Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
IHellyI
Viestit: 3
Liittynyt: 19.08.2019 18:27

Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja IHellyI »

Moro, testeri antaa tälläiset vikakoodit joka kerta koodien nollauksen jälkeen:

C1004 Rear RH external sensor, no signal
C1117 Steering wheel angle sensor (NGE)

Yksikään peruutussensoreista ei toimi, joten vaikea uskoa että ne kaikki olisi hajonnut samaan aikaan. Yritin etsiä tietoa tuosta parking unitin sijainnista josta koodit luon, ainoa mitä löysin oli että se olisi oikealla takakontissa tai jossain siellä.

Yritettiin tuota steering angle sensoria myös korjata sillä, että akku irti ratti keskiasennossa ja puolentunnin jälkeen akku takaisin kiinni ja ratti käytetään ääripäissä muutaman sekunnin ja keskelle takaisin, koodi tulee silti.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Kun testerillä lukee ratin asentoa, näyttääkö se lukemia kun rattia kääntää? Jos ei niin sittehän se kellojousi siinä rattiakselilla on mahollisesti sökö.

Eipä akkua irtikäyttämällä mitään voi korjata. Systeemihän lukee kaikki ohjainlaitteet läpi kun virta laitetaan seuraavan kerran päälle ja jos joku ei toimi niin vikakoodinhan se lykkää.

Eikös tuo koodi viittaa takaoikealla olevaan anturiin? Jos yksikin tutka-anturi menee pimeäksi, niin koko systeemi on pois päältä ja vikakoodi tulee, ehkä myös näyttöön ilmoitus.
IHellyI
Viestit: 3
Liittynyt: 19.08.2019 18:27

Re: Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja IHellyI »

Tuohon ratin yksikköön en pääse käsiksi tällä launchin testerillä. Ei siis löydä ohjauspuoleen mitään liittyvää yksikköä. Vikakoodi tuli ABS yksiköstä.

Tuo akun irroittaminen tuli vastaan vastaavalla jenkki foorumilla, tähän autoon oli siis vaihdettu akku. Muistaakseni se oli kyllä saman kokoinen kuin vanha. Siellä vain sanottiin että jos akun irroittaa silloin kun ratti on vinossa niin voisi aiheuttaa tuon koodin, mutta nämä on taas näitä.

Tämä oli hyvä tieto, luultiin että vaikka yksi anturi pimenee niin silti muut toimisi.

Sitten oli vielä yksi lisäkysymys. Autoon on vaihdettu jakohihna, koska moniurahihna oli suikaloitunut jakohihnan väliin ja jako oli sitten hypännyt yhdellä yli. Myös uusi nokan asentotunnistin on vaihdettu. Vaikka auto nyt käy niin se antaa edelleen koodia P0340 Phase Sensor ja sitten kaksi koodia EGR:lle, toinen oli egr valve position ja toista en nyt muista, EGR nyt lähtee vaihtoon joka tapauksessa. Itse korjaaja oli sitä mieltä, että imupuolen nokassa olisi nyt väärä ajoitus. Löytääkö siihen ohjetta mistään?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaon saanee tarkastettua testerillä tai sitten ajoituspaloilla. Itse olen vikakoodia nokasta antavia kääntänyt ihan käsituntumallakin mutta olen muutaman jakopään ja enemmänkin eläessäni tehnyt että en anna sinäänsä tällaisen mututuntuman toimintatavan ohjetta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
IHellyI
Viestit: 3
Liittynyt: 19.08.2019 18:27

Re: Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja IHellyI »

Testeri pitää olla varmaan Bosch? Ainakin tuo moottorin yksikkö on Bosch. Pitää vielä kurkata launchilla, jos vaikka data streamista löytyisi.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo mjet 1.9 2010, peruutustutka ja rattianturi

Viesti Kirjoittaja väisänen »

En tiedä saako tuosta bravosta katsottua nokan ja kampiakselin asennon vertailuarvoa millään testerillä mutta fiatin oma multiecuscan tai bossin testereillä luulisi näkevän jos sellaisen voi nähdä. Bossinkin paska kalpenee toki tuolle ensinmainitulle. Yleistesterit kun on mitä on oli merkki vaikka jumala... tai sitten käyttäjä vika :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin