nakutuksen estosta
- 1600cc_uno
- Viestit: 161
- Liittynyt: 21.02.2003 01:55
- Paikkakunta: turku
nakutuksen estosta
onko kellään tietoa turbo unon nakutuksen estosta? tarkemmin: jos kone nakuttaa eikä enää sytkäkartta riitä sen myöhästyttämiseen niin osaako se sen jälkeen tehdä enää mitään esim. bensan syötön katkaisu olisi toimivaa eikä edes katti hajoais. vai jääkö se sitten vaan levittelemään käsiään?
Mä en tiedä, luen vaan haynesin kirjasta...
Kirjan mukaan sytytys- ja ruiskuyksikön välillä kulkee vain kierroslukutieto, joten tuo on ainoa keino vaikuttaa siihen, mutta
ei oikein kuulosta todennäköiseltä.
Mutta eikö muka ennakkokäyrät sitten riitä?
Jos samaisen kirjan ennakkokäyristä voi jotain päätellä ja arvata loogista toimintaa, niin säädöllä ainoa konstihan on mennä pitkin ennakkokäyrää kohti tyhjäkäynnin ennakkoa, joka on luokkaa 5 astetta, jonka luulisi
riittävän vaikka olisi kuinka hanakka nakuttamaan.
Anturin toiminnasta sanotaan vain, että jos tehot tuntuu olevan kateissa niin se tulee vaihtaa, mikä viittaisi siihen, että ennakkoja ei käännetä ollenkaan.
Olikohan tämä edes sinnepäinkään?
Kirjan mukaan sytytys- ja ruiskuyksikön välillä kulkee vain kierroslukutieto, joten tuo on ainoa keino vaikuttaa siihen, mutta
ei oikein kuulosta todennäköiseltä.
Mutta eikö muka ennakkokäyrät sitten riitä?
Jos samaisen kirjan ennakkokäyristä voi jotain päätellä ja arvata loogista toimintaa, niin säädöllä ainoa konstihan on mennä pitkin ennakkokäyrää kohti tyhjäkäynnin ennakkoa, joka on luokkaa 5 astetta, jonka luulisi
riittävän vaikka olisi kuinka hanakka nakuttamaan.
Anturin toiminnasta sanotaan vain, että jos tehot tuntuu olevan kateissa niin se tulee vaihtaa, mikä viittaisi siihen, että ennakkoja ei käännetä ollenkaan.
Olikohan tämä edes sinnepäinkään?
Htm
- 1600cc_uno
- Viestit: 161
- Liittynyt: 21.02.2003 01:55
- Paikkakunta: turku
nakutuksenestosta
se on varmaan pakko hommata toi haynesin manuska. toi on toi suomenkielinen ihan.....! löytyiskö joltakulta tommonen sytkäkartta? olisin kiitollinen jos löytäisin sen joskus täältä: tuomo_i@jippii.fi
kiitos etukäteen
kiitos etukäteen
Nakuttaa vai
Mä luulen että sulla on siin liian korkee puristussuhde
Viimeksi muokannut Wesulius, 10.04.2003 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nakuttaa vai
Mul on kans tollanen 1.6 prjekti ,mä purotin puristukset sinne 7.5:1.
Sorvasin männistä pois.
Käytän 1.5Bar ahtoja eikä paljo nakutellu ,käy vaan niin pirun lahalla.
Mul oli ihan vakio Microplex sytkäri.
Nyt kyl kaikki menee uusiks ,et saaraan tarpeek soppaa koneeseen.
Sorvasin männistä pois.
Käytän 1.5Bar ahtoja eikä paljo nakutellu ,käy vaan niin pirun lahalla.
Mul oli ihan vakio Microplex sytkäri.
Nyt kyl kaikki menee uusiks ,et saaraan tarpeek soppaa koneeseen.
- 1600cc_uno
- Viestit: 161
- Liittynyt: 21.02.2003 01:55
- Paikkakunta: turku
nakutuksen estosta
ml tulee puristuksiks jotain vähän yli 7.5. mil ahtimel sä sitä oikeen ahdat? mistä tiedät ettei nakuttanut?
Turbotusta
Ahrin on tollanen garret T03. 9000 Saabista
Eipä ollu nakuttanu ,ei ainakaan männissä näkyny mitään ihmeempää
,mut kuunana oli käyny pakopesä halkeillu kivasti ( no mut eipä oo pal karstottunu kone eikä ahrin ).
Eipä ollu nakuttanu ,ei ainakaan männissä näkyny mitään ihmeempää
,mut kuunana oli käyny pakopesä halkeillu kivasti ( no mut eipä oo pal karstottunu kone eikä ahrin ).
T3:sen tyyppivikahan on halkeileva pakopesä, harvemmin ovat ehjiä... Mutta pakokaasulämmöt ovat varmasti korkeat mikäli seokset on laihalla. Alkuperäiselle kysyjälle, Microplex myöhästää maksimissaan 15ast. nakutuksentunnistajan "avulla", 5ast. kerralla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -