Pitävämpää kytkintä Turbo Unoon

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

No nyt tuli tarkistettua tuon varaosa-cd:lta tuo gt punton kytkinlevy.
On kahta valmistajaa, ap ja valeo, ap:n levyä on vaan puntossa, valeon levyä on hiukka muissakin malleissa.
Eli ne muut mallit on sitten Croma ie, Croma cht, tipo 2l,tempra 2l, lancia dedra 2l, tipo ja tempra td jne.
Eli motonetin numeroilla tuo täytyisi sitten olla
Croma 2000ie/CHT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-3155 28.26 ???
Htm
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eli ihan stanu 215mm kytkinlevy. 2l takavetoisissa sama, eli 23 pooria ja 20 mm kytkinakselin halkaisija. Joissain malleissa on sitten ollut myös pienempää 19p 17mm akselia, mutta Cromissa taitaa olla aina tuo paksumpi.

Sopivaa Saffan sintteriä myy muunmuassa Mopo-Sport.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Pitävämpää kytkintä Turbo Unoon

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Eli 1.4 litraisissa turbo uunoissa ja puntoissa on 200 millistä kytkintä. Ja sitten ilmeisesti puntoissa uudemmissa on 215 mm kytkintä. 215mm asetelma ei sovi vanhemman 1.4 vauhtipyörään.

Nyt jos jollain olisi turbo punton 215mm vauhtipyörää niin olisin kiinnostunut ostamaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Pitävämpää kytkintä Turbo Unoon

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Eli 1.4 litraisissa turbo uunoissa ja puntoissa on 200 millistä kytkintä. Ja sitten ilmeisesti puntoissa uudemmissa on 215 mm kytkintä. 215mm asetelma ei sovi vanhemman 1.4 vauhtipyörään.

Nyt jos jollain olisi turbo punton 215mm vauhtipyörää niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Ei se pidä. mulla on puntossa 4 lapanen ja jäykkä asetlma , siinä se pitä kun on pikku kone ja vääntöä vain 360Nm
Kannattaa suosiolla tehdä 2 levy kytkin.

Parilitrasessa unskissa on 230mm 5-lapanen ja jäykkä aetelma , lipsuuuu!

Isolohko sohloon laitoin 2kpl 180mm massalevyjä, en tiedä vielä lipsuuko kun en ole vielä ruiskun johtosarjaa tehny valmiiksi asti.
Tästä pitäis tulla sellanen nöyrä vääntäjä öö paut 500Nm ja vain jotain 225Kw.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Pitävämpää kytkintä Turbo Unoon

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Näin alkuun se 215mm kytkin riittäisi ja riittäisi se 200mm kytkinkin. Jos vaan on nurkissa weskulla paineasetelma niin haen lainaan :lol:
Mulla kun ei ole rakennettu mitään niin ensin nippuun ja käymään sitten parantelut.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin