Turbo Uno mk1 ahtopaineet
Turbo Uno mk1 ahtopaineet
eli siis missä/miten tapahtuu ahtopaineiden säätö? ei oo mitää hajua kyseisestä asiasta ja olisi kiva tietää. jos vaikka sais liikkuu viel vikkelämmin oman kaaran
eli kaikki tieto otetaan vastaan.
eli kaikki tieto otetaan vastaan.
Fiat Uno 1.3 Turbo I.E -89
- 1600cc_uno
- Viestit: 161
- Liittynyt: 21.02.2003 01:55
- Paikkakunta: turku
...
tarvii asentaa bleedvalve. sen kanssa sitten huijaat hukkaportin painekelloa vuodattamalla ilmaa ulos... nosta kuitenkin maltilla ettei ala käydä laihalla.
Täällä on puhuttu aika paljon tosta bleedvalvesta: http://www.dnsf.org/PHP/bbs/index.php?b ... 92;start=0
Mulla on kanssa autossa turboruuvi ja kivasti ne ahdot nousee kun ruuvista kääntää, ei vaan paljoa vielä uskalla nostaa ahtoja kun ei ole seosmittaria mistä näkisi että jos menee laihalle.
Mulla on kanssa autossa turboruuvi ja kivasti ne ahdot nousee kun ruuvista kääntää, ei vaan paljoa vielä uskalla nostaa ahtoja kun ei ole seosmittaria mistä näkisi että jos menee laihalle.
Kyllä se uno pata ahtoja kestää mulla oli joskus 1.3bar 1300cc vakio koneessa.
Mut kyl kannattaa hankkia säädettävä polttoaineen paineensäädin.
Ei se hajoa vaikka vähän laihalla käykin.
Tehoja muuten tulee 96KW on meinaan dyno paperit ja on muuten laajalla alueeella 3700-6800rpm (Säädöt kohallaan) eli se ihin turbo on hiukan pieni.(mutta kestävä)
Ja tosta ahtojen nostosta (ihan miten vaan)
itse pistin siihen hukkiksen kalvolle lisäjousen eli hitsasin siihen tankoon tapin ja laitoin jousen tapin ja kalvo hässäkän väliin. Sitten kompurasta paine kalvolle 1.3 bar ja niin jäykkä jousi siihen väliin ,että tanko just liikahtaa (kannattaa ottaa silti varovasti ettei hirveesti paineet nouse yli kokeillessa) ja muuten se anturi joka katkasee polttoaineen syötön 0.8bar johdot irti (katkasee tehokkaasti kiihdytyksen ) .
Mut kyl kannattaa hankkia säädettävä polttoaineen paineensäädin.
Ei se hajoa vaikka vähän laihalla käykin.
Tehoja muuten tulee 96KW on meinaan dyno paperit ja on muuten laajalla alueeella 3700-6800rpm (Säädöt kohallaan) eli se ihin turbo on hiukan pieni.(mutta kestävä)
Ja tosta ahtojen nostosta (ihan miten vaan)
itse pistin siihen hukkiksen kalvolle lisäjousen eli hitsasin siihen tankoon tapin ja laitoin jousen tapin ja kalvo hässäkän väliin. Sitten kompurasta paine kalvolle 1.3 bar ja niin jäykkä jousi siihen väliin ,että tanko just liikahtaa (kannattaa ottaa silti varovasti ettei hirveesti paineet nouse yli kokeillessa) ja muuten se anturi joka katkasee polttoaineen syötön 0.8bar johdot irti (katkasee tehokkaasti kiihdytyksen ) .
Kyllä tuohon laihan seoksen vaaraan kannattaa suhtautua ihan vakavasti, on nimittäin liian aikaisen sytytyksen ajoituksen ohella se yleisin syy miksi porukka sulattaa mäntiä ja kannentiivisteitä turbokoneista.
Eli laitetaan se lambda- tai pakolämpömittari..
Eli laitetaan se lambda- tai pakolämpömittari..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sitten vielä tällänen niin kyllä kelpaa http://www.apexi-usa.com/electronics_timer.asp