Turbo Uno mk1 ahtopaineet

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Kojootti
Viestit: 29
Liittynyt: 24.02.2003 05:46
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Turbo Uno mk1 ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Kojootti »

eli siis missä/miten tapahtuu ahtopaineiden säätö? ei oo mitää hajua kyseisestä asiasta ja olisi kiva tietää. jos vaikka sais liikkuu viel vikkelämmin oman kaaran :D

eli kaikki tieto otetaan vastaan.
Fiat Uno 1.3 Turbo I.E -89
Avatar
1600cc_uno
Viestit: 161
Liittynyt: 21.02.2003 01:55
Paikkakunta: turku

...

Viesti Kirjoittaja 1600cc_uno »

tarvii asentaa bleedvalve. sen kanssa sitten huijaat hukkaportin painekelloa vuodattamalla ilmaa ulos... nosta kuitenkin maltilla ettei ala käydä laihalla.
Kojootti
Viestit: 29
Liittynyt: 24.02.2003 05:46
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kojootti »

auta tietämätöntä? mikä on bleedvalve ja mistä niitä saa ja mihin hintaan?
Fiat Uno 1.3 Turbo I.E -89
Nohd
Viestit: 195
Liittynyt: 01.03.2003 13:39
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nohd »

Täällä on puhuttu aika paljon tosta bleedvalvesta: http://www.dnsf.org/PHP/bbs/index.php?b ... 92;start=0

Mulla on kanssa autossa turboruuvi ja kivasti ne ahdot nousee kun ruuvista kääntää, ei vaan paljoa vielä uskalla nostaa ahtoja kun ei ole seosmittaria mistä näkisi että jos menee laihalle.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Kyllä se uno pata ahtoja kestää mulla oli joskus 1.3bar 1300cc vakio koneessa.
Mut kyl kannattaa hankkia säädettävä polttoaineen paineensäädin.
Ei se hajoa vaikka vähän laihalla käykin.
Tehoja muuten tulee 96KW on meinaan dyno paperit ja on muuten laajalla alueeella 3700-6800rpm (Säädöt kohallaan) eli se ihin turbo on hiukan pieni.(mutta kestävä)

Ja tosta ahtojen nostosta (ihan miten vaan)
itse pistin siihen hukkiksen kalvolle lisäjousen eli hitsasin siihen tankoon tapin ja laitoin jousen tapin ja kalvo hässäkän väliin. Sitten kompurasta paine kalvolle 1.3 bar ja niin jäykkä jousi siihen väliin ,että tanko just liikahtaa (kannattaa ottaa silti varovasti ettei hirveesti paineet nouse yli kokeillessa) ja muuten se anturi joka katkasee polttoaineen syötön 0.8bar johdot irti (katkasee tehokkaasti kiihdytyksen ) .
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä tuohon laihan seoksen vaaraan kannattaa suhtautua ihan vakavasti, on nimittäin liian aikaisen sytytyksen ajoituksen ohella se yleisin syy miksi porukka sulattaa mäntiä ja kannentiivisteitä turbokoneista.

Eli laitetaan se lambda- tai pakolämpömittari..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Nohd
Viestit: 195
Liittynyt: 01.03.2003 13:39
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nohd »

Sitten vielä tällänen niin kyllä kelpaa :D http://www.apexi-usa.com/electronics_timer.asp
Vastaa Viestiin