Liekkirenkaista..

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
J.Hiipakka
Viestit: 7
Liittynyt: 27.02.2003 19:10
Paikkakunta: Jurva

Liekkirenkaista..

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Onko kellekään tullut kokemuksia, ropleemia semmosesta hommasta kun laitatte TC:hin liekkirengas tiivisteet ja kannen tiivisteeseen kun olette kairanneet reiän suuremmaksi niin jäähdytys neste onkin päässyt suoraan kosketukseen liekkirenkaan kanssa. Onko veden kierto ehkä häiriintynyt--mahdollisesti ei kiertoa tällä alueella ollenkaan--- tullut jäähdytys ongelmia. Tietyissä muissa moottori malleissa tiivisteen avarrus on nätimpi homma ja varmasti toimii kun neste ei ole kosketuksissa renkaaseen. Onko kokemuksia?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eli kyse nyt on sellaisesta rakenteesta että poistetaan kannentiivisteestä ne liekkirengasta esittävät peltirinkulat ja tehdään kuparista tilalle uudet? Tuo mitoitetaan siten että renkaat jäävät sen verran ylös lohkosta kuin kannentiiviste painuu kasaan, eli käytännössä vettä ei liekkirenkaille asti pitäisi päästä ainakaan jos käyttää tiivisteliimaa kannentiivisteen kanssa (hylomar tai se VHT:n tökötti). Tosin enpä keksi miten tuo vesi haittaisikaan, rengas on kuitenkin sen verran leveä että lämpö pääsee johtumaan lohkoon ja kanteen sen kautta. (omat 3mm leveät).

Tuossa integralen/croman tiivisteessä http://www.ele.tut.fi/~vvieri/misc/croma_hgasket_A3.pdf on muutamat reiät vähän lähellä mutta kyllä tuon pitäisi onnistua.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin