2005 puntoon turbopakosarja?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
No joo. . . . vastaan osin itselleni tässä.
https://www.deatschwerks.com/fuel-calcu ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli laskuri antaa viidellä barilla 313cc. Viinalla tarkoitus 150 kaakkia. Ehkä vieläkin hieman alakantissa optimaalisesta mutta kai mä tuolla lähden kokeilemaan.
https://www.deatschwerks.com/fuel-calcu ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli laskuri antaa viidellä barilla 313cc. Viinalla tarkoitus 150 kaakkia. Ehkä vieläkin hieman alakantissa optimaalisesta mutta kai mä tuolla lähden kokeilemaan.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Muistaakseni jos paine kasvaa 50%, niin tuotto kasvaa 25%fsvaasam kirjoitti:Paljonko paineen nosto vaikuttaa tuottoon?
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Se että riittääkö reilu 300cc suuttimet niin riippuu millainen on aukioloaika. Ja joskus tietty vaihdettu suutin voi aueta nopeammin tai hitaammin vs orginaale ja se tekee laskuihin lisää virhettä. Tietysti jos noit suuttimet räjäyttää selälleen niin riittävä yli 200 hp viinallakin. Seokset ei vaan ole sillloin oikein tarkkoja
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Juu koska ahtopaine tulee tuohon päälle, eli 6 bar sitten ja sitte alkaa pumpuista paukku loppua.fsvaasam kirjoitti:No joo. . . . vastaan osin itselleni tässä.
https://www.deatschwerks.com/fuel-calcu ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli laskuri antaa viidellä barilla 313cc. Viinalla tarkoitus 150 kaakkia. Ehkä vieläkin hieman alakantissa optimaalisesta mutta kai mä tuolla lähden kokeilemaan.
Mulla jäis ylimääräseksi nuo saabin 380cc ruutat , riittää 234hv viinalla mut 5bar paineella.
3bar ne on varmaan ihan ok 150hp koneeseen.
On monireikäset viinasuuttimet.
Ja nää non muistaakseni 52mm o renkaasta 0 renkaaseen
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Jep, näin mäkin vähän ynnäilin että ei tuolle 5 bar linjalle kannata lähteä välttämättä kokeilemaan. Kyllä nuo saabin suuttimet kiinnostaa. Laitan yv:tä.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mulla riitti hyvin 330cc suuttimet etanolilla 4.5bar
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Jep. Nuo mitä Wesulta on jäämässä oli jossain sivulla "reitattu" 363cc 3barilla eli varmaan aika passeli vois olla mulle. Jää nähtäväksi mitä tuollainen vakio 8v motti viinalla ja kilon paineella tuottaa. Kunhan nyt ens alkuun toimisi ja pysyisi nipussa niin riittäis mulle
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mulla oli noilla 330cc suuttimilla sitä ongelmaa että pienillä ahdoilla kävi liian rikkaalla, säätövaraa olis ollut mutta tuli vikakoodia liian laihasta seoksesta. Det3 sais kyllä fuel implant moden mutta kaveri ei saanut mitenkään sillä autoa päästöistä läpi
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Miten tuota ei muka saanut säätöihin? En nyt ymärtänyt mikä siinä tuli ongelmaksi? Siis tuliko paineanturista vika , että liian matala jännite (paineanturi signaali alueen ulkopuolella)?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
P0170 sieltä tuli jos yritti säätää mapin jännitettä liikaa. Eli käytännössä pitkässä ylämäessä tuli aina tuo vikakoodi ja sen jälkeen map meni vikatilaan eli käytännössä erittäin rikkaalle ilman ahtoja ja ahdoilla laihalle. Kaveri kyllä ehdotti että rakentaisi tuohon megaruutan rinnalle eli alkuperäinen ecu menis vielä heittämällä katsastuksen ajaksi mutta sitten pitäis taas laittaa miljoona lisämittaria. Täähän on siis mulla käyttöautona
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mikä sulla oli setup table modify ja load ?jonik kirjoitti:P0170 sieltä tuli jos yritti säätää mapin jännitettä liikaa. Eli käytännössä pitkässä ylämäessä tuli aina tuo vikakoodi ja sen jälkeen map meni vikatilaan eli käytännössä erittäin rikkaalle ilman ahtoja ja ahdoilla laihalle. Kaveri kyllä ehdotti että rakentaisi tuohon megaruutan rinnalle eli alkuperäinen ecu menis vielä heittämällä katsastuksen ajaksi mutta sitten pitäis taas laittaa miljoona lisämittaria. Täähän on siis mulla käyttöautona
Mä sain toimimaan kun käytin modify auton omaa mappia ja load ecumasterin mappia.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Juuri näin mulla onkin. Siis kyllähän tuo toimi jos vältti ajoa 0.1-0.3bar ahdoilla mutta oli rasittavaa pomputtaa kaasua ylämäessä. Jos sääti niin ettei vikakoodia tullut niin seos oli tuolla välillä aina 10 ja se taas hyydytti menoa jonkin verran. Olis tuon varmaan saanut jotenkin korjattua jos olis jaksanut perehtyä
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mulla kävi sellanen käpy tuon det3 kanssa että ostin vahingossa paineanturittoman mallin kun halvalla sai. . . . En kehdannut ruveta lähettelemään takaisin purkkia kun sen paine anturin saa liitettyä siihen ulkoisestikin.
Det3 käyttää tuollaista paineanturia
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan- ... results=22" onclick="window.open(this.href);return false;
Minkä signaalin kytkin analog#2 pinniin eli load sitä kautta. Ajaa saman asian kuin paineanturillinekin purkki. Samalla tavalla se on kytketty ulkoisesti mutta vain purkin sisään rakennettuna.
Anturin toimintaa testatessa huomasin että vapaassa ilmassa mulla signaali oli 1,1V eli ahtopaine nolla. Jossain netissä törmäsin että tehdasasetukset tuolle anturille oli alkaen 0,8V ylöspäin skaalattuna.
En tiedä onko asialla mitään vaikutusta, varsinkaan kun en koko laitetta ole vielä testannut. Saattaa olla että se vaikuttaa vain kartan näyttämään eli vaikka kartan näyttämä on vielä hieman alipaineella sitä pitää rikastaa jo koska asetettu nollapaineen jännite ero hieman poikkeaa anturin antamasta.
Jos intoa on niin muuttaa sitä jännete skaalan alapäätä hieman ja kokeilee mitä se tekee?
Det3 käyttää tuollaista paineanturia
https://www.partco.fi/fi/elektroniikan- ... results=22" onclick="window.open(this.href);return false;
Minkä signaalin kytkin analog#2 pinniin eli load sitä kautta. Ajaa saman asian kuin paineanturillinekin purkki. Samalla tavalla se on kytketty ulkoisesti mutta vain purkin sisään rakennettuna.
Anturin toimintaa testatessa huomasin että vapaassa ilmassa mulla signaali oli 1,1V eli ahtopaine nolla. Jossain netissä törmäsin että tehdasasetukset tuolle anturille oli alkaen 0,8V ylöspäin skaalattuna.
En tiedä onko asialla mitään vaikutusta, varsinkaan kun en koko laitetta ole vielä testannut. Saattaa olla että se vaikuttaa vain kartan näyttämään eli vaikka kartan näyttämä on vielä hieman alipaineella sitä pitää rikastaa jo koska asetettu nollapaineen jännite ero hieman poikkeaa anturin antamasta.
Jos intoa on niin muuttaa sitä jännete skaalan alapäätä hieman ja kokeilee mitä se tekee?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Aika vahvaa "mutuiluahan" tää vaan nyt on eli tosiaan saatan olla syvällä metsässä. Kyllä toi paineanturi taitaa olla asetettu niin että se jotenkin fiatin oman ja detin anturin kanssa tajuaa yli ja alipaineen. Olis kyllä kiva ymmärtää tämän piggypacin elämästä enemmän ja ecuista yleensä. Jos tuo MPXH6400AC6U lukee väliä 20-400kPa
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
On vähän työt haitannut harrasteita mutta jotain edistystä sentään.
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli melko hankala sovitella turbo oikeaan asentoon lohkon ja syylarin välissä. Öljynsuodattimen siirtosarjan joutui laittamaan että sopii hyvin olemaan.
https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli melko hankala sovitella turbo oikeaan asentoon lohkon ja syylarin välissä. Öljynsuodattimen siirtosarjan joutui laittamaan että sopii hyvin olemaan.
- kaikki menee, omat ja lainatut -