Onnistuinkin löytämään pihdit, joilla sen lukkorenkaan sai helposti pois. Ja jopa takaisinkin, kumpaakin ainakin toistaiseksi kaksi kertaa. Käsijarrumekanismi oli kulahtanut sen verran, että vipu liikkui jonkun matkaa tyhjää, ennenkuin voima alkoi siirtyä mäntään. Itse se pieni työntötanko ei ollut kulunut juuri nimeksikään, mutta niin vivussa kuin siinä kierretangossa oli kunnon kuopat. Hitsasin sitten sen kierretangon syvennyksen umpeen, ja porasin 7,5mm poralla uuden. Ensi yrittämällä hiukan liian matalan, koska kierretanko tuli läpi sitä kiinni pitävästä pellistä, kun käsijarruvipua käänsi. Nyt voima alkaa välittymään mäntään heti vivun liikkeen alusta, ja mäntä on ääriasennossaan, kun vipu on stopparissa. Saa nyt nähdä, kuinka pitkään tuo hitsaus vastustaa kulumista.
Fiksusti en tietenkään mitannut alkuperäistä syvyyttä, mutta arvioitu 6mm:n syvyys oli tässä tapauksessa juuri sopiva. Se pohjapelti muuten irtoaa helposti siten, että laittaa sen kierretangon suojaksi rätin ja ottaa siitä pihdeillä kiinni, sitten roikottaa koko systeemiä niillä pihdeillä ja napauttaa pihteihin pari kertaa vasaralla.
Saa nyt sitten nähdä, pitääkö tuo systeemi mehut sisällään, ei ollut aikaa pistää sitä vielä autoon kiinni. Hiukan kuvia laitoin jakoon, näkeepähän minkä mallisia pihtejä metsästää. Maksoivat muuten vitosen, ja noilla tosiaan se irrotus ja kiinnitys on helppoa kuin mikä. Pohjapelti meni paikalleen pitkällä hylsyllä ja vasaralla.
Croman takajarrusatulan purkaminen
et ilmeisesti ostanut käsijarrun korjaus sarjaa...
kun ne eivät ole samoja jarrun korjaus sarjan kanssa
ittellä kun oli vikaa niin se oli tossa kääntö vivussa --> liikaavälystä
siinä korjaussarjassa tuli kyllä kaikki osat se pikkunen o-rengaskin
onko tossa kuvassa kaikki irto osat erillään vai onko männän sisällä vielä kiinni ?
kun ne eivät ole samoja jarrun korjaus sarjan kanssa
ittellä kun oli vikaa niin se oli tossa kääntö vivussa --> liikaavälystä
siinä korjaussarjassa tuli kyllä kaikki osat se pikkunen o-rengaskin
onko tossa kuvassa kaikki irto osat erillään vai onko männän sisällä vielä kiinni ?
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 31.01.2003 15:24
- Paikkakunta: hanko
tää nyt sivuaa vähän aihetta. mulla kolmas croma menos ja aina katsastukseen ollu ongelmia vasemman takajarrun kaa. käsijarrulla ja käyttöjarrulla. ise olen käyttäny aina kuskin puolen männän pois ja hionu sen ja sit säätäny männän niin lähelle kuin mahdollista. Ikinä ne ei oo itsekseen säätäny mitään. onko lie ees uutena toiminu automaattisäätö. Sillain oon saaanu takajarrut aina läpi ku oon säätäny kummatki männät nii lähelle et palat menee just vasaralla naputtelemmalla paikallee. Nii sillon on ollu jämpti. Usein aina kuskin puolen mäntä jumittaa koska se saa enemmän suolaa..
Fiat croma turbo -89
Ford sierra Xr4i -84 ja -85
Seat toledo tdi -03
Alle 200hp punnitaan neuvolassa
Ford sierra Xr4i -84 ja -85
Seat toledo tdi -03
Alle 200hp punnitaan neuvolassa
Tärkeintä on että suojakumit on tiiviit ja ehjät, ja hyvässä rasvassa. Silloin männät ei pääse jumittamaan. Jos palkeessa on pienikin reikä, ongelmia tulee.
Käsijarrumekanismin ongelmat onkin sitten toinen lukunsa...
Käsijarrumekanismin ongelmat onkin sitten toinen lukunsa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Käsijarrumekanismikin toimii jotenkuten, kunhan sitä käyttää, ei kiristä vaijeria liian kireälle, ja mielellään laittaa vielä ylimääräiset palautusjouset vipuihin. Sopivat saa esim. etupenkistä. Jos vipu ei liiku kunnolla, on sen varressa ruostetta, mikä tietää satulan huoltoa. Varsinainen automaattisäätö on männässä, ja mulla se taitaa toisella puolen jumitella (siihen on joskus vaihdettu tehdaskorjattu satula), joten parin vuoden välein joutuu mäntää pyörittelemään käsin, että känkkä taas pitää leimalla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.