Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ajan kuluessa on tullut sellainen mielikuva, että jos haluaa ongelmia välttää, niin lambdan pitää olla Bosch. Pari anturia kun katsoin, niin alkaa olla kotimaasta vaikea Boschina löytää ja maailmallakin aika arvokkaita. Densoa sen sijaan saatavilla helposti ja järkevään hintaan. Ovat liittimellä varustettuja ja kääntyvät OE.numerolla. Eivät siis ns yleismalleja.
Itsellä ei mitään kokemusta, paitsi että, Denson tulppiin luotto on hyvä. Onko kukaan testannut?
Busi
Viestit: 21
Liittynyt: 26.05.2020 16:18

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Busi »

Oman kokemukseni mukaan on ihan hyvä hinta/laatu suhde. Pari päivää sitten laitoin fae merkkisen lamdan. Saa nähdä miten se kestää. Oli kanssa liittimellä ja hintaa n.60€ täällä suomessa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kunhan ei ole "Delphi". Fae on perinteikäs vanha anturivalmistaja, mutta eihän kukaan noita itse tee vaan jostain kiinalaistehtaasta..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Fae:n lambdasta on kokemusta, eikä se todellakaan ollut hyvä. Nippanappa sai päästöistä läpi, mutta enemmän häiritsi jatkuva nypytys osakuormalla. Vaihto 190tkm ajettuun Boschin lambdaan korjasi tilanteen molemmilta osin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kai se korreloi jonkin verran hinnan kanssa. Satasesta ylöspäin lähtee kelvolliset lambdat?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Busi
Viestit: 21
Liittynyt: 26.05.2020 16:18

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Busi »

Luigi kirjoitti:Fae:n lambdasta on kokemusta, eikä se todellakaan ollut hyvä. Nippanappa sai päästöistä läpi, mutta enemmän häiritsi jatkuva nypytys osakuormalla. Vaihto 190tkm ajettuun Boschin lambdaan korjasi tilanteen molemmilta osin.
Hyvä tietää. Kumman lambdan vaihdoit? Itse laitoin tuon katin jälkeisen. Käsittääkseni se ensimmäinen eli säätö lambda on vähän 'tärkeämpi' ja siihen kannattaa ainakin laittaa hyvä. No aika näyttää toimiiko tuo.
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja VTO »

Sämpy kirjoitti:Kai se korreloi jonkin verran hinnan kanssa. Satasesta ylöspäin lähtee kelvolliset lambdat?
Denson lambdat taitaa liikua 60-70 egee tasolla ostopaikasta ja kanavasta riippuen. Ja tietysti lambdasta, mutta nuo kaksi mitä tutkailin.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Busi kirjoitti:
Luigi kirjoitti:Fae:n lambdasta on kokemusta, eikä se todellakaan ollut hyvä. Nippanappa sai päästöistä läpi, mutta enemmän häiritsi jatkuva nypytys osakuormalla. Vaihto 190tkm ajettuun Boschin lambdaan korjasi tilanteen molemmilta osin.
Hyvä tietää. Kumman lambdan vaihdoit? Itse laitoin tuon katin jälkeisen. Käsittääkseni se ensimmäinen eli säätö lambda on vähän 'tärkeämpi' ja siihen kannattaa ainakin laittaa hyvä. No aika näyttää toimiiko tuo.
Tässä tapauksessa oli kyseessä ykkössarjan Punto, eli vain yhdellä lambdalla. Tuo katin jälkeinen ei ehkä ole niin tarkka, ties vaikka toimisikin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:Kunhan ei ole "Delphi". Fae on perinteikäs vanha anturivalmistaja, mutta eihän kukaan noita itse tee vaan jostain kiinalaistehtaasta..
FAE on sellainen merkki mitä kannattaa välttää kuin ruttoa tänäpäivänä kaikkien antureiden kanssa.

Olen asentanut FAEn nakutusantureita, lambdoja, lämpöantureita ja ihan jokainen on menny takuuseen.
Lämpöanturi oli hyvä. Toimi 20km ja alkoi näyttämään mitä sattuu. Takuuseen uusi ja pääsin motonetin parkkipaikalta pois kun kone tukehtui bensaan. :lol:
Bosch korjasi tilanteen tuossakin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

No motonetista ja autokoirasta saa melkein aina ensin osan väärin eli jos sen väärän tuotteen vaihtaa toiseen väärään ei homma oikein toimi :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Busi
Viestit: 21
Liittynyt: 26.05.2020 16:18

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Busi »

wellu kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:Kunhan ei ole "Delphi". Fae on perinteikäs vanha anturivalmistaja, mutta eihän kukaan noita itse tee vaan jostain kiinalaistehtaasta..
FAE on sellainen merkki mitä kannattaa välttää kuin ruttoa tänäpäivänä kaikkien antureiden kanssa.

Olen asentanut FAEn nakutusantureita, lambdoja, lämpöantureita ja ihan jokainen on menny takuuseen.
Lämpöanturi oli hyvä. Toimi 20km ja alkoi näyttämään mitä sattuu. Takuuseen uusi ja pääsin motonetin parkkipaikalta pois kun kone tukehtui bensaan. :lol:
Bosch korjasi tilanteen tuossakin.
No mulla loppu nykiminen kun laitoin tuon faen lambdan. Pari sataa km nyt takana. Sitä ei sit tiedä kauan kestää. Jos hajoaa niin sit bosch tilalle jos ulkomailta löytyy.Oli vähän kiire saada ja muuta ei oikein ollut saatavilla . Motonetista ei saanut mitään. Eivät edes myy boschina tuota toista ainakaan motonetissa eikä paikallisen varaosakauppiaan kauttakaan muuta löytynyt.Pelkkää säätöanturia sai boschina.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Busi kirjoitti:
wellu kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:Kunhan ei ole "Delphi". Fae on perinteikäs vanha anturivalmistaja, mutta eihän kukaan noita itse tee vaan jostain kiinalaistehtaasta..
FAE on sellainen merkki mitä kannattaa välttää kuin ruttoa tänäpäivänä kaikkien antureiden kanssa.

Olen asentanut FAEn nakutusantureita, lambdoja, lämpöantureita ja ihan jokainen on menny takuuseen.
Lämpöanturi oli hyvä. Toimi 20km ja alkoi näyttämään mitä sattuu. Takuuseen uusi ja pääsin motonetin parkkipaikalta pois kun kone tukehtui bensaan. :lol:
Bosch korjasi tilanteen tuossakin.
No mulla loppu nykiminen kun laitoin tuon faen lambdan. Pari sataa km nyt takana. Sitä ei sit tiedä kauan kestää. Jos hajoaa niin sit bosch tilalle jos ulkomailta löytyy.Oli vähän kiire saada ja muuta ei oikein ollut saatavilla . Motonetista ei saanut mitään. Eivät edes myy boschina tuota toista ainakaan motonetissa eikä paikallisen varaosakauppiaan kauttakaan muuta löytynyt.Pelkkää säätöanturia sai boschina.
Se katin toimintaa valvova anturi ei ole niin justiinsa, niin voi toimiakkin. Niitä on "korjattu" laittamalla korokeholkki sen toisen lambdan alle.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eli normaali nykypäivän ongelma. Hankintaketjut kiertää maapallon ympäri eikä kukaan tiedä enää mistä joku osa on alunperin. Sitten voi olla samaa osaa samannäköisissä paketeissakin eri markkina-alueilla ja toinen on roskaa ja toinen toimii.

Se on hankintaketjun "optimointia".

Lopputulemana hyvilläkin osavalmistajilla voi olla paketeissa ihan sutta ja hengenvaarallista kuraa, eikä ne itse edes tiedä sitä.

Ja kun sama tauti on levinnyt jo lentokonepuolellekin.. Bon Voyage!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja VTO »

Laitoin Denson Boschin tilalle. Boschilla oli ajettu yli 500 tkm ja oli periaatteessa ihan toimiva, mutta tuntui reagoivan hitaasti. Kun nosti kierrokset tyhjäkäynniltä 2500 rpm, niin kesti hyvän aikaa ennen kuin päästöt asettuivat rajoihin. Tällä Densolla tuntui toimivan hyvin ja päästöt laskivat aika nopeasti startin jälkeen. Aika sitten näyttää. miten kestää.
mauricio
Viestit: 671
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Kokemuksia Denson lambda-antureista ?

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Sain peräti yhden alkuperäisen Bosch lambdan, joka ei tuottanut jännitettä. :shock: Mahdollista näinkin päin!

Muista antureista mm. Stark -merkkiä (Autodoc) kannattaa välttää ja aina kannattaa ilmoittaa tuonne asiakaspalveluun, ettei hyväksy vaihtoa Stark osiin koskaan.

Fiatiin kun osia ostaa voi Magneti Marelli olla lähinnä alkuperäisosan laatua. Varaosia en ole enää Motonetista ostanut kun ei ikinä tiedä mitä heiltä saa.
Vastaa Viestiin