Uno ja käyntihäiriö

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
RHB5
Viestit: 257
Liittynyt: 21.03.2003 16:58
Paikkakunta: Göteborg / Jyväskylä

Uno ja käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja RHB5 »

Nyt menee hiljalleen sormi suuhun Unon käyntihäiriön kanssa temppujen loppuessa. Eli ongelma on seuraavanlainen: Auton seistessä ajon jälkeen noin 10 min ei lähde käyntiin ei sitten millään. Mäkistartti on osoittautunut tehokkaammaksi tavaksi selvityä liikkeelle tässä tilanteessa. Myös ajossa auto saattaa nyykähtää kytkimen ollessa pohjassa ja vaihdettaessa vaihdetta. "Hauskinta" tässä on se, että tämä on ihan sama vika kuin edellisessä tekniikassa (70 Sie). Nyt tekniikkana on ahdettu versio ja vika on ihan sama vaikka yhtään samaa palikkaa ei ole käytössä. (Viime kesänä tuli syötyä paljon jäätelöä auton jäähtymistä odotellessa)

Olen kokeillut vaihtaa tyhjäkäynnin lisäilmaventtiilin, virranjakajan kannen, pyörijän, tulpan johdot, sytytysboxin, puolan sytytysyksikön, ruiskun boxin, YKK-anturin hihnapyörältä, kierrosnopeusanturin kytkinkopasta eikä mikää manaaminenkaan tuohon päälle auta yhtään. Kävin paikallisessä Delta-autossa antamassa ymmärtäväistä päänpyöritystä vastaan rahaa ilman konkreettisia toimenpiteitä. Nyt alkaa olla toimenpiteet vähissä mitä voisi kokeilla. Tosin yritän saada ilmamäärämittarin lainaan, josko se toisi helpotuksen ongelmaan. En usko tämän auttavan asiaa, koska tasakaasulla 4500rpm ilmamäärämittarin läppä on täysin auki ja silti kierrokset saattavat seilata +/-500rpm Tänään töihin tullessa auto muuten sammui liikennevaloissa 5min ajon jälkeen, joten ongelma ilmeisesti pahenee... eikä ole ilmeisesti niin lämpötilariippuvainen.

Eihän kenelläkään ole mitään vinkkiä mistä homma voisi kiikastaa.

Mika
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Johan tuossa alkaa olla vaihdettu liki kaikki, mutta kun puhut edellisestä
tekniikasta niin oletko vaihtanut turbon tekniikan tavalliseen unoon?
Tuossa ei ollut mainittu mitään tankista, ettei vaan pumpussa olisi roskia tai pumppu viimeisillään,
jos mahdollista niin bensanpaineet voisi olla hyvä saada mitattua, koska liki kaikki muu alkaa olla vaihdettua?
Htm
RHB5
Viestit: 257
Liittynyt: 21.03.2003 16:58
Paikkakunta: Göteborg / Jyväskylä

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja RHB5 »

Eli vakio 70 tekniikka antoi tilaa 1.3l turbo i.e:n tekniikalle, jolloin vaihtui myös tankki ja bensapumppu. kaasuläpän anturi ja ilmamäärämittari on vielä kokeilematta, kun jostakin saisi lainaan...

lääkkeenä tietenkin Hestec Haltech DTA jne....

Mika
Vastaa Viestiin