127 vaihteistot
127 vaihteistot
Kuka on värkännyt 127 vaihteistojen kanssa? Poikkeavatko 903 ja 1050 vaihteistot muuten keskenään kuin kytkinkopan osalta? Jos haluaisi naittaa 903 stellan 5 vaihteisen askin 1050 koneen nelivaihteisen askin kanssa, niin että vaihtaisi kytkinkopat ristiin, niin onnistuisikohan? Jostain olen kuullut, että myös vetoakseleissa olisi eroa 903 ja 1050 vaihteistojen välillä? Tarve olisi siis saada super stellaan 1050 moottori, jollaista ei Suomeen aikanaan enää tuotu.
Re: 127 vaihteistot
Onkos näissä irroitettava kytkinkoppa......Miten minulla on sellanen muistikuva, että itse kytkinkoppa ei olisi erikseen irroitettavissa .......Tuo 1050-konehan on OHC....Eli passaiskos tuon jatkeeksi paremmin, esim Fiat Unon 5v loota....Tai Ritmo/Regata loota 70-versioista?.....Korjatkaa, jos olen täysin väärässä tämän loota-asian kanssa
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: 127 vaihteistot
1050 on brassikone, ei se sama sohc kuin 128/ritmo/regata/uno/yms. kone.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: 127 vaihteistot
Muistaakseni ainakin 4v aski on sama, eli menee ristii kytkin kopan puoleisen kuoren vaihtamalla.
Tripodiniveltä on noissa kahta eri kokoa, olisko 1050:n perässä sitten alunperin se isompi. Ehkä.
Stellan 5v laatikkoa en ole koskaan niin tutkinut että meniskö noin suoraan, mutta kokeilemisen arvoinen juttu.
ja tosiaan tuolla 1050 brassikoneella ei ole mitään yhteistä sohon kanssa.
Tripodiniveltä on noissa kahta eri kokoa, olisko 1050:n perässä sitten alunperin se isompi. Ehkä.
Stellan 5v laatikkoa en ole koskaan niin tutkinut että meniskö noin suoraan, mutta kokeilemisen arvoinen juttu.
ja tosiaan tuolla 1050 brassikoneella ei ole mitään yhteistä sohon kanssa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 vaihteistot
Stellan 5 vaihteisto on muuten sama kuin 4 vaihteinen, paitsi kytkinkoppa on vaihdettava 1050:n sopivaksi, samoin 5 vaihteisessa on erilainen ulkopuolinen vaihteensiirto (2 vipua) ja myös keskimmäinen kumityyny on omansa (erimittainen) . Perävälitys on 4.07 tai 4.46 (sama kuin 4 vaihteissa sporteissa). Vetoakselit kannattaa ottaa mukaan Stellasta ja verrata niitä 4 vaihteisen mittoihin.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: 127 vaihteistot
Ahaa, no nyt tallissa olisi se Stellan 5V aski 903 kykinkopalla ja Stradan 1050 kone. Nyt sitten tarvittaisiin joko 1050 Stradan purkukuntoinen yksilö puuttuvien osien luovuttajaksi, 4v vaihteisto ja moottorin etupään tuennan jne, tai vastaavat osat jonkun harrastajan kätköistä. Sittenhän tuo olisi tekemistä vaille. Tarkoitus olisi tietysti 1050 konetta piristää, eli imusarja kaksikurkkuiselle weberille ja peltisarja ainakin, ja nekin etsittävä jostakin? Ajatus siis on muuttaa Super Stella, jossa on vakiona kaikkia kivoja juttuja, kuten värilasit, muistuttamaan kolmannen polven seiskan Sport- mallia, joita ei Suomeen tuotu, kuten ei 1050-mallejakaan.
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 127 vaihteistot
Tuommoista varmaan tavoittelet? Kuva ei ole ihan skarppi, mutta saanee käsityksen. Olisikin erikoisuus, joten kannustusta replican loihtimiseen!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: 127 vaihteistot
Kiitos kannustuksesta. Ulkoisesti super stellasta helppo tehdä kun siinä lokarin levikkeet valmiina. Takaspoilerit taitaa jäädä hommaamatta, aika suolaisia hintoja pyytävät niistä ebayssä.Kierroslukumittari jo olis, alkuperäisiin penkkeihin lienee kuitenkin tyytyminen. Ans kattoo miten etenee, saisi vaan nuo tekniikan palikat jostakin haalittua asevelihintaan!