Multijet 1.3D sammui
Multijet 1.3D sammui
Ajosta tyssähti. Starttaa mutta ei käy. Soppaa tankissa. Ei vikavaloja. Kohta korjaamolle mutta niistä huonoja kokemuksia.
Onks idiksiä?
Onks idiksiä?
Re: Multijet 1.3D sammui
Jakopäitä noista on mennyt, mutta eikö sen pitäisi generoida vikakoodeja ? Voi tietysti olla ihan perinteinen vikakin : ilmavuoto, suodatin tukossa.
Mahtaakohan myös yhden suuttimen sähköinen hajoaminen sammutaa moottorin.
Mahtaakohan myös yhden suuttimen sähköinen hajoaminen sammutaa moottorin.
Re: Multijet 1.3D sammui
Pyöriikö kone startatessa ns:"Normaalisti"...vai pyöriikö silleen, kuin tyhjää vain?......Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin jakopäästä lähtisin vikaa/syytä etsimään....
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Multijet 1.3D sammui
Olikos näissö sellainen ominaisuus, että ilmamassamittarin hajoaminen tekisi tämän oireen ainakin joskus? Ja irrottamalla siitä piuha auto taas kävisi jonkun varaohjelman turvin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Multijet 1.3D sammui
arvauksiin menee - diesel pumppu, paineanturi, suutinvuoto. Obd ja ecuscan näyttäisi nuo paineet käynnistäessä ja sen jälkeen...
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Multijet 1.3D sammui
Kammen asentoanturi? Multipla:n 1,9:ssä mennyt jo kaksi kertaa vähän reilun 471 000 km matkalla, molemmilla kerroilla aika tasan 160 000 km takana, ja erittäin kuumilla kesäkeleillä. Ekalla kerralla vaihtoi vartissa autosähköliike, tokalla kerralla tein itse autotallin lattialla, keula kohotettuna ja tuettuna, alta käsin.Tyypillistä täydellinen sammahtaminen ajossa ilman ennakko-oireita. Isossa jtd:ssä anturi on aika helposti vaihdettavassa paikassa lohkon takana vauhtipyörän vieressä, muutaman kympin osa, boschilainen. Kuvaamiisi oireisiin sopii muuten, mutta muutaman minuutin jäähtyminen yleensä palauttaa anturin sähköiset ominaisuudet, ja auto käy taas ennalta-arvaamattoman ajan normaalisti - kunnes mötkähtää sammuksiin. Tätä alkaa tulla yhä useammin anturin ollessa loppusuoralla. Jos heti yrittää startata "kuolion" jälkleen, ei mitään vaikutusta, kiivaasti pyörii, mutta ei lähde tulille; tosiaan vajaa 5min odottelua, ja taas mennään tämän vian puolesta.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Multijet 1.3D sammui
Polttoainepumppu mutta siitä minulle tuli rail paineista vikakoodi. Meno tyssäsi moottoritiellä kuin seinään. Hetken odottelun jälkeen lähti kuitenkin käyntiin ja matka jatkui noin 100km kerrallaan. Muutamaa viikkoa aiemmin ilmeni pientä nykimistä. Kuuluuko surinaa tankista kun kääntää virrat päälle.
Re: Multijet 1.3D sammui
Jeps, toivottavasti mennään tonne kampuran anturille tai polttoainepuolelle. Mielestäni starttasi ihan normaalisti. Oli kyllä valtavan kuuma kesäpäivä ja en enää testaillut 10min jäähtymisen jälkeen enempiä.
Perseestä noi vakuutukset, kun hinauttavat "lähimmälle osaavalle" korjaamolle. On 50km matka hakea se sitten himaan tuolta lähimmältä korjaamolta. Noh, onneksi sentään tässä PK seudun sisään lahosi eikä missään pidemmän reissun päällä.
Keskiviikkona / sen jälkeen ilmoitti paja, että kerkeävät katsomaan. Ajattelin, että ehkä antaa tämän kerran tehdä diagnosointia, josko löytäisivät vian helpolla ja korjaaminenkin onnistuisi, niin ei tartteisi välttämättä tuota hinauksen vaivaa nähdä.
Kiitoksia vinkeistä. Toivotaan, että ei tarvitsisi itse ähertää - on vaan pajoista surkea kokemus.
Perseestä noi vakuutukset, kun hinauttavat "lähimmälle osaavalle" korjaamolle. On 50km matka hakea se sitten himaan tuolta lähimmältä korjaamolta. Noh, onneksi sentään tässä PK seudun sisään lahosi eikä missään pidemmän reissun päällä.
Keskiviikkona / sen jälkeen ilmoitti paja, että kerkeävät katsomaan. Ajattelin, että ehkä antaa tämän kerran tehdä diagnosointia, josko löytäisivät vian helpolla ja korjaaminenkin onnistuisi, niin ei tartteisi välttämättä tuota hinauksen vaivaa nähdä.
Kiitoksia vinkeistä. Toivotaan, että ei tarvitsisi itse ähertää - on vaan pajoista surkea kokemus.
Re: Multijet 1.3D sammui
Jakoketju Tarviiks joku varaosiks / laittoon?
Re: Multijet 1.3D sammui
on kyllä liian kaukana mulle mutta kysytään nyt kuitenki et mikä koppa ja vm?
Re: Multijet 1.3D sammui
Myyntipuolella ilmo. 5d ja oisko tuo ollut 2007. AC toimii hyvin ja penkinlämmittimet.
Re: Multijet 1.3D sammui
Menikö ketju poikki ihan varottamatta? Jakopää ollut ihan äänetön ennen hajoamista?
Siksi vain kyselen, kun tämän topicin pelästyttämänä vaihdoin jakopään omaani varmuuden vuoksi.
Tuolla mun on menty 220000 eikä se ketju mitenkään älyttömästi ollut venynyt. Ainakin osien vuosileimojen perusteella oli alkuperäinen.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Re: Multijet 1.3D sammui
Ei meteleitä, ei varoituksia ja kytkin pohjassa - piti risteyksestä lähteä mut ei lähetty.
N. 280tkm ajeltu.
Mitähän tällaisen katista saisi rahaa? Ei oikein tunnu kaupaksi menevän, voisin ottaa katin, turbon, valot, akun ym talteen ja iskeä paaliin. Ellei joku sitten ensi vuoden romiskamppiksiin halua.
N. 280tkm ajeltu.
Mitähän tällaisen katista saisi rahaa? Ei oikein tunnu kaupaksi menevän, voisin ottaa katin, turbon, valot, akun ym talteen ja iskeä paaliin. Ellei joku sitten ensi vuoden romiskamppiksiin halua.
Re: Multijet 1.3D sammui
Romuliike Mäki maksoi kaverille 70€ diesel Volvon alkuperäisestä katti/hiukkasloukusta.
Mua saattaisi se turbo kiinnostaa, jos on alkuperäinen tai joku tunnetun merkkinen. Mulle on vaihdettu 70€ kiinanahdin merkiltään turbocharger
Muutama muukin osa saattaisi kiinnostaa. Riippuen tietysti osien hinnasta.
Mua saattaisi se turbo kiinnostaa, jos on alkuperäinen tai joku tunnetun merkkinen. Mulle on vaihdettu 70€ kiinanahdin merkiltään turbocharger
Muutama muukin osa saattaisi kiinnostaa. Riippuen tietysti osien hinnasta.
Fiat barchetta -98
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75
Fiat grande punto multijet -08
Fiat 126 -75