Palaan nyt asiaan.
Vaihdettu uusi 1. lambda anturi, sekä map- anturi. Vanhassa map-anturissa oli tiiviste surkastunut, joten ohivuotoa on voinut olla anturin juuresta. Uusi taas oli oikein tiukka. Tahmaaminen on 1. ja 2. vaihteella poissa ja auto kiihtyy pirteästi. Kylmänä auto kuitenkin nykii ykkösellä ja kakkosella erityisesti tasakaasulla. Huomattavinta se on ykkösellä ja ei tarvitse kuin vähän painaa kaasua kun auto lähtee liikkeelle syöksymällä. Saattaa olla, että auton sopeutusarvot eivät vielä ole normalisoituneet. Lämpimänä ei taas noista oireista ole tietoakaan. Myös nopea sään kylmeneminen toi nuo oireet, joten lienee ECUN säätöarvot edelleen vielä väärät ja siis ensimmäisillä pakkasilla saattaa olla odotettavissa samanlaista kulmikasta käytöstä ennenkuin auto oppii uudet.
Muutoinhan auto käy kuin unelma. Vielä ei ehkä uskalla puuta koputtaa.
Linean fueltrim arvot metsässä, huono kiihtyvyys pikkuvaiht
Re: Linean fueltrim arvot metsässä, huono kiihtyvyys pikkuva
Onko kokemuksia tai tietoa näiden moottorien karstoittumisesta? Lieneekö Fiat kuitenkin tehnyt paremman moottorin kuin vaikka PSA:n surullinen puretech.
Re: Linean fueltrim arvot metsässä, huono kiihtyvyys pikkuva
Palaan vanhaan aiheeseen. Ongelman aiheuttaja oli tämän Fiat moottorin tyyppivika, eli katkeilevat pakosarjan pinnapultit. Tehot löytyvät remontin jälkeen nyt myös pikkuvaihteilla.
Yksi tynkä jäi kannen sisään, kun oli joku teeseitse ihminen porannut kierteet jo aiemmin pilalle. Että älkää hyvät sepät alkako parin sadan euron takia pilaamaan hyvää autoa, jos ette oikeasti osaa. Homma pitää jättää osaavalle ammattilaiselle. Pulttien vaihto kun on ammattilaiselle ihan rutiinia. Liian paljon on tunaroituja Fiateja myynnissä. Ihan menee muutoin hyvä merkki pilalle.
Auto kunnossa toistaiseksi kuitenkin.
Yksi tynkä jäi kannen sisään, kun oli joku teeseitse ihminen porannut kierteet jo aiemmin pilalle. Että älkää hyvät sepät alkako parin sadan euron takia pilaamaan hyvää autoa, jos ette oikeasti osaa. Homma pitää jättää osaavalle ammattilaiselle. Pulttien vaihto kun on ammattilaiselle ihan rutiinia. Liian paljon on tunaroituja Fiateja myynnissä. Ihan menee muutoin hyvä merkki pilalle.
Auto kunnossa toistaiseksi kuitenkin.