Mitä kannattaa tehdä 130 ritmon koneelle koniwattien lisäämi
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Ainakin kaikissa vinokoneissa on kulmakiristeiset pultit - pystykoneista en nyt muista kuinka uusissa. Joku jolla on korjaamomanuaali kommentoikoon tähän.
Olipa kallis hylsy - taidan tyytyä parantelemaan tuota Torxista hiomaani.
Olipa kallis hylsy - taidan tyytyä parantelemaan tuota Torxista hiomaani.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kyllä tuota vähän arvelinkin että hylsyllä on hintaa, kallis paikka ostaa työkaluja vaikka ovatkin hyviä. Pitääkin kaivaa vanha 16v:n kannenpultti esille ja katsoa jos tuon löytäsi jostain paljon halvemmalla.
Noi venyvät pultit (kulmakiristettävät) tulivat pääosin 80-luvun alkupuolella, olikohan 130TC nyt eka TC missä ne oli, vai oliko noita 131:ssäkin. Ekoissa 125TC:ssä on ainakin momenttiin kiristettävät pultit, olisiko niissäkin loppupuolella sitten ollu jo kulmakiristettävät. Pultissa on eripituinen kierre kuin kovassa, oliko siinä nyt pitempi ja kyllä sen silmällä erottaa.
Noi venyvät pultit (kulmakiristettävät) tulivat pääosin 80-luvun alkupuolella, olikohan 130TC nyt eka TC missä ne oli, vai oliko noita 131:ssäkin. Ekoissa 125TC:ssä on ainakin momenttiin kiristettävät pultit, olisiko niissäkin loppupuolella sitten ollu jo kulmakiristettävät. Pultissa on eripituinen kierre kuin kovassa, oliko siinä nyt pitempi ja kyllä sen silmällä erottaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Oli kyllä hylsyllä hintaa... mutta ompahan sentään Facomin hylsy. Pitäs jopa mulla kestää. Mutta se oli tosiaan ainoo paikka mistä löyty, saattaahan bilteman valikoimista nykyään löytyä halvemmalla. Keski-suomesta kun kyselin, niin ees Delta-autolla ei ollut ollenkaan muuta kuin ducatoon käypänen, eli numeroa isompi.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Mitähän tuon kannenpulttiasian kanssa tosiaan tekisi. Kone alkaa olla lähellä sitä vaihetta. Tähän asti olen käyttänyt noita venyviä jotka tulivat Ritmo aparaatin koneen mukana. Sitä ennen tavallisia, ja nyt pähkimöin josko ostaisin pulttikaupasta uudet 12,9 pultit, näkyi löytyvän käypäisiä kun vertailin yksipäivä. Mitä arvon raati tekisi sijassani? Jenkkilöissä suosivat pinnapultti-mutteri systeemiä näissäkin, mutta hintaa sielläkin n. 160 Egee... Hinnan lisäksi irroittaminen lohko autossa olisi lähes mahdotonta tapauksessani..
Kiinnostaisiko ketään, mulle tulee yksi ylimääräinen sarja kilpaveivejä jenkeistä. Hintaa jäisi 420 Euroa/sarja, H-profiili Chevyn veivit ARP pulteilla vakiona. Käy suoraan fiatin akselille, pituus sama 5,7", vain ylähela liian iso. Taottu kahdesta eri aihiosta, ei katkaistu, ja materiaali sitä jenkkien "lentokoneterästä". Nuo omat 6,0" pitkät painavat 680g joten nuo lyhemmät luulisi olevan vielä kevyemmät. Kuvia mm. http://www.131abarth.com/evo_ii_moottori.htm
Kiinnostaisiko ketään, mulle tulee yksi ylimääräinen sarja kilpaveivejä jenkeistä. Hintaa jäisi 420 Euroa/sarja, H-profiili Chevyn veivit ARP pulteilla vakiona. Käy suoraan fiatin akselille, pituus sama 5,7", vain ylähela liian iso. Taottu kahdesta eri aihiosta, ei katkaistu, ja materiaali sitä jenkkien "lentokoneterästä". Nuo omat 6,0" pitkät painavat 680g joten nuo lyhemmät luulisi olevan vielä kevyemmät. Kuvia mm. http://www.131abarth.com/evo_ii_moottori.htm
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
No, MINÄ tyydyin uusiin Croman pultteihin mutta eihän aika vielä ole näyttänyt että olinko oikeassa... Millaista kansipahvia olet ajatellut,
87mm poraus rajoittanee hieman valikoimaa?
Sopiiko tuo veivi sylinterin läpi, saitillasi on kuvia että nuo omasi ei vissiin oikein tahtoneet mennä?
Heh, teräksisen vauhtipyörän teettäminen on yllättävän vaikeaa.. mulla ihan samoja kokemuksia aiheesta kuin sinullakin (tamminkuun -03 juttu saitillasi). Mitä moninaisimpia tekosyitä olen kuullut sorvareilta...
87mm poraus rajoittanee hieman valikoimaa?
Sopiiko tuo veivi sylinterin läpi, saitillasi on kuvia että nuo omasi ei vissiin oikein tahtoneet mennä?
Heh, teräksisen vauhtipyörän teettäminen on yllättävän vaikeaa.. mulla ihan samoja kokemuksia aiheesta kuin sinullakin (tamminkuun -03 juttu saitillasi). Mitä moninaisimpia tekosyitä olen kuullut sorvareilta...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Äääääääääh... Enhän minä muista että teillä on niitä pienireikäisiä nuo koneet Eihän ne mene läpi reiän minunkaan 87mm pytystä, mutta siinä on muutaman kymmenyksen ongelma. Teillä pitäisi työstää kolme milliä... No, tämmöstä tämä minun pään sisällä on tämä juttu...
Paljonko uudet Croman pultit maksoivat?
Juu, ei o tullut vieläkään se vauhtipyörä, kohta sapettaa! Jos jollakulla on 131/132/argenta tms. vauhtipyörän hammaskehä niin ostaisin semmoisen hetimiten!
Paljonko uudet Croman pultit maksoivat?
Juu, ei o tullut vieläkään se vauhtipyörä, kohta sapettaa! Jos jollakulla on 131/132/argenta tms. vauhtipyörän hammaskehä niin ostaisin semmoisen hetimiten!
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Juu, onnettomat on meillä sylinterimitat ja iskutilavuudet.
Teräsvauhtipyörän ominaisuuksiin kuuluu että se ärsyttää ensin tulevan omistajansa suunniltaan ennenkuin suvaitsee saapua paikalle. Välillä tuntuu että teräsvauhtipyörää ei ole olemassakaan, se on siis vain uskon asia. Välillä usko horjuu. Tuntuu että yläkerran heppu haluaa että tavallinen kuolevainen tuollaista pysty hankkimaan.
Mulla olis yksi 132:n kehä mutta autossa keskellä hankea. Jos joku tulisi nostamaan koneen irti niin tuon voisin myydä... mulla ei ole tarpeeksi ruista ranteessa.
Teräsvauhtipyörän ominaisuuksiin kuuluu että se ärsyttää ensin tulevan omistajansa suunniltaan ennenkuin suvaitsee saapua paikalle. Välillä tuntuu että teräsvauhtipyörää ei ole olemassakaan, se on siis vain uskon asia. Välillä usko horjuu. Tuntuu että yläkerran heppu haluaa että tavallinen kuolevainen tuollaista pysty hankkimaan.
Mulla olis yksi 132:n kehä mutta autossa keskellä hankea. Jos joku tulisi nostamaan koneen irti niin tuon voisin myydä... mulla ei ole tarpeeksi ruista ranteessa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -