venttiilien tiiveyskoe

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

Olis tuollanen japanilaisen yksmukisen sylinterikansi työn alla jossa jako hypännyt hampaalla ja venttiilit lievästi solmussa mutta ohjurit ok. Olen ryöstänyt samanlaisen pyörän varaosakannesta siihen uudetkäytetyt ehjät venttiilit nuuka mies kun olen, ja läpännyt ne seeteihin. Ongelma on se että ilman jousia, venttiilit kiinni seeteihin painettuna/vedettynä saan valon kajastamaan kirkkaalla lampulla osoitettuna ja imu/pakopuolelta silmämääräisesti katsottuna venttiilien välistä, mutta kun laitan jouset paikoilleen ne ovat tiiviit, ja jarrucliineritesti suihkuttamalla sitä imu/pakopuolelta venttiilien päälle, ei tippasua tapahdu,ainoastaan lautaset hieman kostuvat reunoiltaan. Uskaltaisiko tuon laittaa nippuun vai viedä suosiolla koneistamolle? Olin katsovinani että näkyi tuossa varaosakannessakin valo lautasten välistä ilman jousia
Fiat 500L 1.4 95
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

kerrko ensin mikä kone kyseessä.
Mutta ei toimi jos valo näkyy läpi.
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

Wesulius kirjoitti:kerrko ensin mikä kone kyseessä.
Mutta ei toimi jos valo näkyy läpi.
Suzuki dr600 motti. Venttiilit siis tiivistyvät jouset paikoillaan seeteihinsä siten että valo ei kajasta välistä mutta onko tämä riittävä takuu jotta puristukset löytyvät?
Fiat 500L 1.4 95
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Kyllä siitä puristukset löytyvät.
Kun jousi vetää venttiiliä ,ilmeisesti venttiili vääntyy, onko venttiilit suorat ja seetit suorassa ohjaimeen nähden?
Onko ohjain kovin kulunut?
Jos venttiili vääntyy aina kun menee kiinni voi olla mahdollista ,että se katkeaa jossain vaiheessa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja väisänen »

En tiiä onko riittävä tiiveys mutta omissa vehkeissä jos bensa hikoilee läpi niin menee hylkyyn. Seetissä ja venassahan pitäisi olla hieman eri koneistuskulma mutta menee ne noinkin hiottuina yleensä vakiomoottoreissa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

Wesulius kirjoitti:Kyllä siitä puristukset löytyvät.
Kun jousi vetää venttiiliä ,ilmeisesti venttiili vääntyy, onko venttiilit suorat ja seetit suorassa ohjaimeen nähden?
Onko ohjain kovin kulunut?
Jos venttiili vääntyy aina kun menee kiinni voi olla mahdollista ,että se katkeaa jossain vaiheessa.
Ohjurit tuntuvat olevan klapittomat. Tein liitutestin myös ja mielestäni pyöräytyksien jälkeen liitu kulunut tasaisesti seetin reunoilta mihin lautanen koskee. Venttiilit kuitenkin tuntuvat olevan kovin syvällä seeteissään verraten pakovenoihin, onko lie joskus hiottu aikaisemmin. Jos vsrman päälle ottais ja käyttäis mirassa koneistamolla. Mitähän ne ottais venttiilien hiomatyöstä per seeti? Toimintakunyoisia Vaihtokansia saa satkulla.
Fiat 500L 1.4 95
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Valolla tuota on paha kanssa sanoa. Valo kun näkyy läpi satkunkin seetivälyksestä. Ja kyl se valo tahtoo näkyä seetin ja lautasen välistä jos venttiilin vain tipauttaa paikoilleen...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
woimasavu
Viestit: 307
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: venttiilien tiiveyskoe

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

väisänen kirjoitti:Valolla tuota on paha kanssa sanoa. Valo kun näkyy läpi satkunkin seetivälyksestä. Ja kyl se valo tahtoo näkyä seetin ja lautasen välistä jos venttiilin vain tipauttaa paikoilleen...
Juu, sormella pitää painaa kovaa jotta valonkajastus katoaa lautasen välistä. Olen nuo aika vahvasti jo läpännyt jos jatkan menee varmaan viduiks kulmat. Lyön kannen nyt kasaan ja teen tippatestin kertaalleen. Jos ok puran vielä pistän uudet kumit ja sit saa kelvata tuommoisenaan.
Fiat 500L 1.4 95
Vastaa Viestiin