Viri OHJEITA KAIVATAAN

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Viri OHJEITA KAIVATAAN

Viesti Kirjoittaja Tero »

Miten isot venttiilit pystyy jyrsimään 850 kanteen? :evil:
Vai riittääkö vakiot :wink:
miten paljon koneessa vois olla tehoa kun siinä on nyt 286nokka 100gbc kansi kevennetty vauhtipyörä ja viriimusarja jossa fiat regatan kaasari ainiin ja peltisatsi!! :evil: :P
Avatar
FiatAbarth
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2002 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FiatAbarth »

no tietenkin, ainakin 30 mm imu ja 28 pako mahtuu helposti :wink: Onko kantta/kannen kanavia muotoilu, puristukset, peltipakosarja kunnollinen + vauhtipyörän kevennys lisää kierrosherkkyttä ym. Ei saa lannistua mutta veikkaisin tehoa löytyvän 50-65 hv...

mutta jos kone on hyvin tehty = kansi, kiertokanget, männät, nokka-akseli, pakosarja ym. niin tiedän että koneesta voi löytyä n. 85 hv +9000 r/min
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Fiat 133 LISÄÄ tehoa

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tossa mun autossa on toi 100gbc kansi onko se jotenkin erilainen kuin 133 fiatin oma kansi??!! Ei mulla tossa vielä oo peltisarjaa mutta ajattelin Marteliukselta käydä tilaamassa.
Avatar
FiatAbarth
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2002 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FiatAbarth »

Tässä pari linkkiä, jotka ovat aihetta sen verran lähellä, että ne kannattaa tähän laittaa:

(huom! sivun koko yli megan)
http://www.scuderiatopolino.com/Links/engine.htm
http://www.scuderiatopolino.com/techdetails.htm
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

100 GBC kannessa on suuremmat venttiilit kuin 843 cc moottorin kannessa. Lisäksi kanavat on tarkemmin muotoiltu. Tuo kansi on peräisin 850 Sport Coupesta. Peltisarja löytyy multa sopuhintaan.

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

kansi

Viesti Kirjoittaja Tero »

Taitaa mun mauseri sit valehdella kun vakio 133 kannen venttiilit olivat saman kokoisia!!!!!
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

Mikä koodi sulla on siinä vakio kannessa? Löytyy keskimmäisten pakoaukkojen välistä...

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

Kansi

Viesti Kirjoittaja Tero »

Autoni on Fiat 133 -79vm. Siinä kannessa lukee ainaskin SEAT.
Tälläisiä numeroita löysin: 68 60
006101
Vastaa Viestiin