(MIKÄLI HALUAT ILMAN PASKAPUHEITA JA TAUSTATIETOJA SUORAAN ASIAAN NIIN RULLAA JUTUN ALAREUNAAN)
KORI:
Fiat 127 903cc -80
korista ei juuri muuta kun että se on pirun ruman värinen ja erittäin huonosti maalattu, siinä on keulimista auttava härveli takakontin reunalla, lisäjarruvalo, etumaski itse tehty, takapenkit otettu pois kuten myös äänieristeet, kattopaneeli ym. ylimääräinen paino ja rekisteröity 1+1 paikkaiseksi sekä 1049 kuutioiseksi.
MOOTTORI:
1050 Sport
kansi laskettu.
nokka-akseli noin 280asteinen.
kaasari on hieman vakiota isompi samanlainen weber suuttimilla 190 ja 220.
ilmanputsari samaisesta kaasarista hurjan 5 tunnin sovitustyön kanssa.
pakosarja on vakio kuten myös putken alkukäyrä joka jatkuu 2" simons putkistolla ja päättyy itsetehtyyn 2,5" DTM rosteri ulostuloon.
imusarjan kanavia hieman jyrsitty.
vauhtipyörä kevennetty.
VIKALISTA:
lattia näyttää ihan nurmikolta (50% pellistä oli korvannut tyhjiö)
töötti ei toimi (kontaktihäiriö piuhoissa)
auto sammui (kaasari jäätyi)
öljyvuoto kampiakselin stefassa (esti leiman)
peltipakosarja vuotaa (valupakosarja paikalleen)
ei vedä (kaasarissa liian kakkoskurkun suutin)
nopeusmittari ei toimi (vääränlainen mittari?)
syylärin ylävesiletku poikki (keitti kannentiivisteen n.140C)
lämmityskennon alavesiletku poikki (keitti se ainakin nestettä)
auto sammui (sytkän nokka iha vtuillaa)
bensa loppui useita kertoja (mittarin "toimivuuden" johdosta)
kierroslukumittari loikkii parin tonnin loikkia (?)
sähöinen bensapumppu nakuttaa (uutta tilalle)
uus samanlainen bensapumppu nakuttaa (nakutus johtuikin paluuletkusta)
ei tunnu vetävän (uus pari milliä isompi kaasari ja 2k suutin isompaan)
käyntihäiriöitä kostealla 1 (yks tulppa vaihtoon)
käyntihäiriöitä kostealla 2 (tulpanjohdot+puolanjohto vaihtoon)
käyntihäiriöitä kostealla 3 (virranjakajan kansi vaihtoon)
jarrujen paineentasaus erittäin huono talvella (jarruttaessa takapää lukossa ensin)
uusin ongelma jutun alareunassa.
AUTON VAIKUTUS:
pakokauhua jalankulkijoille
vtutusta liikennevaloissa vieressä oleville
naurua vastaantulijoille
suunnatonta ja jatkuvaa melua noin 1km päähän auton sijainnista
useita mustia raitoja asvalttiin (pääasiassa eturenkailla)
lisähevosvoimia niille jotka vielä muistavat jääneen
ONGELMA:
itse ongelma on moinen että 13.04.2003 kone alkoi nakuttamaan erittäin pahalaatuisesti, luultavasti mäntä- tai kiertokanki-vika. Joten nyt asiantuntijat voisivat kertoa saako 1049cc sport konetta kestämään noin 90-100hp tehon? käyttö on sekalaista, mutta auto on siis rekisterissä eikä kilpailukäytössä. kaasujalka yleensä on lattiaa vasten poljin siinä välissä mutta myös matka-ajoa tulee ajettua noin 50-100km/pvä... kannattaiskohan mun suoraa siirtyä 1600TC vakiokoneiden ihmeelliseen maailmaan kun kyllähän se tota koppia yhtä lujasti veis?
KIITOS paljon kaikille joiden vastaukset auttavat jotain
1049cc Sport velhot apuanne kaivataan
1049cc Sport velhot apuanne kaivataan
ei mitään hifistelyä ku rakentelua.
- opel manta b 2.0gsi 76 & opel manta b 2.0gte turbo 79 -
- opel manta b 2.0gsi 76 & opel manta b 2.0gte turbo 79 -
En nyt mikään guru ole tuon seiskan alkuperäisen 'isolohkon' kanssa mutta kyllä väittäisin ettei pitäisi olla ongelmia vielä noilla tehoilla. Moottori on kunnollinen viiden runkolaakerin rakennekin.
Vainiomaan Marko voisi tietää tuosta koneesta enemmänkin vaikkei koskaan konetta avannutkaan kun sen kanssa ei ollut ongelmia. http://www.adastraracing.com/fiat/
Ei muuta kuin korjausopas käteen ja kone auki niin näet mikä siellä mättää..
Vainiomaan Marko voisi tietää tuosta koneesta enemmänkin vaikkei koskaan konetta avannutkaan kun sen kanssa ei ollut ongelmia. http://www.adastraracing.com/fiat/
Ei muuta kuin korjausopas käteen ja kone auki niin näet mikä siellä mättää..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 20.12.2002 22:02
- Paikkakunta: Vihti