Ducato mk1 2.5 td -88 nokkapyörän hajoaminen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Juukeli70
Viestit: 10
Liittynyt: 19.06.2020 09:41

Re: Ducato mk1 2.5 td -88 nokkapyörän hajoaminen

Viesti Kirjoittaja Juukeli70 »

No niin. Nyt on testailtu uusilla rullilla, eri vehkeen kiristimellä ja uudella remmillä. Tilanne parani ehkä hiukan mutta edelleen toisessa laidassa. Mutta mutta, ”uusia” nokkapyöriä tuli haalittua lopulta kolme kappaletta ja kaikissa remmi näkyy kulkeneen ulkolaidassa. Kuten kuvassakin. Onko tämä nyt kuitenkin jonkinasteinen ominaisuus ja orkkis nokkapyörällä tuli vaan kilometrit 360 000 täyteen. Aion ottaa auton kuitenkin ajoon koska ei tuo remmi nyt ainakaan heti tunnu tuohon olakkeeseen sulavan. Täytyy tarkkailla tilannetta.
Se selvisi vielä, että myyjän antama ”kuitti” oli siltäkin osalta kusetusta, että vesipumppu on taivaan vanha vaikka piti olla vaihdettu. Kivoja tyyppejä tollaset mulukut. Kiitos tässä vaiheessa osallisille. Kerron taas jos tulee jotain kerrottavaa.
Liitteet
348E0AE1-0212-41C9-AF0B-CD3BDF53FF5F.jpeg
348E0AE1-0212-41C9-AF0B-CD3BDF53FF5F.jpeg (134.81 KiB) Katsottu 990 kertaa
Juukeli70
Viestit: 10
Liittynyt: 19.06.2020 09:41

Re: Ducato mk1 2.5 td -88 nokkapyörän hajoaminen

Viesti Kirjoittaja Juukeli70 »

Nyt saatiin päätökseen tämä. Tuli useammasta lähteestä ja kymmenistä netin valokuvista pääteltyä, että ominaisuus tuo hihnan kulku on ja ainut ohjain koko paketissa on tuo nokkapyörän pellitys. Alapyörällä hihna kulkee fiinisti keskellä vaikka yläkerta nojaa pelliin. Nyt ajettu jo tovi ilman ongelmia. Ainut kupru mikä tuli pajalta haun jälkeen oli, että vesipumppu klonksotti. Tästä voisin antaa risuja asentajalle, ettei ottanut asiakseen tutkia sen tilaa kun jakopään kanssa kuitenkin useamman kerran peuhasi. Viikon ajon jälkeen jouduttiin vaihtamaan vielä vesipumppu. Se homma tehtiin itse. Samalla tuli tutuksi tuo jakopääkin joten jatkossa menee sekin omatoimisesti. Tuo vesipumpun vaihto ei ollut kovin helppo homma noin pihatyönä ja ajoittaisessa vesisateessa, ja jos joku samaan ryhtyy niin suosittelen neuvoja kokeneelta ja neuvoa-antavaa. Tuli muutamaan kertaan kirottua Fiatin suunnitteluosasto alimpaan helvettiin. Välillä tuli fiilis, että ainoat pultit autossa jotka ovat helposti avattavissa on pyöränpultit.
Kiitos ja lycka till.
Vastaa Viestiin