venttiilien tiiveyskoe
venttiilien tiiveyskoe
Olis tuollanen japanilaisen yksmukisen sylinterikansi työn alla jossa jako hypännyt hampaalla ja venttiilit lievästi solmussa mutta ohjurit ok. Olen ryöstänyt samanlaisen pyörän varaosakannesta siihen uudetkäytetyt ehjät venttiilit nuuka mies kun olen, ja läpännyt ne seeteihin. Ongelma on se että ilman jousia, venttiilit kiinni seeteihin painettuna/vedettynä saan valon kajastamaan kirkkaalla lampulla osoitettuna ja imu/pakopuolelta silmämääräisesti katsottuna venttiilien välistä, mutta kun laitan jouset paikoilleen ne ovat tiiviit, ja jarrucliineritesti suihkuttamalla sitä imu/pakopuolelta venttiilien päälle, ei tippasua tapahdu,ainoastaan lautaset hieman kostuvat reunoiltaan. Uskaltaisiko tuon laittaa nippuun vai viedä suosiolla koneistamolle? Olin katsovinani että näkyi tuossa varaosakannessakin valo lautasten välistä ilman jousia
Fiat 500L 1.4 95
Re: venttiilien tiiveyskoe
kerrko ensin mikä kone kyseessä.
Mutta ei toimi jos valo näkyy läpi.
Mutta ei toimi jos valo näkyy läpi.
Re: venttiilien tiiveyskoe
Suzuki dr600 motti. Venttiilit siis tiivistyvät jouset paikoillaan seeteihinsä siten että valo ei kajasta välistä mutta onko tämä riittävä takuu jotta puristukset löytyvät?Wesulius kirjoitti:kerrko ensin mikä kone kyseessä.
Mutta ei toimi jos valo näkyy läpi.
Fiat 500L 1.4 95
Re: venttiilien tiiveyskoe
Kyllä siitä puristukset löytyvät.
Kun jousi vetää venttiiliä ,ilmeisesti venttiili vääntyy, onko venttiilit suorat ja seetit suorassa ohjaimeen nähden?
Onko ohjain kovin kulunut?
Jos venttiili vääntyy aina kun menee kiinni voi olla mahdollista ,että se katkeaa jossain vaiheessa.
Kun jousi vetää venttiiliä ,ilmeisesti venttiili vääntyy, onko venttiilit suorat ja seetit suorassa ohjaimeen nähden?
Onko ohjain kovin kulunut?
Jos venttiili vääntyy aina kun menee kiinni voi olla mahdollista ,että se katkeaa jossain vaiheessa.
Re: venttiilien tiiveyskoe
En tiiä onko riittävä tiiveys mutta omissa vehkeissä jos bensa hikoilee läpi niin menee hylkyyn. Seetissä ja venassahan pitäisi olla hieman eri koneistuskulma mutta menee ne noinkin hiottuina yleensä vakiomoottoreissa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: venttiilien tiiveyskoe
Ohjurit tuntuvat olevan klapittomat. Tein liitutestin myös ja mielestäni pyöräytyksien jälkeen liitu kulunut tasaisesti seetin reunoilta mihin lautanen koskee. Venttiilit kuitenkin tuntuvat olevan kovin syvällä seeteissään verraten pakovenoihin, onko lie joskus hiottu aikaisemmin. Jos vsrman päälle ottais ja käyttäis mirassa koneistamolla. Mitähän ne ottais venttiilien hiomatyöstä per seeti? Toimintakunyoisia Vaihtokansia saa satkulla.Wesulius kirjoitti:Kyllä siitä puristukset löytyvät.
Kun jousi vetää venttiiliä ,ilmeisesti venttiili vääntyy, onko venttiilit suorat ja seetit suorassa ohjaimeen nähden?
Onko ohjain kovin kulunut?
Jos venttiili vääntyy aina kun menee kiinni voi olla mahdollista ,että se katkeaa jossain vaiheessa.
Fiat 500L 1.4 95
Re: venttiilien tiiveyskoe
Valolla tuota on paha kanssa sanoa. Valo kun näkyy läpi satkunkin seetivälyksestä. Ja kyl se valo tahtoo näkyä seetin ja lautasen välistä jos venttiilin vain tipauttaa paikoilleen...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: venttiilien tiiveyskoe
Juu, sormella pitää painaa kovaa jotta valonkajastus katoaa lautasen välistä. Olen nuo aika vahvasti jo läpännyt jos jatkan menee varmaan viduiks kulmat. Lyön kannen nyt kasaan ja teen tippatestin kertaalleen. Jos ok puran vielä pistän uudet kumit ja sit saa kelvata tuommoisenaan.väisänen kirjoitti:Valolla tuota on paha kanssa sanoa. Valo kun näkyy läpi satkunkin seetivälyksestä. Ja kyl se valo tahtoo näkyä seetin ja lautasen välistä jos venttiilin vain tipauttaa paikoilleen...
Fiat 500L 1.4 95