on tavoitteista. Puristusta saisi olla lisää (mittaripaine 12bar), palotila kannessa noin 26ml, laskennallinen jotain 12.5, nokka? nostoa 12mm, videon tiedoista poiketen porttasin vielä imukanavaa vähän, pienimmältä kohdalta on noin 30mm korkeus ja 31mm leveys, suuaukko 34, pakokanava pienimmältä kohdalta 28.5mm, venttiilit 39.5 / 31.
Olkoon nyt tuollainen, mulla on tuo toinen lohko tarkoitus porata fordin duratecin männille 87.5 kokoon. mutta voi olla että menee taas vuosia
https://youtu.be/RcIQB7gDggI
https://youtu.be/UD9uWRlaYXA
Ei haluttua lopputulosta tullut vieläkään. Oikein italian sävyisten lasien läpi voi nähdä huipputehon 132,5hp, mutta kaukana se on tavoitteista. Puristusta saisi olla lisää (mittaripaine 12bar), palotila kannessa noin 26ml, laskennallinen jotain 12.5, nokka? nostoa 12mm, videon tiedoista poiketen porttasin vielä imukanavaa vähän, pienimmältä kohdalta on noin 30mm korkeus ja 31mm leveys, suuaukko 34, pakokanava pienimmältä kohdalta 28.5mm, venttiilit 39.5 / 31.
Olkoon nyt tuollainen, mulla on tuo toinen lohko tarkoitus porata fordin duratecin männille 87.5 kokoon. mutta voi olla että menee taas vuosia
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: OHC-moottorin viritys
Katoin taas noi sun uudet videot, kiitokset taas niistä, mutta sitten ihan asiaa, en jaksanut juutuupiin kirjautua, niin kommentoin tänne. Eikös siitä prikkavirityksestä nostajakupin säätöpalan alla pääsisi kätevimmin eroon ottamalla sopivan lastun nokka-akselikotelon alapinnalta -> vähemmän edestakaisin liikkuvaa painoa venttiilikoneistossa.TfP-Motors kirjoitti: ↑06.05.2021 10:51 Virittelyt osa ½ ja 2
https://youtu.be/RcIQB7gDggI
https://youtu.be/UD9uWRlaYXA
Ei haluttua lopputulosta tullut vieläkään. Oikein italian sävyisten lasien läpi voi nähdä huipputehon 132,5hp, mutta kaukana se on tavoitteista. Puristusta saisi olla lisää (mittaripaine 12bar), palotila kannessa noin 26ml, laskennallinen jotain 12.5, nokka? nostoa 12mm, videon tiedoista poiketen porttasin vielä imukanavaa vähän, pienimmältä kohdalta on noin 30mm korkeus ja 31mm leveys, suuaukko 34, pakokanava pienimmältä kohdalta 28.5mm, venttiilit 39.5 / 31.
Olkoon nyt tuollainen, mulla on tuo toinen lohko tarkoitus porata fordin duratecin männille 87.5 kokoon. mutta voi olla että menee taas vuosia
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
Joo pirkkaviritykset on lähinnä just sen takia kun ei tuo oma säätöpalakokoelmani ole kovin kummoinen. tottakai kaikki paino pitäisi minimoida liikkuvissa osissa, mutta näissä tahtoo kiireessä jäädä monenlaista muuttujaa huomioimatta. jos näitä tosissaan rakentelisi, kannattaisi ehdottomasti hommata alapuolisella säädöllä olevat kupit.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
Hyvin pienin hyppäyksin eteenpäin, sain nyt hiottua tuon gofin nokka-akselin profiilin (catcams 7640208) ritmon akseliin. Nokkapukkiin tarvitsi kyllä tehdä koloja että sai tyrkättyä paikalleen, perusympyrä 24.5mm Nostoa nettona 13mm ja asteita 298. Seuraavaksi lohkon poraus Fordin duratecin männille (87.5), tässä voi taas mennä kauankin
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: OHC-moottorin viritys
Mielenkiintoinen homma muuten tuo akselin hiominen, minkälaisella systeemillä teit?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
Olen minä siitä kopiokoneesta muutaman videon tehnyt tuonne tubeen https://www.youtube.com/watch?v=DQhBOBXNkZw
https://www.youtube.com/watch?v=KPoBjuAnB9U
https://www.youtube.com/watch?v=JouO9C96fe8
https://www.youtube.com/watch?v=KPoBjuAnB9U
https://www.youtube.com/watch?v=JouO9C96fe8
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: OHC-moottorin viritys
No niin, itehän se kaikki pitää tehdä , ja loppujen lopuksihan tuo on yksinkertainen kone, kun vain saa tehtyä. Ja tietysti ideoitua ensin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: OHC-moottorin viritys
Onkos kukaan laittanut uudempaan sohoon, eli pikkupulttiseen, vanhemman mallin kansipahvia? Ideanahan se, että uusissa ohuin löytämäni taitaa olla 1,65 mm ja vanhaa versiota löytyisi 1,4 mm.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: OHC-moottorin viritys
Eikai siinä isompia esteitä ole? Ainakin toisinpäin olen laittanut, vanhan lohkon (ei kuitenkaan pinnapultti) päälle uuden mallin tiivisteen.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: OHC-moottorin viritys
Kannetkin sopii ristiin , toki ne pikku reijät kannessa on sitten tulpattava.