Theman käsijarruvaijeri
Theman käsijarruvaijeri
Onko muilla ollut ongelmia saada Theman (miksei myös Croman ja 164:n) kahvan päässä olevaa pitkää vaijeria pysymään paikoillaan? Jarrua käytettäessä vaijerin kuori hyppää todella herkästi hahlostaan jolloin toinen puoli löystyy. Miten olette ratkaisseet ongelman? Onko esim rissapyörän asennolla merkitystä vai pitääkö vaijerin kuoreen rakentaa lukitus jolla se pysyy paikoillaan. Ongelma on siinä "alempana" olevassa hahlossa.
Tuon paikallapysymisessä ei ainakaan mulla ole ollut ongelmaa kun vaijeri vaan on sopivalla piukkuudelle. Tai no joo, jos se oli liian löysällä se vaijeri hyppäsi pois rissapyörältä eikä sieltä "pesästään". Jotenkin tuntuu että huonosti liikkuva vaijeri voisi tuollaista ongelmaa aiheuttaa. Oletko katsonut miten vaijeri ja satuloideen vivustot liikkuvat?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Tulee mieleen, että saisikohan niitä "koloja" hieman pihdeillä kiristettyä... Tuskin se mitään auttaa, mutta kuitenkin. Tai sitten nippusiteellä / teipillä jostakin kohtaa se vaijeri kiinni niin ettei irtoile kokoaikaa...
[url=http://www.tuchosoft.net/auto/][img]http://tuchosoft.net/misc/thema.jpg[/img][/url]
[url=http://tuchosoft.net/foorumilista/?l=1]Suomen Foorumilista[/url]
[url=http://tuchosoft.net/foorumilista/?l=1]Suomen Foorumilista[/url]
ei ole jumissa
Vaijeri on herkkä (jarruvoimat dynamolla 1.2 kN kummallakin puolen) Samoin satulat ovat herkät ja kummallekin puolelle laitettu lisäjousi palautumisen varmistamiseksi. Yritän tutkia mahdollisuutta kuoren lukitsemiseen hahloonsa. Ongelma esiintyy juuri jarrua kiristettäessä. Mieleen tulee vielä vaijerin pinnoitteessa olevat viat jotka estävät rissan pyörimisen. Sen takia en vaan viitsisi kokeilla uutta vaijeria kun suojat vielä ehjät.
korjasin..
Käänsin rissapyörän siten että kahvalle menevän vaijerin hahlo on alaspäin ja varmuuden vuoksi lukitsin takavaijerin kuoren teräslangalla hahloonsa. Pitäisi pysyä, oli syy missä tahansa.