väisänen kirjoitti:Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.
ymmärsin pointin. Huonot tulpanjohdot kai koituneet monen ecun kohtaloksi ja kai se ahtaminen saman sortin vastuksen aiheuttaa kipinälle. Ei vaan jaksa uskoa että se menisi kerrasta ilman kummempia oireita ensin. Kaikki on mahdollista.
Jonik:lla on puntossa remmillä kai jonkun kilon verran painetta ja vakio eculla mies taitaa ajella edelleen. Lieköhän sitten monta ecua kärähtänyt. Taitaa se korjattu ecupurkki briteistä olla halvin tie jos sellaiseen ratkaisuun päätyy.
Wesulius kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.
Niin , tähän auttaa jos vetää paksummat virtajohdot puolille.
Ja jos ei sekään , niin miten sitä kipinää sitten saa vielä tehokkaamaksi.
No näin tietysti https://www.youtube.com/watch?v=qQFx1jmgiic" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää video olis aika hurja kokeilu. Pitänee ostaa niitä korjattuja ecuja repullinen varastoon
Luigi kirjoitti:Kannattaa ehkä harkita ecun erottamista sytytysosista - jotain elektrokomiikkaa siihen väliin. Releet voi olla hieman liian hitaita.
Näihin releisiin mun osaaminen jo rajoittuukin eikä nyt tulis mieleen mitään rinnakkais järjestelmää kehittämään. Tän piti olla vain nopee vasemman käden talviprojekti Jos kyseessä ois vain kilpuri niin eihän tuota punton omaa ecua kannattaisi käyttää ollenkaan. Hain uudet puolat tänään ja ja koitan säätää kärkiväliä pienemmäksi tulpista loppu viikosta kun kerkee. Katsotaan mitä koodeja vielä jää jäljelle ja sitten vasta purkki tilaukseen.
Avasin tulpat niin ykkös pytystä löytyi heti tuollainen. Olin ihan varma että vähintään nelosessa on myös samaa ongelmaa, mutta kaikki muut tulpat oli ihan priimaa
Ihan perus marketti tulpat noi mitä tiskillä tarjotaan. Boschin 7 eli joku 5-6 NGK numeroilla. Noilla valmistajilla kun menee lämpöarvot hassusti eri suuntiin. Ehkä syytä siirtyä kylmempään tulppaan samalla kun tiputtaa kärkiväliä tosiaan. Mulla on suodattimen siirtosarja ja vähän isompi filtteri niin ehkä mulla on jo tilavuutta öljyllä melkein 3,5 litraa Jäähy tulee kans laitettua myöhemmin kunhan saa muuten romut pysymään kasassa.
Luigi kirjoitti:Boschit taitaa olla, kun rungossa lukee CHINA. Mutta kylmempiä tuo kyselee. Liekö seoksetkaan olleet ihan tarpeeksi rikkaalla.
Tässäkin voi piillä osa totuutta. Kun lisäsin ahtoa 0,5 barista 0,8bariin niin plus merkkiselle paineelle siirryttäessä jäi tosi paljon rikastettavaa enkä pannut sitä aluetta tarpeeks paksulle vieläkään. Siinä ratkaisevassa viimeisessä kiihdytyksessä missä ongelmatkin tuli niin se alue sivuutettiin kyllä aika nopeasti lappu lattiassa. Havaittavissa oli kyllä laajakaistalta laihana piikkinä hetken vilauksena.
Ei välttämättä sanoo epätoivoinen. Kunnon detonaatio jättää jäljen tulppaan missä ois alumiini hippua eristeessä yms. Saattaa siellä jotain hassua olla. Onneks meidän poroskooppi ei mahdu tulpan reijästä sisään. En halua edes tietää enempää Motti vielä käy ainakin alakierroksilla normaalisti.
Ei välttämättä sanoo epätoivoinen. Kunnon detonaatio jättää jäljen tulppaan missä ois alumiini hippua eristeessä yms. Saattaa siellä jotain hassua olla. Onneks meidän poroskooppi ei mahdu tulpan reijästä sisään. En halua edes tietää enempää Motti vielä käy ainakin alakierroksilla normaalisti.
Viinalla rupesin läträämään. Tuo 9,8:1 puristus-suhde ja huono palotilan muoto auttoi päätöksen teossa. Varmaan ihan kesäautoksi jää jos ehjänä pysyy niin ei kylmäkäynnistyksilläkään niin väliä.
En tiedä miten vahvassa viinahuurussa olet mennyt mutta kyllä läträämisen voi puolittaakin eli 50/50 niin saa vielä ihan ok käymäänkin ja nakupeikko pysyy poissa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
fsvaasam kirjoitti:Viinalla rupesin läträämään. Tuo 9,8:1 puristus-suhde ja huono palotilan muoto auttoi päätöksen teossa. Varmaan ihan kesäautoksi jää jos ehjänä pysyy niin ei kylmäkäynnistyksilläkään niin väliä.
No ei yhden punton männäntakia kannata alkaa kuppia nostaa.
Noita koneita on muailma täynnä.
Kyllä ajatus oli ihan puhtaalla E85 ajella. Näillä nurkilla kun sitä myydään aika monessa paikkaa. Mulla oli 75 punto joskus ja siihen kokeilin ihan piruuttain miten E85 pelaa ja vielä 50/50 suhteella ei huomannut mitään eroa tehossa. Startatessa joskus joutui pari kertaa houkuttelemaan. Kokeilin pelkällä E85 ja sitten katosi jo voimakin moottorista. Tämä siis ihan kokeilumielessä ilman mitään muutoksia mihinkään. Laskin että jos 50/50 ajelee niin joku 10 euroa säästää tankillisessa mutta ei se läträäminen maksanut vaivaa. Mukavampi lorotella yhtä ja samaa tavaraa kerralla täyteen.
Tämä nykyinen "turbo experimentaali" on kyllä ajateltu jo valmiiks niin että jotain porsii ja varmasti, niin ei se ainakaan ole syy ratketa ryyppäämään. Hyvä tekosyy kumminkin