Peltipakosarja ja kaasarin vaihto 127:aan

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Mosse
Viestit: 55
Liittynyt: 15.04.2003 09:32
Paikkakunta: Mäntsälä/Nikinoja

Peltipakosarja ja kaasarin vaihto 127:aan

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Vaikuttaako paljon tehoihin ja nopeuteen. Peltipakosarjan ja isomman kaasarin asennus
Fiat 127:aan. Onko Kellään Kokemuksia??? :P
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Peltipakosarjan tuomasta muutoksesta minulla ei ole kokemusta mutta isomman kaasarin vaikutus on ihan huomattava. Hevosista tai nopeudesta en tiedä mutta on ainakin ryhdikkäämpi kone. :wink:
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mulla on peltisarja ja kaks kurkkunen kaasari, kone kiertää 8000kier/min. Omasta mielestäni tehoa tuli lisää, tosin kone tuntus kaipaavan vielä jyrkempää nokka-akselia, silloin luulen tehon todella kasvavan. Nokka on kuulemma halpa hioa vanhasta akselista.
Avatar
T.A.H.
Viestit: 113
Liittynyt: 04.04.2003 19:07
Paikkakunta: Raahe/Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja T.A.H. »

Tarkotatteko te nyt noiden kaasarin ja peltisarjan vaihdolla ihan vakiota konetta vai onko jotain muutakin viritystä pohjana?
[url]http://s3.photobucket.com/albums/y53/TAHVOLVO/127/[/url]
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Tähän väliin ajattelin suositella kannen avartamista jos aikoo virittää. Siitä kannattaa lähtee jos aikoo nostaa tehoja. :D
Avatar
Mosse
Viestit: 55
Liittynyt: 15.04.2003 09:32
Paikkakunta: Mäntsälä/Nikinoja

Kannen Avarrus!

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Kyllä mä ajattelin kantta avartaa kui paljo tulee tehoja lisää ilman nokan vaihtoa :oops:
Fiat 127 -80 903cc
Toyota Carina CA-60 2.0 Diesel
Ei pitoa ilman takapyörä vetoa
Avatar
Mosse
Viestit: 55
Liittynyt: 15.04.2003 09:32
Paikkakunta: Mäntsälä/Nikinoja

Kannen Avarrus!

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Kyllä mä ajattelin kantta avartaa kui paljo tulee tehoja lisää ilman nokan vaihtoa :oops:
Fiat 127 -80 903cc
Toyota Carina CA-60 2.0 Diesel
Ei pitoa ilman takapyörä vetoa
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mulla ainakin on muuten vakio kone. Tai hion mää niitä kanavia santapaperilla :D
Marko
Viestit: 188
Liittynyt: 20.01.2003 09:56
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marko »

Ja vakio vaihdeloota joka meni paskaksi. :cry:
Avatar
T.A.H.
Viestit: 113
Liittynyt: 04.04.2003 19:07
Paikkakunta: Raahe/Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja T.A.H. »

kumpulainen_mika kirjoitti:Peltipakosarjan tuomasta muutoksesta minulla ei ole kokemusta mutta isomman kaasarin vaikutus on ihan huomattava. Hevosista tai nopeudesta en tiedä mutta on ainakin ryhdikkäämpi kone. :wink:
Minkälaisen&merkkisen kaasarin oot koneeseen vaihtanu? Käykö vakion kaasarin tilalle suoraan joku "virityskaasari"?
[url]http://s3.photobucket.com/albums/y53/TAHVOLVO/127/[/url]
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

T.A.H: Kaasari on kasipuolikkaan sport coupen vakiokaasari Holley 30 DIC. Menee heittämällä mutta imusarjan joutuu työstämään "suoraan" koska kasipuolikkaan masiinahan on muutaman asteen vinossa. Kaasuvivuston joutuu myös patentoimaan. Siinä on 21mm ja 23mm kurkut muistaakseni.
Saas nährä kui äijän käy...
Vastaa Viestiin