2.8 i.d. TD ja JTD mekaaniset erot?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Alko
Viestit: 1
Liittynyt: 29.03.2020 13:09

2.8 i.d. TD ja JTD mekaaniset erot?

Viesti Kirjoittaja Alko »

Terve!

Piti rekisteröityä foorumille, koska tuli taas hankittua ko. konsernin tuote, Ducato alustainen matkailuauto.

Pirssi on 2.8 i.d. TD koneella ja alkoi tässä mietityttämään josko sitä hieman päivittäisi ja piristäisi. Edellinen kulkine oli JTD-moottorilla. Kysynkin nyt asiantuntijoilta mitä eroja kyseisten 8140.43 ja 8140.43S moottorien alakerroissa on vai onko? Entä S vs. N erot? Ajatuksena on siis vaihtaa vain yläkerta ja liittyvät rensselit uudemmasta varaosa-autosta, sähköineen päivineen, jos alakerrassa ei ole eroja. Haulla en löytänyt aiheeseen liittyvää. Jos asiasta on jossain jo kirjoiteltu, niin johdatelkaa oikeaan suuntaan. Se miksi vaihtaisin vain yläkerran os se, että autossa on mittarisas vain hieman yli satku.

Kiitokset jo vastauksista!