Sytysjohdot

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Sytysjohdot

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

2000 TC:n Bosch systeemi.
Kokonaista kaksi lattaliitin johtoa lähtee systeemistä ulos:
toiseen tulee 12V + virtaa (olisiko se vihreä) ja toinen menee kierroslukumittarille (keltainen). Olikos se näin simppeliä?

Mistäs kaasuttimen solenoidi saa virtansa? Eikös sen pitäisi katkaista bensan syöttö moottorijarrutuksessa.
Kone on alunperin 132 -78 mallista.

:?:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Sytkäsysteemistä ei muistikuvaa kun olen normaalisti käyttänyt noita laadukkaampia Marelleja :wink: Kotoa taitaa tuohon Boschiinkin joku kytkiskin 105TC:n prujuista löytyä, pitääkin yrittää muistaa penkoa.

Se solenoidi on jälkikäynninestoa varten eli siihen tulee pelkästään sytytysvirrantakainen virta (tulipa taas sanahirviö). Eka kaasarillinen TC missä tämä fuel-cut moottorijarrutuksessa oli niin taisi olla CHT-Croma, vai olisiko vinokoneisessa TC-Ristossa/Reginassa tuollainen ollut? :?:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Asia taitaa olla niin

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

tuon solenoidin kanssa.
Siitähän saa helpon varkaiden kiusa systeemin kun pistää solenoidin virralle katkaisijan johonkin piiloon.

Noissa 132:ssa oli Boschin sytkä miltei kaikissa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Solenoidi löytyy sekä pysty- että vinokoneisesta 100S:stä, muttei ole moottorijarrutuksessa toimiva.

Solenoidi katkaisee syötön vain tyhjäkäynti- ja siirtymävaiheen piiriltä, mutta **ttumaistahan varkaan olisi ajella jos tyhjäkäynti puuttuu... :twisted:

Omassa purku-132:ssa on Marellin sytkä sillä 2*2-napaisella yksiköllä, mutta joku säätäjä on vaihtanut jakajan kärjelliseen - tuo Bosch on kyllä yleisempi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mutta mikäli on käsiryyppy niin mitäs sillä tyhjäkäynnillä tehdään, sillä sen saa ohitettua... :shock: Eli kaikkein parhain käynnistyksenestosysteemi. :(

Tänä aamuna pikaisesti katsoin SOHC-Ritmon kytkistä niin siinä ei ollu tuota rundikellon liitäntää ollenkaan, mutta enhän sitä nyt taas ulkoa muista. Sitä satavitosen kytkistä en tähäänhätään löytänyt.. :oops: Marellin Plexissähän tuo kytkis on noin yksinkertainen, plussa virtalukontakaa ja miinus rundarin kautta maihin.

Ai toi Boschi on kolmekakkosissa yleisempi :? , noihin en ole onneksi vielä joutunut sekaantumaan. Oma purkuauto oli kärjellisellä ja yks ruiskullinen Plexillä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kiusaamisestahan tässä olikin puhetta... no totta puhuen katkoisin kyllä vähän muutakin jos varkaita pelkäisin. Aikanaan Tampereella asuessa tuli otettua virranjakajasta lähetyssaarnaaja mukaan. :D

Onko yksnokkaisessa Ritmossa tuommoista Boschia, vai miksi sen mainitsit? Mun oma oli vielä kärjellisellä jakajalla, ja varvikello kytkettiin perinteiseen tapaan puolan miinukseen, mutta sehän olikin ikivanha...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No joo.. :roll: Mutta tuskimpa kiukuttelevaa autoa varas vie jollei nyt jokin siinä autossa viehätä, SC:ssähän niin voi käydä.

Aamulla kun sitä satafemman mappia hain niin hätäpäitte kattelin sitten Riston Haynesin kirjasta mitä se tarjoaa ja tuollainen sieltä tuollainen Boschi löytyi. Useemminhan nuo olivat kärkijakajalla ja oikeastaan vasta kun Digiplexi tuli käyttöön niin siirtyivät enemmissä määrin kärjettömiin (no 85s oli mielestäni ainakin kärjettömällä jo vanhakoppaisessa), eli siis 80-puolessavälissä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Mulla on tuon Bosch sytkän kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja 131rally »

E-mailia mailto:131rally@surfeu.fi niin paluupostina tulee kytkis.
Vastaa Viestiin