2005 puntoon turbopakosarja?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Jos moottorin vikavalo palaa niin on aivan turha yrittää tehdä mitään säätöjä, juuri tuon limp moden takia. Pistä vikakoodit tänne, jos sattuu olla samoja mitä oon ite saanut niin kerron miten saa korjattua. Tuo kierroksien pumppaus johtuu yleensä likaisesta kaasuläppäkotelosta. Hyvin samalta näyttää omakin mappi
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Imusarjan paine koodi oli muistaakseni P0106. Tuo orkkis fiatin mappi antaa vissiin maksimissaan ulos vain 4,7V niin asetin nyt analog out max jännitteen samaan detiltä kun mulla aiemmin oli ennen siinä max 5,0V. Saa nähdä miten se vaikuttaa. . . Kampiakselin asennosta tulee koodi P0335. Mulla kun on kaksi noita puntoja niin on jo vaihtunut ristiin melkein kaikki anturit ja läppärungon ongelman kartoituksen tiimoilta Nää on ne koodit mitä ekana aina on pulpahtanut esiin.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Sulla on out min liian alhaalla, kokeile 0,3V. Max mulla on muistaakseni 4,9V. Fuel trim mixture too lean auttaa ecun resetointi (esim. multiecuscan self-adaptation reset), ecu yrittää korjata yli ohjearvojen. Tai sitten sulla on vaan liikaa miinusta. Sytytyksen vikakoodiin mulla autto multiecuscanin phonic wheel learn reset, onnistuu myös esim. alfaobd
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Yritän vielä vältellä multiecuscanneja ja alfaobdtä kun en oo koskaan kuullutkaan niistä ja tuntuu vieraalta meinasin muuttaa noita sisään meneviä raja-arvoja detillä ja ajattelin vetää kampuran anturin ryöstöpiuhat kokonaan eri kautta dettipurkille. Tällä hetkellä signaalipiuhan läheisyydessä on tulpanjohtoja ja muuta sähköä. Saattaa vahvasti liittyä ongelmaan tai sitten ei.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Et saa sitä toimimaan , ellei sulla ole testeriä jolla näät mitä siellä oikeasti tapahtuu , vai tapahtuuko mitään.fsvaasam kirjoitti:Yritän vielä vältellä multiecuscanneja ja alfaobdtä kun en oo koskaan kuullutkaan niistä ja tuntuu vieraalta meinasin muuttaa noita sisään meneviä raja-arvoja detillä ja ajattelin vetää kampuran anturin ryöstöpiuhat kokonaan eri kautta dettipurkille. Tällä hetkellä signaalipiuhan läheisyydessä on tulpanjohtoja ja muuta sähköä. Saattaa vahvasti liittyä ongelmaan tai sitten ei.
Ainakin sun tarttis nähdä ecun vakio sytytys ennakko , lambdan adaptaatio eli se miten paljon ecu korjaa itse seosta.
Eculle menevä map arvo.
Vakio map anturin max jännite on suunnillen se mitä se näyttää kun kone ei käy.
Asetat sen ecumasterin lähtevän map max arvoksi.
Ja saman arvon laitat force startup output voltageen ja klikkaat ruksin päälle.
Minimi arvoksi voit laittaa hieman alle sen mitä se auton oma map arvo on kun polkaset kaasua ja kierrosten laskiessa arvo on.
Varmistat ettei sun lambdan katkaisu anna vikakoodia.
Ensin säädät joutokäynnin ja alipaine alueen jossa sulla on lambda käytössä , niin , että adataatio on lähellä 0 tai 100% riippuen mitä se testeri näyttää.
Kun tämä alue pysyy ajossa lähellä 0 tai 100% niin sitten voit alkaa säätämään aluetta jossa lambda ei ole käytössä.
Huomaathan , että tuon alueen lähellä jossa lambda menee pois , seos täytyy säätää lähelle 14.7 jotta auton oma ecu ei korjaa seosta. eli jos sulla lambda menee 100kpa pois niin 120kpa vielä 14.7 siitä ylöspäin voit alkaa rikastamaan seosta.
Siitä ylöspäin kannattaa säätää 12.5 -12.
Sytkäriä ei välttämättätarvii myöhästää ollenkaan jos ajat e85.
No tämän näkee taas testerillä , auton oma ecu pienentää ennakkoa jos nakutusta , toki en ole varma tunnistaako se etanolin nakutuksen.
Joten max ahdoille voi ottaa sytytystä pois 70kpa lineariisesti 200kpa noin 10 astetta.
Tässä täytyy muistaa se , että vakio ecu luulee siellä olevan 40kpa vaikka siellä onkin jo 100kpa joten sytytystä tässä kohtaa on ehkä reilusti.
Siksi pitäisi ensin testerillä tarkastaa ja kirjata vakio map anturilla ajettaessa sytytys ennakon arvoja eri kuormalla ja kierrosluvulla jotta osaat korjata sen oikeaksi kun map huijaus on käytössä.
Sitten sun täytyy testerillä myös seurata ahtoalueella lambda adaptaatiota , että se ei lähde muuttumaan vaan pysyy siinä mihin jää kun lambda menee pois.
Kohta se onkin säädöissä ja voit alkaa sytkäriä hienosäätämään paremman tehon toivossa.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Sen verran edennyt että siirsin kampuran anturipiuhat eri reittiä ja laitoin vielä lisämaadoituksen anturille mutta eipä juuri apua ollut. . . Sain imusarjan paineesta tulevan vikakoodin pois kun laitoin detistä punton eculle menevät rajat 0.5V-4.5V
Joutokäynti vaeltelee hassusti välillä ja jää leijumaan. Juuri silloin tuo laajakaistan näyttämäkin on mitä sattuu. Kahta eri toimivaa imuläppää siinä kokeillut eli tuskin on siitä kiinni. Välillä saattaa P0335 kampuran anturista koodi pysyä koko päivän poissa vaikka kierrosluku hieman vaeltelisikin. Jotenkin se ei nyt lue oikein tuota kierroslukua. Detissä scope toiminto ei näytä mulla yhtään mitään. Mites muilla?
Kyllä mä rupean kallistumuaan kans siihen että joku parempi scanneri pitää olla millä saa fiatin purkin paremmin nollattua ja luettua.
Mistä tuollainen Multiecuscan tai alfaobd kannattaa hankkia? Mielellään läppäriversio eikä kännykkäohjelma.
Joutokäynti vaeltelee hassusti välillä ja jää leijumaan. Juuri silloin tuo laajakaistan näyttämäkin on mitä sattuu. Kahta eri toimivaa imuläppää siinä kokeillut eli tuskin on siitä kiinni. Välillä saattaa P0335 kampuran anturista koodi pysyä koko päivän poissa vaikka kierrosluku hieman vaeltelisikin. Jotenkin se ei nyt lue oikein tuota kierroslukua. Detissä scope toiminto ei näytä mulla yhtään mitään. Mites muilla?
Kyllä mä rupean kallistumuaan kans siihen että joku parempi scanneri pitää olla millä saa fiatin purkin paremmin nollattua ja luettua.
Mistä tuollainen Multiecuscan tai alfaobd kannattaa hankkia? Mielellään läppäriversio eikä kännykkäohjelma.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Pientä apdeittiä taas. Vähän hommat on shakki ja matti tällä hetkellä lähinnä italian korona tilanteen takia. Tuli hommattua multiecuscan läppärille eikä antureiden opetus sun muut asiaan liittyvät jumpat auttanut mitään sillä työkalulla. Aika hassuja lukuarvoja kyllä sillä saa näkyviin kuten esim. Adaptive idle opening 6553.3% Kytkin kampuran anturin piuhat kuten alunperin ilman dettiä ja samanlainen kierrosten vaeltelu jatkui niin kuin ennenkin.
Mä olen varmaan saanut tuon fiatin oman ecun rikki ja ainoa enää mitä tulee mieleen kaiken muun tarkistelun jälkeen on tilata jostain resetoitu "plug and play" ecu purkki ja kokeilla sillä. Tuntuu että niitä on italian suunnalla tarjolla suht huokeaankin hintaan mutta kaikki italiaanot on ulkonaliikkumiskiellossa. Ilmeisesti ensi viikolla siellä tulossa helpotusta tilanteeseen niin pitää kysellä purkkien perään silloin uudelleen.
Mä olen varmaan saanut tuon fiatin oman ecun rikki ja ainoa enää mitä tulee mieleen kaiken muun tarkistelun jälkeen on tilata jostain resetoitu "plug and play" ecu purkki ja kokeilla sillä. Tuntuu että niitä on italian suunnalla tarjolla suht huokeaankin hintaan mutta kaikki italiaanot on ulkonaliikkumiskiellossa. Ilmeisesti ensi viikolla siellä tulossa helpotusta tilanteeseen niin pitää kysellä purkkien perään silloin uudelleen.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Kuvailetko vielä kerran miten kierrokset heijailevat.
Muistaakseni jos joutokäynti on yli 1250 rpm ja kaasuläpältä idle tieto niin moottoriohjaus laskee joutokäyntiä katkomalla polttoaineensyöttöä ja se tekee joutokäynnistä tasaisesti heijaavan.
Muistaakseni jos joutokäynti on yli 1250 rpm ja kaasuläpältä idle tieto niin moottoriohjaus laskee joutokäyntiä katkomalla polttoaineensyöttöä ja se tekee joutokäynnistä tasaisesti heijaavan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Sellaista 1000-1500rpm humppaamistakin oli alkuun mutta ei sitä enää kun olen koittanut säädellä. Nyt kun auton käynnistää niin joutokäynnin kierrokset on alkuun aika ok mutta siitä ne hiljalleen nousee noin 1500rpm tasolle. Joskus enemmän joskus vähemmän kierroksia. Kun polkaisemalla ryntäyttää moottoria niin se ei halua jäädä käyntiin ja sammuu heti kierrosten laskiessa. Samalla tulee usein koodi P0335 kampuran anturista mutta ei aina. Kierroslukumittarin neula välillä liikkuu oman paksuutensa verran edes takaisin satunnaisesti vaikka kierrokset ei muuttuisikaan todellisuudessa.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Paljonkohan pitäisi sytytysennakon olla joutokäynnillä nyt?
Sinne viiden hujakoille jos saa niin aika ok ja voi olla myöhäisemmälläkin toki.
Sinne viiden hujakoille jos saa niin aika ok ja voi olla myöhäisemmälläkin toki.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
En tiedä paljon punton sytytysennakot on alkujaan mutta ne muistaakseni näytti multiecuscannilla jotain 10 asteen luokkaa joutokäynnillä. Niihin en ole kajonnut alkuperäisestä muuta kuin detillä vähentänyt yläkierroksilta ennakkoa. Tuo vikakoodi ja kierroslukumittarin käytös sai mut ajattelemaan ecupurkki vikaa. Minähän tein aluksi kytkentä virheen asennuksessa kampuran anturiin detille. Signaalitietoa tosin, että ei sen kummempia oikosulkuja, mutta tiedä näistä. imu/paine vuodot tuli tarkastettua aika hyvin että ei siitäkään varmaan ole kyse. Mielenkiintoisia laitteita. . . Kivahan tämäkin olisi selvittää. Itseni tuntien jos ei selviä niin varmaan joku vielä järjettömämpi tekniikan vaihdos edessä mitä ei varmasti saa ikinä leimaan
- kaikki menee, omat ja lainatut -