Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Ostin hetki sitten 2010 scudon. Parantelin äänieritystä ja minulla oli penkit irti. Laitoin maton ja penkit takaisin, sain jatkuvasti palavan turvavyön merkkivalon ja hermoja raastavan pimputuksen. Liittimet laitoin takaisin kiinni ja ne on tarkistettu, valo palaa vain. Ajanko peltorit päässä tai olisko muuta neuvoa? Ja laitoin virtoja päälle penkkien ollessa irti.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Onhan kaikki liittimet varmasti kiinni?
Voihan siinä olla, että vaatii testerillä vikamuistin luvun ja nollauksen ennenkä pimpotus hellittää.
Voihan siinä olla, että vaatii testerillä vikamuistin luvun ja nollauksen ennenkä pimpotus hellittää.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Tai akun irroitus puoleksi tunniksi.
Ei mitään käryä olisiko turvavyöanturi väylässä että se tarttisi testerillä herätellä jos on vipattu ulos osoitelistasta. Olisin ennemmin veikannut että vika on silti sähkömekaaninen, liittimessä tai anturissa. Mutta maailma on ihmeellinen.
Ei mitään käryä olisiko turvavyöanturi väylässä että se tarttisi testerillä herätellä jos on vipattu ulos osoitelistasta. Olisin ennemmin veikannut että vika on silti sähkömekaaninen, liittimessä tai anturissa. Mutta maailma on ihmeellinen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Kuskin penkissä on liitin ja hanttarin penkin alla sokeripalaliitos. On irroiteltu ja laitettu kiinni. Tänään auto ei lähtenyt enää käymään avaimesta. Olin rautakaupassa ja ystävällinen trukkikuski avitti vetämällå auton käymään. Ohjaus meni jäykäksi. Lähes kaikki vikavalot pqlavat, puhallin ei toimi, etuvalot pimeänä. Ajoin auton halliin ja lueskelin taas vikakoodeja. Yhteys katkennut ohjainlaitteeseen ym. Onko tämä yleistä ja pitäiskö nyt kääntyä merkkikorjaamon puoleen?
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Laturi ei toimi tai vie jostain liikaa virtaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Ohjaus on hydraulinen ja muistaakseni ihan tavallisella pumpulla. Eli jos ohjaus on jäykkä, apulaitehihna ei pyöri. Joko hihna on poikki tai laturi on jumissa. Siksi ei lataa eikä mikään oheislaite lähde päälle. Ei vissiin vaan sattunut vinkumaan kuuluvasti.
Nykylatureilla on jumiutumistaipumusta jos seisovat useamman päivän. Ilmavälit on niin pienet. Joillain latureilla enempi kuin toisilla.
Nykylatureilla on jumiutumistaipumusta jos seisovat useamman päivän. Ilmavälit on niin pienet. Joillain latureilla enempi kuin toisilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Kyllä tuli mieleen jo, että onko sähköinen tehostin. Tutkin pellin alta ja kyllä siellä hydraulinen pumppu on, nestettä on ja hihna ehjä. Pumppu pyörii. Ajattelin irroittaa hihnan ja pyöritellä laturia käsin. Auto ei ole seissyt, viikon aikana ajettu 1000km, vinkunaa en ole nastojen napinan alta kuullut.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Jumahtanut laturi näkyy sekunneissa remmistä nousevana savupilvenä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Irroitin tänään moniurahihnan. Pyörittelin laturia ja vaoaakytkin tuntui toimivan, laturi pyöri. Alhaalla on vain ylimääräinen rulla, kun ei ole ilmastointia. Hämmästyksekseni en löytänytkään tehostajan pumppua sieltä, taitaa se olla sähköinen. Yhtäkaikki ei auto lähtenyt ailtikään avaimesta käymään. Ja startilta suoraan käynnistäessä osa merkkivaloista palaa, eli ei tuntunut oelvan laturissa vika.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Kolmoskoppaisessa (2016->) expertissä/Jumpyssä on ohjaustehostinsäiliön pohjassa pumppu, jota sähkömoottori pyörittää. Onhan se mahdollista että tässäkin on, oma oli 2007 mallia ja siinä moottori pyöritti pumppua ihan perinteisesti.
Niin saiko tämän käyntiin ja onko mitattu jännitettä. Monet laitteet lähtee päälle vasta kun laturi alkaa toimimaan. En tiedä reagoivatko jännitteeseen vai onko laturissa erillinen ulostulo joka kytkee ajovalot/puhaltimen ja ehkä sen ohjaustehostimenkin jos on sähköinen.
Niin saiko tämän käyntiin ja onko mitattu jännitettä. Monet laitteet lähtee päälle vasta kun laturi alkaa toimimaan. En tiedä reagoivatko jännitteeseen vai onko laturissa erillinen ulostulo joka kytkee ajovalot/puhaltimen ja ehkä sen ohjaustehostimenkin jos on sähköinen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Laturi lataa käydessä reilua 14 volttia. Auton saa startin perästä käymään. Eräs korjaamoyrittäjä epäili virtalukonpohjaa. Testasin senkin hyppyjohdolla. Samalla tavalla releet vain naksahtavat akun luona ja konehuoneessa.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Auto oli korjaamolla. Kärryn sähköt olivat polttaneet jonkin sulakkeen, joka sitten aiheutti virranpuutetta. Mielestäni tyhmästi suunniteltu.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Tai sitten rosvoliittimet löysälläallu-85 kirjoitti:Auto oli korjaamolla. Kärryn sähköt olivat polttaneet jonkin sulakkeen, joka sitten aiheutti virranpuutetta. Mielestäni tyhmästi suunniteltu.
Re: Scudo 120 multijet turvavyövalo palaa
Ei ole rosvoja kärryn sähköissä. Korjaaja ihmetteli, kun oli ns väärä sulake palanut. Taidan vaihtaa ledeihin noi kärryn valot, niin olisi sitten uudet ja ehjät, tiiviit.
Yhtäkaikki auto toimii, mutta turvavyön piipitys vaan jatkuu. Ei ole merkitystä onko penkkien alla olevat johdot auki vai ei. Ei ole turvavyön kiristimiä, vain kuljettajan bägi turvalaitteena.
Miten esim kuskin penkin turvavyön lukituksen pitäisi aiheuttaa? Laitoin vyön kiinni ja kokeilin johdon päistä yleismittarilla, ei yhdistä. En tosin istunut penkillä, olisiko siinä painotunnistus?
Käytän aina turvavyötä, joten sen puoleen minulle riittäisi että saisin koko muistutushässäkän pois.
Yhtäkaikki auto toimii, mutta turvavyön piipitys vaan jatkuu. Ei ole merkitystä onko penkkien alla olevat johdot auki vai ei. Ei ole turvavyön kiristimiä, vain kuljettajan bägi turvalaitteena.
Miten esim kuskin penkin turvavyön lukituksen pitäisi aiheuttaa? Laitoin vyön kiinni ja kokeilin johdon päistä yleismittarilla, ei yhdistä. En tosin istunut penkillä, olisiko siinä painotunnistus?
Käytän aina turvavyötä, joten sen puoleen minulle riittäisi että saisin koko muistutushässäkän pois.