Fiat Marea 1,8 vm 1999

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Kiiski75
Viestit: 15
Liittynyt: 26.05.2019 04:37

Re: Fiat Marea 1,8 vm 1999

Viesti Kirjoittaja Kiiski75 »

Mistähän löytäisin tähän sen ajurin? Vaikka onkin kiinankuraa niin aina voi kokeilla :D
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fiat Marea 1,8 vm 1999

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kiiski75 kirjoitti:Mistähän löytäisin tähän sen ajurin? Vaikka onkin kiinankuraa niin aina voi kokeilla :D
Minulla ei ELM -palikkaa ole, vaan ilmeisen piraatti KKL VAG-COM -kaapeli, johon löytyi ajurit googlettelemalla ja kaivamalla tietoa. Ihan jokaista ajuria ei kannata lähteä asentelemaan, mitä google nenän eteen tuo.

Lopulta taisi olla niin, että kalikka toimi ilman minkään ajurin asentamista, kunhan alustana oli ns. "puhdas" (=päivittämätön) windows 7. :roll:

Google käyttöön ja asiaa tutkimaan, englannin kielen ymmärrys olisi hyvä olla. Ja aikaa se tutkiminen vaatii jonkinverran.

Jos auton lukemisella on kiire, niin melkein etsisin jonkun foorumilaisen jolta löytyy toimivat laitteet ja joka asuisi riittävän lähellä, jotta lukeminen onnistuisi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Fiat Marea 1,8 vm 1999

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kiiski75 kirjoitti:Mistähän löytäisin tähän sen ajurin? Vaikka onkin kiinankuraa niin aina voi kokeilla :D
Etsiydy Windowsin laitehallintaan ja hae sieltä se sarjaportti, jota tuo kaapeli emuloi. Jos sille ei ole ajuria asennettu, kaivele sieltä laitehallinnasta selville USB-UART-siltapiirin tyyppi ja lyö se koko rimpsu Googleen. Eiköhän sillä jotain löydy - tai sitten ei. Mitään "ELM-ajuria" ei kannata etsiä, koska et tarvitse ajuria itse OBD-piirille, vaan sen ja USB-väylän välissä olevalle siltapiirille.
Kiiski75
Viestit: 15
Liittynyt: 26.05.2019 04:37

Re: Fiat Marea 1,8 vm 1999

Viesti Kirjoittaja Kiiski75 »

Onko Heinolasta tai lähialueelta ketään jolla olisi lukijaa Fiiattiin ?
Vastaa Viestiin