2005 puntoon turbopakosarja?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Tästä se perikato taas alkaa. . . .

https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Laatikon tasauspyörästö ei siedä sudittelua. Muuten ne kestää aika ok. Mulla on nuita pikkuaskeja ollu turbo uunossa väliaikaisesti koneen jatkona ja plus 350 nyyttonia olen niille antanu.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Jep, eli luistosta pidolle on se ongelma vissiin. Silloin kai useiten pamahtaa. . . Onko tohon mitää fiksua "bolt on" laatikkoa laittaa tilalle muista malleista?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Kun asian tiedostaa niin ei varmaan tule laatikkoa kiusatua, eli hyvä tietää nämäkin. Kunhan motarilla pääsee vasenta kaistaa hyytymättä ylämäkeen riittää mulle :lol:
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mulla on stilon 1.4 16v 6 vaihteinen , eli sellanen firen pikku loota se on .
Kai tässä on vähän järeemmät hampaat ku 5 vaihteisissa.
Ainakin vielä on kestänyt , tosin eipä mulla oo tapana polttaa kumia.
jonik
Viestit: 266
Liittynyt: 12.09.2011 22:25
Paikkakunta: Ähtäri/Seinäjoki

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja jonik »

1.6 Stilossa taitaa olla jo eri vaihteisto? Onkohan 1.2 ja 1.4 Stiloissa sama vaihteisto?
Mulla meni ensimäinen kun käännyin normaalisti risteyksestä vasemmalle ja toinen petti loivassa ylämäessä tasakaasulla, voin kyllä sanoa että herkästi leviää :D
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ihan suoraa ajaessa on mun laatikot hajonneet myös mutta se esivalmistelu on tehty esim liukkaalla kelillä sudittelemalla.
Sieltä pettää se ristitapin putkisokka ja sitten tapinpätkä kurkkaa laatikon kyljestä ulos. Yksi on että hitsaa tapin vetopyörästön runkoon kiinni. Heikkojahan ne on ja hajoaa noista kaikista askeista hammaspyörien rattaatkin jos niikseen sattuu.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Homma etenee ja kamaa tullut hankittua. Minäkin päädyin IWP127 suuttimiin kun olivat sopivan tuottoiset eikä fyysisesti pidempikään suutin oikein mahdu paikalleen, ainakaan orkkis suutinkiskolla.

Ebaystä tilasin ja piti olla "original" Marelli sarja. Mitä sain oli jo visuaalisesti sekalainen sarja ja selkeesti erilaisia suuttimia kaikki kun luupilla niitä tuijotteli. Varoituksen sana siis muillekkin. . .

https://www.ebay.de/itm/4X-NEU-ORIGINAL ... 2129196806" onclick="window.open(this.href);return false;

ja Finjectorin testilappu ostetuista suuttimista.


https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;

Näin myös pienen videon pätkän testiajosta ja osalla taajuusaluetta kakkos suutin ei tuottanut yhtään mitään! Silti testin kakkos suuttimella maksimi virtaus oli suurin, mutta dynaaminen virtaus pienin kun lakkasi toimimasta tietyllä alueella. Muutkin suuttimet aika sekavaa settiä. Hyvä suutinsarja menee joka osa-alueella 3% sisään, joten olkaa varovaisia ostoksissanne. Tällä setillä olisi jo rikkonut moottorin.

Tietääkö kukaan luotettavaa ja edullista Marellin suutin myyjää? Finjectorillakaan ei ollut heti hyllyssä sopivan mittaista ja tuottoista sarjaa.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
jonik
Viestit: 266
Liittynyt: 12.09.2011 22:25
Paikkakunta: Ähtäri/Seinäjoki

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja jonik »

Mulla on nämä ja ovat toimineet moitteetta, eivät tosin riitä e85:
https://www.ebay.com/itm/4-x-New-Petrol ... 2647709258" onclick="window.open(this.href);return false;

E85 mulla oli IWP043 ja riitti passelisti. Käynnistyvyys vaan oli niin heikkoa alle +5 lämpötilassa etten jaksanut sitä kauaa kattella
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Täytyy vissiin laittaa hetkeks ostohousuihin jäitä ja tuumailla mitä tekee. Tuolla Jonin linkkaamalla myyjällä on 5 suutinta enää jäljellä joten paljon mahdollista että sieltäkin saa jonkun sekalaisen jäännöserän.

Pitäis varman kysellä myyjältä asiaa ennen kuin ostaa vaikka eihän sekään mitään takaa. Omaan piikkiin menee ainakin se että ei tullut varmistuttua onko setti matala vai korkea Ohmista mallia. Korkea pitäis olla ja nää oli just matalat. Vaikka ei sillä tässä kohtaa ole edes väliä kun suuttimet ovat muutenkin käyttökelvottomat tuotoltaan.

Jotenkin en tajunnut että IWP127 voi olla korkea tai matala ohminen mitään missään erikseen mainitsematta. Vai onko suuttimien ohmimäärällä tässä kohtaa mitään väliä?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Voihan sinne laittaa esivastukset niin homma toimii.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Jep niin tietysti empä tullut ajatelleeksi vastusta. . .Tätä settiä ei kyllä kukaan varmaan laittaisi autoonsa. . . .

Kyseessä siis sweeptesti ja tuo kakkos suutin putoaa kokonaan pois tietyillä taajuuksilla.

https://www.flickr.com/photos/181730766 ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tuo on kyllä surkea suutinsetti.
Olen joskus tuollaisten ongelma autojen kanssa paininut joihinka ihan ite netistä tilattu suuttimet ja sitten ei toimikaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tuossa ebay linkin mainoskuvassa nuo liekitetyt tekstit "BRAND NEW" ja" GENUINE PARTS" antaa jo aihetta epäillä, että voi olla mitä sattuu. Taitaa siinä myös lukea että vuoden takuu. Oletko kysellyt rahoja takaisin?
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: 2005 puntoon turbopakosarja?

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Tässähän tätä on viestiä myyjän kanssa väännetty ja toki olen huono asiakas kun valitan aiheesta :D Kaveri ei selkeesti ymmärrä suuttimista tai moottoreista juurikaan tai tekeytyy sellaiseksi ja olen kuulemma ensimmäinen kuka valittaa kuuteen vuoteen. Tuskin saan rahojani takaisin ikinä. Jannu sai jopa poistettua negatiivisen feedbackin pois sivuiltaan. Mutta silti jaksaa vielä vääntää mun kanssa kättä viesteillä joten katsotaan mihin päädytään. Toivottavasti tässä opittiin molemmat. Aika paljon oon vuosien mittaan riskillä kaikkea netissä ostanut ja ekaa kertaa on nyt silmämäärisesti sekä testatusti saanut paskaa käteen, joten en nyt tässä kohtaa satasesta itke jos menee kankkulan kaivoon. . . Näissä suutinhommissa voisin maksaa vaikka tuplat jos saa varmasti testatun setin jostain.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Vastaa Viestiin