nakutuksen estosta

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
1600cc_uno
Viestit: 161
Liittynyt: 21.02.2003 01:55
Paikkakunta: turku

nakutuksen estosta

Viesti Kirjoittaja 1600cc_uno »

onko kellään tietoa turbo unon nakutuksen estosta? tarkemmin: jos kone nakuttaa eikä enää sytkäkartta riitä sen myöhästyttämiseen niin osaako se sen jälkeen tehdä enää mitään :?: esim. bensan syötön katkaisu olisi toimivaa eikä edes katti hajoais. vai jääkö se sitten vaan levittelemään käsiään? :?
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Mä en tiedä, luen vaan haynesin kirjasta...
Kirjan mukaan sytytys- ja ruiskuyksikön välillä kulkee vain kierroslukutieto, joten tuo on ainoa keino vaikuttaa siihen, mutta
ei oikein kuulosta todennäköiseltä.
Mutta eikö muka ennakkokäyrät sitten riitä?
Jos samaisen kirjan ennakkokäyristä voi jotain päätellä ja arvata loogista toimintaa, niin säädöllä ainoa konstihan on mennä pitkin ennakkokäyrää kohti tyhjäkäynnin ennakkoa, joka on luokkaa 5 astetta, jonka luulisi
riittävän vaikka olisi kuinka hanakka nakuttamaan.
Anturin toiminnasta sanotaan vain, että jos tehot tuntuu olevan kateissa niin se tulee vaihtaa, mikä viittaisi siihen, että ennakkoja ei käännetä ollenkaan.

Olikohan tämä edes sinnepäinkään?
Htm
Avatar
1600cc_uno
Viestit: 161
Liittynyt: 21.02.2003 01:55
Paikkakunta: turku

nakutuksenestosta

Viesti Kirjoittaja 1600cc_uno »

se on varmaan pakko hommata toi haynesin manuska. toi on toi suomenkielinen ihan.....! löytyiskö joltakulta tommonen sytkäkartta? olisin kiitollinen jos löytäisin sen joskus täältä: tuomo_i@jippii.fi :D

kiitos etukäteen
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Nakuttaa vai

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mä luulen että sulla on siin liian korkee puristussuhde
Viimeksi muokannut Wesulius, 10.04.2003 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Nakuttaa vai

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mul on kans tollanen 1.6 prjekti ,mä purotin puristukset sinne 7.5:1.
Sorvasin männistä pois.
Käytän 1.5Bar ahtoja eikä paljo nakutellu ,käy vaan niin pirun lahalla.
Mul oli ihan vakio Microplex sytkäri.
Nyt kyl kaikki menee uusiks ,et saaraan tarpeek soppaa koneeseen.
Avatar
1600cc_uno
Viestit: 161
Liittynyt: 21.02.2003 01:55
Paikkakunta: turku

nakutuksen estosta

Viesti Kirjoittaja 1600cc_uno »

ml tulee puristuksiks jotain vähän yli 7.5. mil ahtimel sä sitä oikeen ahdat? mistä tiedät ettei nakuttanut?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Turbotusta

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Ahrin on tollanen garret T03. 9000 Saabista
Eipä ollu nakuttanu ,ei ainakaan männissä näkyny mitään ihmeempää
,mut kuunana oli käyny pakopesä halkeillu kivasti ( no mut eipä oo pal karstottunu kone eikä ahrin :wink: ).
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

T3:sen tyyppivikahan on halkeileva pakopesä, harvemmin ovat ehjiä... Mutta pakokaasulämmöt ovat varmasti korkeat mikäli seokset on laihalla. Alkuperäiselle kysyjälle, Microplex myöhästää maksimissaan 15ast. nakutuksentunnistajan "avulla", 5ast. kerralla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ihan samaa tuli mieleen, mahtanut olla aika lämpimät pakokaasut. Pakolämpömittari olisi hieno homma säädellessä, lambdamittari sen puutteessa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin