Uno ja ruiskun johtosarja

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Uno ja ruiskun johtosarja

Viesti Kirjoittaja htm »

Meni sormi suuhun :?:
Olen vaihtamassa vanhempaan unoon uudemmasta ruiskutekniikkaa, mutta
tuossa purkaessa tuli pienehkö ongelma joka voi olla muissakin
fiateissa (en ole varma tästä).
Kun se ruiskun ohjainyksikkö on siellä matkustamon puolella ja jetronicin puoleisessa päässä on kauhian iso liitin.
Samaten isoja liittimiä on siellä itse ruiskunkin puolella ja se johtosarja menee läpi aika pienestä läpiviennistä.

Joten onko jotain taikatemppua jolla sen johtosarjan saa ehjänä pois ja uuden paikalleen vai pitääkö vaan se
nippu pistää poikki ja jatkaa uudestaan siellä uudessa sijoituspaikassa.
Olisiko joku jo harjoitellut?
Htm
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kokeile saatko vedettyä niitä sieltä kabiinin puolelle konehuoneesta liitin kerrallaan. Jos päädyt katkaisemaan niin johdot liitetään toisiinsa periaatteella kierretään yhteen, juotetaan, ja päälle kutistesukkaa.

Suurin osa autosähkövioista johtuu niillä halvoilla pellistä prässätyillä pihdeillä puristetuista abikoista.. :shock:

Toki jos olet laittamassa luovuttaja-autoa paloiksi niin sitten reikää suurentamaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Olinkin väärässä sen mahtumisen suhteen, se iso liitin mahtui just rintapellissä olevasta reiästä läpi, se läpivientikumi olikin liimattu kiinni siihen johtoon valmiiksi, joten se näytti aika ahtaalle.

Olen vaan toisessa autossa onnistunut vetämään aikamoisen nipun johtoja läpi just siitä reiästä, joten johtohommia on tiedossa.
Onneksi tuossa vanhassa korimallissa on bensaputkien läpivienti siinä vieressä joten piuhat pitää siirtää siihen aukkoon,
bensaputket siirtyy lattian alle.
Tarkoituksena tehdä ihan tehdasasennuksen näköinen ruiskusysteemi, jos vaikka sillä tavalla pääsisi livahtamaan
muutoskatsastuksesta, sen sitten näkee ensi kesänä :)
Htm
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

vvieri kirjoitti: Jos päädyt katkaisemaan niin johdot liitetään toisiinsa periaatteella kierretään yhteen, juotetaan, ja päälle kutistesukkaa.
tuota noin eikö tuota vois tehdä helpommin sokeripalalla ja teipiä ympärille tuntuis ainaki paremmalle ja kävis nopeemmin (oon tuota monta kertaa mietiny koska jotku aina kiertää ne vhteen ja teipaa ja sillä siisti "ne ei kyllä oo koskaan toiminu kauan ilman juodatusta siis")
Vastaa Viestiin