croman ahdin
Ahdin on kunnostettu n.20.000km sitten,klappi ei sormituntumalla mitattuna ole rempan jälkeen suurentunut ja muutenkin pyörii herkästi.
Jotain vikaa tosta ahtopaineen säädöstä voi kyllä löytyä
Paineen säädön olen toteuttanut itse kyhätyllä paineventtiilillä (jousi kuormitteinen kuula joka katkaisee paineen kellolle) eli vähän kuin se cossun solenoidikin,paine "signaali" on otettu alkuperäiseen tapaan siitä kompuran kyljestä...voisin kylläkin kokeilla sen paineen ottamista kellolle suoraan imusarjasta.siellä kompura puolella kai taitaa se paine vaihdella intercoolerin virtausvastusten takia
Jos tuon hukkaportin painekellon jousi olisi liian löysä niin voiskohan sen varovasti testata lukitsemalla se varsi vaikka lukkopihdeillä paikoilleen
Jotain vikaa tosta ahtopaineen säädöstä voi kyllä löytyä
Paineen säädön olen toteuttanut itse kyhätyllä paineventtiilillä (jousi kuormitteinen kuula joka katkaisee paineen kellolle) eli vähän kuin se cossun solenoidikin,paine "signaali" on otettu alkuperäiseen tapaan siitä kompuran kyljestä...voisin kylläkin kokeilla sen paineen ottamista kellolle suoraan imusarjasta.siellä kompura puolella kai taitaa se paine vaihdella intercoolerin virtausvastusten takia
Jos tuon hukkaportin painekellon jousi olisi liian löysä niin voiskohan sen varovasti testata lukitsemalla se varsi vaikka lukkopihdeillä paikoilleen
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
mites 'napalaikka' mistä löysit tuommoisen cossu tyylisen imusarja-anturin?? onko säädettävä? jos itselle laittas samanlaisen. venttiili jo löytys. kyllä se vika meinaan säädössä on. tuli ilman hukkaporttia kokeiltua... hienosti meni paineet yli mittarin asteikon (ei ehkä terveellistä.... ) koko alueella... ja seoksetkin pysy vielä OK!
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Siis Gralessa on T3:sen komp.pyörä "trim 55 tai 60", datathan löytyy noille pyörille vaikka http://www.turbocharged.com/catalog/comp_wheels.html
Croma T.i.e, siksi sitä turbiinia kysyinkin koska tuskimpa se kompurapuoli siinä sun ahtimessa ekana ahistaa... Eli tuosta turbiinipulesta ei ole mitään tietoa, onko kuinka isolla pakoaukolla?
Croma T.i.e, siksi sitä turbiinia kysyinkin koska tuskimpa se kompurapuoli siinä sun ahtimessa ekana ahistaa... Eli tuosta turbiinipulesta ei ole mitään tietoa, onko kuinka isolla pakoaukolla?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Joo nyt olen kokeeksi poistanut sen omatekoisen turporuuvin,paineet on nyt nostettu painekelloa kiristämällä 1.0bar,laskee edelleen kakkosella korkeilla kierroksilla sinne 0.7bar paikkeille mutta tuntuisi siltä että isommilla vaihteilla paineita riittää enemmän kuin ennen vaikkakin paineet ei nouse yhtä nopeasti kuin ennen.
Kompura pesä näytti olevan .42 ,ei kai se nyt vaan perhana ole vakiota pienempi
Croma T.i.e oletkos taas käynyt penkittämässä...170kw
Kompura pesä näytti olevan .42 ,ei kai se nyt vaan perhana ole vakiota pienempi
Croma T.i.e oletkos taas käynyt penkittämässä...170kw
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Ei nyt tullut selväksi että millä tavalla painekelloa kiristettiin, mutta pelkkää hukkaportin välitankoa jos menee säätämään niin kannattaa muistaa tarkistaa ettei kalvo jää jännityksiin - se tykkää todella kyttyrää tuon kaltaisista olosuhteista ja hajoaa. Eli välitanko on tarkoitettu vain hienosäätöön ja jos haluaa isomman muutoksen niin bleederi tai erilainen jousi painekellon sisään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -