..hmmm, aika paha! Itse veikkaisin A112 ja Fiat 127 (panda) sopivaa viritys koppaa. Jos näin on kuten näyttää (yhdestä kirjastani nimittäin löytyi tollainen) kaasariksi käy esim. W32 DMTR tupla Weberi
Eiköhän tuollainen 32 millinen ole nimenomaan katukäyttöön juuri parhaimmilllaan. Isolla kaasarilla pitää kokoajan vinkuttaa 'korkeilla kierroksilla', että pysytään vetoalueella eli ei kauhean "hauska" pitemmän päälle kaupunkiajossa. Kovempaan ajoon (kierroksille) kannattaa sitten kokeilla 32-36 millistä.
Tuo on Autobianchi A112 Abarthin (1050) venttiilinkoppa. Tuollainen mulla oli aikoinaan 600 Fiatissa 903 koneen päällä. 1300 Unon kaasarilla oikein mainio. Ainoa miinuspuoli on, että öljyn täyttö on hiukan hankalaa takakautta... Hinta-arvio tuolle on sen verran mitä joku siitä maksaa. Itse myin taannoin omani kaasuttimen kanssa 1800 markalla.
-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Bianchin koppa juu ja kaasariksi DMTR. Sitä on kanssa 34mm versio mutta harvinaisempi. Toimisiko Kalle tuo kaasari ihan ok myys kaarreajossa, tuohan on tarkoitettu poikittain asennettuun moottoriin ja kohon läppäakseli on tavallaan tuolloin väärin päin. Yhdestä kolmeykkösestä ainakin kuulin ettei Ritmon kaasari ollut siinä toiminut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ei mitään tuollaista ollut havaittavissa, vaikka kaarreajossa 600:sen G-voimat ovat aivan julmetut
-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Mulla olisi tuolle alkuperäisen viestin imusarjan jaolle istuvia 40mm tuplakaasareita, laitoin ilmoituksen tuonne osien myyntipuolelle... aattelin vaan että jos kiinnostaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Joo vähä ohi aiheen, mutta siinä oli puhetta niistä kaasuttimista 903...
Niin että kuinkas siihen kävis kakskurkkunen?? Ja kuinka paljon se alkuperänen ahdistaa, vai ahdistaako olenkaan? Täällä tuntus olevan sellasia viritys velhoja jokka tietää!!
Joo - mä vaan ajattelin kun alkuperäisessä viestissä kysäistiin että mitkä kaasarit sopii. Noin pieneen koneeseen riittää yleensä jokin isomman koneen vaihekaasari, mutta jos joku on jotain oikeaa 'full race' 600:n konetta suunnittelemassa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Eikun mulla olis vaan yhden toisen auton kaasutin...
Niin ja mää hion sellasen sikajyrkän nokan itse! Sorviin kiinni vaan ja rälläkällä! Ja hyvä tuleee
Kai ne aika tarkasti saa... Laittaa kato sen rälläkän kiinni siihen sorviin ja ottaa vähä kerralla. Mittailee usein. Sitte kiillottaa jollain rättilaikalla!!
Ja edelleen hyvä tulee