Mikä venakoppa kyseessä?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Mese
Viestit: 76
Liittynyt: 13.01.2003 15:57
Paikkakunta: Jämsä

Mikä venakoppa kyseessä?

Viesti Kirjoittaja Mese »

Eli mistä moottorista ja missä malleissa käytetty? Lisäksi kiinnostaa hinta-arviot... Kaasarin pulttijako kuvassa. Mikä kaasari sopii? :?:

Kuva
Avatar
FiatAbarth
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2002 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FiatAbarth »

..hmmm, aika paha! Itse veikkaisin A112 ja Fiat 127 (panda) sopivaa viritys koppaa. Jos näin on kuten näyttää (yhdestä kirjastani nimittäin löytyi tollainen) kaasariksi käy esim. W32 DMTR tupla Weberi
Mese
Viestit: 76
Liittynyt: 13.01.2003 15:57
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Mese »

Mikä on mielipide moisen kaasarin sopivuudesta katukäyttöön? Eli riittääkö moinen? Koneena ajattelin 127:n 903cc piristettynä.
Avatar
FiatAbarth
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2002 20:32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FiatAbarth »

Eiköhän tuollainen 32 millinen ole nimenomaan katukäyttöön juuri parhaimmilllaan. Isolla kaasarilla pitää kokoajan vinkuttaa 'korkeilla kierroksilla', että pysytään vetoalueella eli ei kauhean "hauska" pitemmän päälle kaupunkiajossa. Kovempaan ajoon (kierroksille) kannattaa sitten kokeilla 32-36 millistä.
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

Tuo on Autobianchi A112 Abarthin (1050) venttiilinkoppa. Tuollainen mulla oli aikoinaan 600 Fiatissa 903 koneen päällä. 1300 Unon kaasarilla oikein mainio. Ainoa miinuspuoli on, että öljyn täyttö on hiukan hankalaa takakautta... Hinta-arvio tuolle on sen verran mitä joku siitä maksaa. Itse myin taannoin omani kaasuttimen kanssa 1800 markalla.

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Tuommoinen on myytävänä Free Technicsin nettisivuilla.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Bianchin koppa juu ja kaasariksi DMTR. Sitä on kanssa 34mm versio mutta harvinaisempi. Toimisiko Kalle tuo kaasari ihan ok myys kaarreajossa, tuohan on tarkoitettu poikittain asennettuun moottoriin ja kohon läppäakseli on tavallaan tuolloin väärin päin. Yhdestä kolmeykkösestä ainakin kuulin ettei Ritmon kaasari ollut siinä toiminut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Mese
Viestit: 76
Liittynyt: 13.01.2003 15:57
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Mese »

To 131rally: Nimen omaan OLI myynnissä :wink: Eli sieltäpä tuon pongasin...
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

Ei mitään tuollaista ollut havaittavissa, vaikka kaarreajossa 600:sen G-voimat ovat aivan julmetut :D

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mulla olisi tuolle alkuperäisen viestin imusarjan jaolle istuvia 40mm tuplakaasareita, laitoin ilmoituksen tuonne osien myyntipuolelle... aattelin vaan että jos kiinnostaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Joo vähä ohi aiheen, mutta siinä oli puhetta niistä kaasuttimista 903...
Niin että kuinkas siihen kävis kakskurkkunen?? Ja kuinka paljon se alkuperänen ahdistaa, vai ahdistaako olenkaan? Täällä tuntus olevan sellasia viritys velhoja jokka tietää!!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo - mä vaan ajattelin kun alkuperäisessä viestissä kysäistiin että mitkä kaasarit sopii. Noin pieneen koneeseen riittää yleensä jokin isomman koneen vaihekaasari, mutta jos joku on jotain oikeaa 'full race' 600:n konetta suunnittelemassa... :twisted:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Eikun mulla olis vaan yhden toisen auton kaasutin...
Niin ja mää hion sellasen sikajyrkän nokan itse! Sorviin kiinni vaan ja rälläkällä! Ja hyvä tuleee :lol:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ja kaikista nokista tuli varmaan samanlaiset... :wink: Mankiin nokan saa jotenkin värkattyä itse mutta nelipyttyiseen koneseen... :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kai ne aika tarkasti saa... Laittaa kato sen rälläkän kiinni siihen sorviin ja ottaa vähä kerralla. Mittailee usein. Sitte kiillottaa jollain rättilaikalla!!
Ja edelleen hyvä tulee :lol:
Vastaa Viestiin