Venttiilinvälykset.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Venttiilinvälykset.

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

eli TC:n venttiilivälyksistä juttua, nokka-expertti käski laittaa 0,4mm:n välykset nokkaan, ja tuntuu että ajelis jollain talouspotti horisontilla. eli naputtaa niin p..keleesti. luulis että noin pieni välyksen kasvaminen ei vaikuttas. vai?
voikos nokan profiililla olla vaikutusta asiaan?
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä se vain vaikuttaa, ilmeisesti nokkapinnan ja painimen kohtaaminen ei osu enää sille alueelle jossa noston muutos on hyvin hidasta, ja siksi kuppi 'törmää' nokan pintaan ja siksi naputus. Tosin jos välyksien antaja on kyseisen nokan valmistaja niin hänen luulisi tietävän mikä on optimi välys juuri kyseiselle nokalle...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

siltä se nyt vähän vaikuttais että välykset olis kaikesta huolimatta liian suuret. pitää varmaan kokeilla pienempiä. ei tuommonen "säksätys" voi hyvääkään tehdä.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Fiatin nokka-akselissa on välyksen poisto kun katsot sitä tarkkaan, nokassa on sellainen pieni kyhmy joka poistaa ensin välyksen ja rupeaa vasta sitten avamaan venttiiliä . Kokeileppa välykseksi IMU 0.3 ja Pako 0.4 , mä ainakin käytän tälläsiä välyksiä eikä turhia rapise.
Ja olihan sulla vakio nokat ja kaikki nokat tallella.
Viri nokka-akselissa ei yleensä ole kyhmyä joka poistaa välylsen ,joten siihen ei pienempikään välys paljon auta.
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

In fact ei ole vakionokat... eli siitäpä tuo johtunee.. vaikka tuntuu että ajon myötä niinku hiljenis. tosin taidan vaihtaa takaisin vakionokat. Nyt on liian kierroskone minun makuun... :roll: muuten hyvä, mutta elämä alkaa kunnolla vasta tolla 160km/h:n tuntumassa vitosella... kohta joku sanoo että on kai siinä pienempiäkin vaihteita... :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Vastaa Viestiin