Tempraan puhtia

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
tempra_1.6
Viestit: 1
Liittynyt: 10.04.2003 18:49

Tempraan puhtia

Viesti Kirjoittaja tempra_1.6 »

Omistan tuollaisen Tempra 1.6 i.e vm.92 ja aattelin tiedustella miten semmoseen sais puhtia lisää kun tuntuu tuo 57kw ja 13,8 s ; 0-100 km/h aika heikoilta arvoilta, noin 1.6:selle. Tietääkö kukaan missä myytäisiin kyseiseen autoon osia ?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Onko se semmonen SOHC moottori eli yhdellä nokka-akselilla.
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

No niin no.. täällähän on jo aikasemmin aikas paljon noita viritysjuttuja.. ja niitähän selailemalla pääsee aika hyvin alkuun.. eli noista aikasemmista jutuista lainatakseni ja soveltaakseni virittämisen yleistä puolta ainakin kantsis kone aukoo ja laitella kireempää nokkaa, kannesta pois, parempi ruisku(?), kierrosrajotinta (jos sellanen on) nostaa/pois jne. imukanavien porailu ja röpöjen poisto, venttiilien hionta jne.. En noista ruiskupeleistä tiedä, että miten ite ruiskutusjärjestelmää voi virittää, mut ainakin noi muut pätee kaikkiin vapariautoihin..

itelläni moottorin lohkon & kannen koneistus makso kaikenkaikkiaan noin 200e, sisälti venttilien istukoiden (tai mitä ne nyt onkaan)vaihto & koneistus, pari uutta venttiilia, kannen oikasu, lohkosta 1mm pois ja uudet ohjurit.. taisin unohtaa jotain, mut suuntaa antavana varmaan hyvä tieto. Niin ja kone oli siis 1300cc unskin SOHC ja 8-venaa..
Vastaa Viestiin