Lisälämmitin takamatkustamoon.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Duggeli
Viestit: 15
Liittynyt: 15.11.2019 23:40

Lisälämmitin takamatkustamoon.

Viesti Kirjoittaja Duggeli »

Fiat Dugato vm-03 pakusta tehty kevyt kuokki 7hlö niin nyt pitäisi asentaa lisälämmitin. Laitetaan joko kuskin penkin alle tai keskelle etupenkkejä. Niin oisko siinä kuskin penkin alla se yks vapaa liitin, niin siitäkö virta lämppärille? Miten olette itse kytkeneet lämppärin vesiletkut ja sähköt? Pikaisia vastauksia kuvienki kera..
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisälämmitin takamatkustamoon.

Viesti Kirjoittaja VTO »

En tiedä mitä Ducatossa on putkien osalta valmiina. Ducaoton en ole laittanut, mutta joitakin muita tehnyt aina samalla periaatteella. Olen vetänyt lämmityslaitteen paluupuolelta letkun lisälämmittimelle ja lisälämmittimen paluun tähän varsinaisen lämmittimen paluuliitäntään. Ts neste kiertää ensin auton etulämmittimen kautta ja sitten lisälämmittimelle. Vaikka neste ensin tietysti jäähtyy, on ratkaisu ollut toimiva, kunhan vaan kiertoa on riittävästi. Usein Fiat-tyyppiset ovat sen verran heikolla kierrolla varustettuja, ettei tyhjäkäynnillä tule kunnolla lämmintä. Siinä tapauksessa olen laittanut linjaan Boschin kiertovesipumpun. Toinen mhdollisuus olisi jakaa lämmityslaitteelle menevä kierto haaralla, mutta silloin virtausnopeus laskee kummassakin linjassa.
Puhallin ottaa tehoa niin vähän, että sähköt voi ottaa periaatteessa jonkun sopivan virtalukon ja sulakkeen takana olevalta johdolta. Tai etsiä sulakerasialta jonkun lisälaitteelle tarkoitetun sulakkeen ja käyttää sitä.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Lisälämmitin takamatkustamoon.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Moottorissa ei riitä lämpö.
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lisälämmitin takamatkustamoon.

Viesti Kirjoittaja VTO »

Webasto päälle tai kuormaa kyytiin ja pedaalia lattiaan
Vastaa Viestiin